Netoli Brazilijos krantų, maždaug į pietus nuo San Paulo miesto, yra Ilha de Queimada Grande – sala visiškai nepaliesta žmonių, dėl labai svarios priežasties. Mokslininkai apskaičiavo, kad viename šios salos kvadratiniame metre gyvena nuo vienos iki penkių gyvačių.

Sakysite jog tai neįmanoma, juk nė viena pelytė negalėtų išlikti gyva bent kelias minutes, tokioje gyvačių irštvoje, o taip trūkstant maisto, gyvatės tuoj pat išnyktų. Bet šios salos gyvatėms nei pelių, nei kitokių saloje gyvenančių gyvių nereikia. Jos išgyvena dėka daugybės migruojančių paukščių, kurie nieko neįtardami nutūpia šioje saloje pailsėti. Ir to užtenka, kad čia laikytųsi neįprastai didelė gyvačių populiacija.

Šie skaičiai galbūt nebūtų labai baisūs, jei gyvatės būtų, tarkim, kelių centimetrų ilgio ir nenuodingos. Tačiau Queimada Grande gyvatės – tai unikalių rūšių duobagalvės angys bei auksinės lancetagalvės. Šios gyvatės yra atsakingos už daugiau nei 90% mirtinų gyvačių įkandimų atvejų Brazilijoje. Jų ilgis daugiau nei pusmetris ir atsargoje turi veiksmingus bei greitai veikiančius nuodus, kurie tiesiog tirpdo mėsas aplink įkandimą. Gyvačių salos gyventojos yra tokios nuodingos, kad Brazilijos karinis jūrų laivynas, beveik be jokių išimčių, draudžia bet kam išsilaipinti saloje.

Gretimų Queimada Grande apylinkių gyventojai mėgsta atvykėliams pasakoti dvi neišgalvotas ir šiurpias „Gyvačių salos“ istorijas. Viena – apie žvejį, neapdairiai išsilaipinusį saloje pasiskinti bananų. Natūralu, – jam įkando. Jis sugebėjo sugrįžti į savo laivą, bet greitai mirė nuo mirtinų nuodų. Žmonės aptiko jo kūną laivo denyje, paskendusį kraujo klane.

Kita istorija yra apie paskutinį „Gyvačių salos“ švyturio operatorių ir jo šeimą. Vieną naktį krūva gyvačių pro langą įšliaužė į jų namus, užpuolė vyrą, jo žmoną ir tris vaikus. Beviltiškai bandydami sprukti, jie skubėjo link valties, tačiau pakeliui buvo sukandžioti krūmuose tykančių gyvačių.

Marcelo Duarte, biologas, kuriam pavyko aplankyti Gyvačių salą, vilkint specialų kostiumą, bent dvidešimt kartų, tvirtina, kad teiginiai apie 1-5 gyvates viename kvadratiniame metre yra šiek tiek išpūsti. Tačiau ne daug. Labiau tiktų viena gyvatė – viename kvadratiniame metre, bet ar kas nuo to keičiasi? Bet kuriuo atveju, geriau nė nebandyti kelti kojų į šią salą. Juk žengę ant jos, Jūs visada būsite per metrą nuo mirties.