Lalibelos miestas, įsikūręs Etiopijos šiaurėje iki XIII a. buvo žinomas Roha pavadinimu. Dabar tai garsus Etiopijos krikščionių ortodoksų centras ir piligrimų vieta – vienas švenčiausių Pasaulio miestų. Lalibela dar krikštijama naująja Afrikos Jeruzale. Daugelis pastatų čia turi tokius pat pavadinimus, sutinkamus ir šventajame Jeruzalės mieste. Per Lalibelos miestą teka Jordano upė.

Lalibela garsėja monolitinėmis bažnyčiomis, iškaltomis iš raudonos vulkaninės kilmės uolų. Jas XIII a. įsakė iškalti Zagvės (Zagwe) dinastijos imperatorius, šventasis Gebre Mesqel Lalibela.

Legenda teigia, kad Lalibela susapnavo, jog Dievas liepė jam pastatyti bažnyčias, tiksliai nurodydamas, kur jos turi stovėti, kaip turi atrodyti ir kaip išdekoruoti vidų. Bažnyčių statybos vyko labai sparčiai, nes dienomis triūsė meistrai, o naktimis, kaip teigia legenda, dirbo angelai.

Taip buvo sukurti šie nuostabūs architektūros šedevrai – iš uolų iškaltų vienuolika monolitinių Lalibelos bažnyčių. Visos jos yra išlikusios iki mūsų dienų ir niekada per tiek amžių nenustojo veikti. Be abejo, tokie legendiniai statiniai yra įtraukti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Vienos Lalibelos bažnyčios yra visiškai pasislėpę giliose daubose, o kitos stovi atvirose vietose. Visos jos sujungtos painiais požeminiais tunelių labirintas ar siaurais koridoriais.

Lalibela reiškia „bičių pripažįstamas suverenitetas“. Iš kur tokia keista miesto pavadinimo kilmė? Ogi nuo garsiojo imperatoriaus Lalibelos, kurio vardu jis buvo perkrikštytas. Teigiama, kad Lalibelai gimus, jis buvo apsuptas bičių spiečiaus. Jo motina neabejojo, jog tai buvo dievo ženklas ar pranašystė, kad šis kūdikis ateity valdys Etiopiją. Ji neklydo. Po daugelio metų Lalibela ne tik tapo Etiopijos valdovu, bet daug mokslininkų pripažįsta, kad tuo metu Etiopijos civilizacija daug pažengė, joje klestėjo centralizuota valdžia, buvo įkurta nuolatinė sostinė, stiebėsi miestas, kuriame buvo kuriami garsieji šedevrai su atkuriamos biblijos scenomis – Afrikos Jeruzalė.

Bene įspūdingiausia ir populiariausia yra Šv. Georgo (Bete Giyorgis) bažnyčia. Ji iškirsta žemėje iš vientiso uolos gabalo nuo viršaus į apačią. Atrodo be galo įspūdingai.

Netoliese esanti Bete Medhame Alem bažnyčia yra laikoma didžiausia monolitine bažnyčia pasaulyje, o Šv. Marijos (Bete Maryam) – yra seniausia iš šių bažnyčių.

Šiandien Lalibeloje gyvena apie 15 tūkstančių žmonių. Tai miestas – legenda, pasislėpęs už aukštos Abuna Žosefo kalno viršūnės, todėl, artinantis prie miesto, jis nesuvilioja keliautojų. Bet dabar žinote, kad nevalia jo aplenkti ir būtina užsukti.