Pamenate, visai neseniai pasakojome apie „Waimea paplūdimį“ Havajuose, kur, dėl nuolat į krantą plakančių stiprių vandenyno bangų, upės žiotyse susiformuoja smėlio kalvos ir galiausiai pro natūralią smėlio užtvanką prasiveržęs susikaupęs vanduo suformuoja „stovinčią bangą“ – didžiąją banglentininkų atrakciją. Panašų reiškinį taip pat galima išvyti Miunchene. Taip taip. Perskaitėte teisingai. Miunchene.

Miuncheno mieste, įsikūrusio „Angliškojo parko“ (vok.k. Englischer Garten) pietiniame gale, yra vaizdinga vieta, kurią labai pamėgę miesto gyventojai. Prie Eisbacho upės čia populiaru poilsiauti, iškylauti ir stebėti ant dirbtinai sukurtos stovinčios bangos išmaniai manevruojančius banglentininkus. Turbūt jau daugiau nei 40 metų aistringi banglentininkai naudojasi upėje sukurta dirbtine užtvanka, pro kurią, trykštantis vanduo, šioje vietoje suformuoja pastovią stovinčią bangą.

Eisbacho bangos (vok.k. Eisbachwelle) aukštis gali siekti net 1 metrą ir ji jokiais būdais netinka pradedantiesiems banglentininkams. Daug nelaimingų atsitikimų čia yra įvykę tarp nepatyrusių banglentininkų, kurie panoro išbandyti savo jėgas su stovinčia Eisbacho banga. Vokietijos valdžia net buvo uždraudusi maudytis šioje vietoje ir ketino visai ją uždaryti.

Tik protestų ir internetinės peticijos dėka, Eisbacho banga buvo išsaugota ir galiausiai oficialiai pripažinta, kaip banglenčių sportui tinkama vieta. Tačiau šalia pakabintas ženklas perspėja, kad dėl stiprių srovių, Eisbacho bangą patartina skrosti tik patyrusiems banglentininkams.

Apie šią Miuncheno atrakciją visai neseniai buvo sukurtas filmas ir pavadintas “Keep Surfing”. Jo reklaminį takelį galite perčiūrėti čia:

Neįtikėtina yra tai, kad Miunchene egzistuoja dar dvi stovinčios bangos. Tik jos būna ne ištisus metus, bet atsiranda upei stipriai patvinus.