El Caminito del Rey (mažasis karaliaus takas), sutrumpintai dar vadinamas Camino del Rey – baisiausias ir pavojingiausias pėsčiųjų takas pasaulyje, įtvirtintas palei stačius siauro El Chorre tarpeklio šlaitus Malagos regione Ispanijoje.  Šis pėsčiųjų takas yra vos vieno metro pločio ir 100 metrų aukštyje pakibęs virš sraunios upės.

Camino del Ray buvo pradėtas statyti 1901 metais, esant būtinybei įrengti kelią, sujungiantį Chorro ir Gaitanejo krioklių hidroelektrinę. Po keturių metų trukusių statybų, takas oficialiai buvo atidarytas 1905 metais. 1921 metais, per Guadlhorce užtvankos atidarymą, taką  įveikė pats Ispanijos karalius Alfonsas XIII. Iš čia ir kilo dabartinis Camino del Ray pavadinimas.

Šiuo metu takas  apleistas ir griūnantis. Jame nėra pertvarų ar grandinių įsikibti, kad praradus pusiausvyrą nenugarmėtumėte  žemyn. Apgaulingą  saugumo įspūdį  sudaro  per visą taką nutiestas kabelis, prie kurio galima prisikabinti saugos virve. Tačiau jo stabilumas  labai abejotinas. Manoma, kad jis galėtų išlaikyti ne daugiau kaip vieną žmogų. Todėl rekomenduojama  keliautojams laikytis vienam nuo kito bent 10 metrų atstumu, užsitikrinant  galimybę išsigelbėti, jei kuri nors tako atkarpa staiga įgriūtų. Tokie atvejai dažni, nes keliose vietose takas jau visiškai sugriuvęs ir tik belikę plieninės jo atramos.

1999 ir 2000 metais, bandydami įveikti šį taką, žuvo 4 keliautojai. Nuo tada vietos valdžia uždraudė eiti šiuo taku. Jokie draudimai neatbaido daugybės nuotykių ieškotojų. Jie nelegaliai eina šiuo taku, nes mažojo karaliaus tako niekas nesaugo.

Dauguma lankytojų kelionę pradeda nuo traukinių tunelio, vedančio iki užtvankos. Tada grįžta atgal iki El Chorro ir, nušiurusiais laiptais pakilę aukštyn, prieina taką.

Nuo atidarymo iki šiol takas nė karto nerestauruotas, netvarkytas ir pavojingos būklės. Kelionė  šiuo taku ne silpnų nervų ar aukščio baimę turintiems keliautojams. Takas tiesiog svaigina savo beprotiškumu. Neseniai Ispanijos vyriausybė paskelbė apie planus atkurti šį apgriuvusį taką, suteikiant jam pirmykštę formą.

One thought on “El Caminito del Rey: mažasis karaliaus takas”
  1. Jau teko anksčiau matyti šiuos filmukus, bet ir darsyk žiūrint aukščio baimė net kojų pirštų galiukus kutena :).