Butantano institutas yra įsitaisęs dideliame parke, šalia San Paulo universiteto miestelio. Jis žinomas visame pasaulyje, kaip didžiausias nuodingų gyvačių, roplių ir vabzdžių kolekcijos savininkas. Jame veisiasi apie 50000 šaltakraujų egzempliorių, įskaitant 407-ias nuodingųjų kobrų rūšis. Kolekciją taip pat sudaro įvairių rūšių driežai, vorai ir kiti nelabai malonūs šliaužikai.

Butantano institutas tarnauja kaip gyvačių pasiskirstymo, taksonomijos ir evoliucijos tyrimų centras. Jame surenkami gyvačių nuodai ir iš jų gaminami 24 rūšių priešnuodžiai, dažniausiai naudojami gydat nuodingų Amazonės gyvūnų įkandimus. Lankytojai ir studentai čia supažindinami su įvairiomis nuodingomis gyvačių ir vabzdžių rūšimis, mokomi jas atskirti ir kaip suteikti pirmąją pagalbą jiems įkandus.

Be taip vadinamo gyvatyno, čia taip pat galima aplankyti net tris muziejus: istorijos, biologijos ir mikrobiologijos.

Gyvačių institutas yra viena pagrindinių San Paulo turistinių įdomybių. Kiekvienais metais jį aplanko daugiau nei pusė milijono žmonių.

Gaila, bet 2010 metais institute kilęs gaisras sunaikino labai didelę dalį eksponatų. Tikėkimės, kad po truputį ji iš naujo bus sukaupta ir turistai vėl galės aplankyti bei iš arti susipažinti su nuodingiausiais pasaulio gyviais.

Butantano instituto adresas: Av Vital Brasil, 1500, San Paulas, 1476096, Brazilija
Lankytojai įleidžiami
: antradieniais – sekmadieniais nuo 9.00 iki 16:30.