Po nenumatytos, beveik dviejų tūkstančių metų pertraukos, duris lankytojams vėl atvėrė garsiausias Pompėjos greito maisto restoranų tinklas.

Kadaise Vetutius Placidus priklausiusi Pompėjos termopolija (užkandžių baras) buvo iškilmingai atidaryta 2010 metų kovo 21 dieną. Tikriausiai tai ilgiausiai istorijoje trukęs baro atsinaujinimo laikotarpis. Prieš tūkstantį devynis šimtus dvidešimt vienus metus, labai skubėdamas, pabėgo  paskutinis įstaigos klientas. Dabar naujam gyvenimui prikeltas baras pretenduoja būti aukščiausio rango įstaiga, iš kurios neskubėtų sprukti nė vienas. Po ilgai trukusių vietovės kasinėjimų ir, atliktų išsaugojimo darbų, lankytojai čia vėl gali pasimėgauti vietine ypatybe – meduje apkeptu sūriu.

Kadaise tokios termopolijos buvo neatsiejama visos Romos imperijos, neišskiriant Pompėjos, gyvenimo dalis. Iki tol, kol viskas paskendo 18 metrų aukščio, sustingusios lavos ir pelenų kamuolyje, Pompėjoje tokių įstaigų buvo priskaičiuojama daugiau nei šimtas. Jos buvo labai panašios į mūsų laikais veikiančius greito maisto tinklus su viena išimtimi: išskyrus saldžius desertus, maistas termopolijose buvo skanus ir sveikas.

Termopolijos Pompėjoje buvo labai populiarios, nes daugeliui miesto namų trūko vieno kambario – virtuvės. Maistas buvo toks pigus ir taip lengvai prieinamas, kad dauguma Pompėjos gyventojų tiesiog nesivargindavo savo namuose įrenginėti virtuvės. Be to, pietūs ar vakarienė viešoje įstaigoje buvo viena svarbiausių Pompėjos gyventojų socialinių veiklų.

Termopolijos būdavo ganėtinai mažos, su dideliais „L” formos prekystaliais – panašiais į dabartinius, tarnaujančius tam pačiam tikslui. Į šiuos prekystalius buvo įmontuojami dideli indai, kuriuose buvo laikomas karštai arba šaltai paruoštas maistas, vynas ir t.t.. Klientai, už prekystalio išsirinkę maistą,  tuoj pat susimokėdavo ir galėdavo jį valgyti  lauke arba specialiai įrengtoje valgymo zonoje – trikliniume – spalvingomis freskomis išpuoštame kambaryje. Tai nuostabi vieta, kurioje, užkandžiaudami lankytojai, pailsėdavo ir pabendraudavo su draugais.

Kai kuriose termopolijose būdavo įrengti taip vadinami viridariumai, – uždari sodai – klientams papietauti ar pavakarieniauti.

Visa tai dabar galite išvysti bei savo kailiu patirti, apsilankę naujai įrengtame Pompėjos greito maisto restorane – termopolijoje.