Cinque Terre yra teritorija, kurią UNESCO saugo nuo 1997 metų. Tai vienas iš mažiausiai užterštų Viduržemio jūros regionų.

Vieta stebina savo uolėtomis pakrantėmis ir penkiais mažais miesteliais pastatytais uolų viršūnėse. Būtent šie penki miesteliai ir sudaro Cinque Terre (iš italų kalbos – penkios žemės).

Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola ir Riomaggiore atrodo lyg kybotų tarp dangaus ir žemės, šalia tyrosios jūros.

Cinque Terre įprastas peizažas: vynuogynai, vingiuoti keliai, jaukūs paplūdimiai išsidėstę tarp uolų, akinančio žydrumo vanduo besidaužantis į uolas ir keliantis purslus.

Tačiau viskas nesibaigia tik nepakartojamu gamtos grožiu.

Galima pasigrožėti spalvingais nameliais, jaukiomis mažų miestelių gatvėmis, jose stovinčiomis bažnyčiomis ar pilimis.

Net tokiame išskirtiniame gamtos grožiu, kampelyje, keliauninkai neliks be picos ir vyno.

Turistinių kelionių organizatoriai šio regiono neįtraukia į maršrutus, nes su autobusu nuvykti ten neįmanoma. Patekti į miestelius galima automobiliu arba traukiniu, pastarasis būdas saugesnis. Važiuojant automobiliu tenka riedėti gana pavojingais, siaurais, stačiais ir vingiuotais takeliais, tai iššūkis ne tik vairuotojui, bet ir automobiliui.

Tačiau turistų ten netrūksta. Likus keliems kilometrams iki miestelio centro, kelio pašonėse – kalnų šlaituose prasideda pririkiuotų automobilių virtinė; stovėjimo vietą rasti gana sudėtinga.

Taigi norint pajusti miestelių dvasią gali tekti suvaikščioti ne vieną kilometrą įkalnėmis ir nuokalnėmis.

Monterosso al Mare išsiskiria savo smėlėtu ir didžiausiu tame regione paplūdimiu, pasislėpusiu tarp uolų. Poilsiautojai guli ant gultų, o po jais kristalo skaidrumo vanduo skalauja smėlį.

Be to, įspūdinga uolos pašonėje įrengta perėja, suteikia galimybę iš aukštai pasigrožėti vandens žydrumu.

Vernazza miestelis lyg kažkuo panašus į Monterosso, bet tuo pačiu skirtingas – kitokia atmosfera. Paplūdimio beveik nėra, žmonės mėgaujasi saule tiesiog gulėdami ant aikštės grindinio.

Gamtos mylėtojus Corniglia turėtų sužavėti. Siauromis ir itin jaukiomis miestelio gatvelėmis galima pasiekti uolos ribą, ir pamažu laipteliais leistis link šniokščiančio ir agresyviai i uolas besidaužančio vandens. Vaizdas ir viršaus nuostabus, prie ryškaus mėlynumo vandens ir baltų purslų labai dera žalios pušys.

Manarola miestelis įsikūręs ant tamsios uolos iškyšulio. Būtent šis vaizdas labiausiai ir žavi miestelio lankytojus.

Vaikštinėdamas specialiai turistam įkurtu šlaitu, gali grožėtis vaizdu, primenančiu paveikslėlį – maži spalvoti nameliai išsidėstę ant uolos, skalaujamos bangų.

Riomaggiore kaip ir kiti miesteliai išsiskiria spalvingais, vienas prie kito išsirikiavusiais namukais, siauromis gatvelėmis, pristatytomis valčių. Jį taip pat supa vanduo, kuriuo žmonės mėgaujasi nedideliame paplūdimyje.