Jei atostogų Turkijoje metu užklysite į Stambulą, jokiais būdais nepraleiskite progos apsilankyti viename seniausių ir didžiausių turgų Pasaulyje, vadinamame „Grand Bazaar“. Turkai jį dar vadina „Kapalıçarşı“, kas reiškia „Uždengtas turgus“. Visas turgus yra uždaras, o į jį patekti galima tik pro vienus vartus iš 22 vartų.

Didįjį turgų rasite įsitaisiusį netoli Sultanahmet ir Beyazit aikščių, kurias galima nesudėtingai pasiekti tramvajumi. O iš ten jau lengvai pasieksite vieną iš pagrindinių įėjimų į turgų.

Didysis turgus iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti labai perpildytas ir painus su siaurų gatvelių labirintais ir nedidelėmis parduotuvėmis. Bet apsilankymas šiame turguje gali būti nepakartojama patirtis. Susimaišius su minia pamažu irtis tolyn – gali būti kažkas unikalaus. Jei bijote pasiklysti, nenutolkite labai toli nuo pagrindinės turgaus gatvės, kuri yra ilga, o joje įsikūrę daugybė juvelyrinių parduotuvėlių.

Didysis turgus buvo pastatytas įsakius Sultonui Mahmedui II. Oficialiai buvo atidarytas 1461 metais. Per ilgus gyvavimo metus net kelis kartus buvo rimtai nukentėjęs nuo žemės drebėjimų ir gaisrų, tačiau tuojau pat būdavo atstatytas ir iki dabar tvirtai stovi ant žemės.

Apsilankymas šiame turguje gali prilygti kalėdiniam apsipirkimui paskutinę dieną. Kasdien turguje apsilanko apie 400.000 lankytojų. Jo viduje yra daugiau nei 4400 skirtingų parduotuvėlių išsibarsčiusių siaurose ir vingiuotose turgaus gatvelėse.

Pagrindinis įėjimas į turgų pavadintas „Nuruosmaniye“, kurį išvertus į lietuvių kalbą reiškia „Osmanų šviesa”. Jie veda lankytojus į pagrindinę gatvę ir tik iš jos išsišakoja, ir skirtingomis kryptimis nuvinguriuoja dar 64 painios gatvelės.

Didžiajame turguje galima įsigyti beveik visko: nuo senovinių turkiškų kilimų, brangakmenių, prieskonių ar keramikos gaminių iki odinių paltų ar firminių drabužių. Tačiau būkite atidūs, nes kaip ir kituose turguose, šiame taip pat būna padirbtų prekių, kurias bandoma parduoti už originalus. Padirbtomis prekėmis turguje dažniausiai prekiauja gatvės pardavėjai. Originalų ieškokite parduotuvėlėse. Bet ir čia būkite budrūs. Pasitaiko visko.

Turguje taip pat įsikūrę daugybė restoranų ir kavinukių. Jei, po ilgų klajonių pasijustumėte išalkę ar ištroškę, čia smagu pailsėti.

Kaip kiekviename rytietiškame turguje, Didžiajame turguje dirbantys pardavėjai gali būti atkaklūs ar net įkyrus, bet jei judėsite tolyn nesustodami, – atstos. Labai pravers derybos įgūdžiai, nes kainas kartais galima nusiderėti net per pusę.

Didysis turgus nedirba sekmadieniais ir islamiškų švenčių dienomis.