Jostedalsbrenas – tai didžiausias Europoje ledynas, dengiantis beveik pusę Jostedalio nacionalinio parko teritorijos, Norvegijoje. Jostedalsbreno ledo laukas, įsispraudęs vakarinėje Norvegijos pakrantėje, tarp dviejų ilgiausių pasaulyje fiordų – Sognefjordeno ir Nordfjordeno. Tai be galo žavus laukinės gamtos kampelis, apsuptas įspūdingiausio kraštovaizdžio, kurį per tūkstantmečius suformavo nuolatinės ledynų veiklos.

Jostedalsbreno ledo masyvas Jostedalio nacionaliniame parke užima daugiau nei 480 kv.km plotą. Jo ilgis yra daugiau nei 60km. Ledo storis siekia 600m. Visą Jostedalsbreno ledo lauką raižo neįtikėtinai gilūs ledo plyšiai ir uolienų atodangų labirintai.

Po ledyną ne tik galima, bet yra būtina pasivaikščioti. Lengviausiai pasiekiamos Briksdalsbreno, Kjendalsbreno ir Nigardsbreno ledyno atšakos. Pasivaikščioję jomis patirsite su niekuo nepalyginamą jaudulį. Jostedalsbreno ledynas yra stulbinančio grožio, todėl kelione nenusivilsite. Įžengę į jį pasijusite lig patekę į visiškai kitokį pasaulį.

Ledyne taip pat yra įrengtos trasos, specialiems komerciniams kopimams. Tai žygis specialiu apavu – „katėmis“ aprūpinti turistai,  gidų vedžiojami po gražiausias ledyno vietas. Tokia pramoga kainuoja apie 140 Lt./žmogui. Bet užtikriname jus – ji kiekvieno cento verta.

Pastaruoju metu dėl klimato atšilimo Europoje Jostedalsbreno ledynas sparčiai tirpsta. Tad skubėkite aplankyti jį.