Maršruto ilgis – 28 km. (Alternatyvus maršrutas per Dituvos sodus – 26 km).

Per Klaipėdos miestą: Atgimimo aikštė – 0,3 – Turgaus g. – 0,4 – Taikos pr. – 2,6 – Baltijos pr. – 0,5 – žaliakelis – 2,8 – cerkvė prie Smiltelės g.

Pradėję kelionę Atgimimo aikštėje, kursusitinka trys dviračių trasos atkarpos, pervažiuojate Klaipėdos senamiestį Tiltų gatve: pradžioje kertate Danės gatvę ir važiuojate Biržos tiltu per Danės upę, kertate sankryžą su Turgaus gatve, kurioje įsikūręs Turizmo ir kultūros informacijos centras, ir netrukus pasiekiate Taikos prospektą. Pravažiavę žiedinę sankryžą, ties „Švyturio“ alaus darykla sukate kairėn į pėsčiųjų ir dviračių taką, kuriuo važiuojate iki Taikos ir Baltijos prospektų žiedinės sankryžos. Pakeliui pravažiuosite prekybos centrus „Avitela“, „Aitvaras“ ir didžiausią Klaipėdoje prekybos ir pramogų centrą „Akropolis“. Baltijos prospektą galėsite kirsti požeminėmis perėjomis (nešdami dviračius laiptais) arba už 100 metrų esančia gana pavojinga pėsčiųjų perėja. Tada važiuojate šalutine gatve lygiagrečiai Baltijos prospekto iki naujai įrengtos žaliakelio atkarpos. Sukate dešinėn į šį naujutėlaitį pėsčiųjų ir dviračių taką, vedantį per žaliuosius miesto plotus iki stačiatikių cerkvės Smiltelės gatvėje. Pakeliui kertate Debreceno gatvę ir Statybininkų prospektą.

Klaipėda

Telefono kodas: 8~46

Lankytinos vietos:

(71) Švč. Mergelės Marijos Taikos Karalienės bažnyčia (pastatyta prieš 50 metų), turinti 46,5 m aukščio bokštą su apžvalgos aikštele, kur rengiamos ekskursijos.

Per Klaipėdos miestą (5,4 km): Cerkvė – 1,2 – Šilutės pl. – 1,2 – Jūrininkų pr. – 0,4 – Šilutės pl. – 0,1 – geležinkelis (Rimkai) – 2,5 – Klaipėdos pabaiga (viadukas)

Iš žaliakelio sukate kairėn ir pagal trasos rodykles važiuojate rytų kryptimi pėsčiųjų ir dviračių taku palei Smiltelės gatvę nuo cerkvės iki Šilutės plento, pakeliui įveikiate šviesoforais reguliuojamas sankryžas su Laukininkų ir Vingio gatvėmis. Tada sukate dešinėn į dviračių taką, vedantį palei Šilutės plentą iki Jūrininkų prospekto, kurį kertate ir iš karto pasukę kairėn, asfaltuotu dviračių taku privažiuojate Rimkų geležinkelio pervažą. Pervažiavę geležinkelį tęsiate kelionę per Rimkus bendrajame transporto sraute arba kairėje gatvės pusėje esančiu apleistu ir duobėtu pėsčiųjų ir dviračių taku
iki Klaipėdos miesto pabaigos ties kelio į Šilutę viaduku.

Alternatyvus nepaženklintas maršrutas nuo cerkvės iki Kliošių (11,5 km): Cerkvė – 0,5 – Taikos pr. – 1,1 – Jūrininkų pr. – 1,9 – Perkėlos g. – 0,2 – 3-oji vandenvietė – 3,8 – Klaipėdos riboženklis – 4 – Kliošiai

Nuo cerkvės važiuojate Klaipėdos uosto kryptimi pėsčiųjų ir dviračių taku palei Smiltelės gatvę ir prekybos centrą „Big“. Pervažiavę Taikos prospekto sankryžą, iš karto sukate kairėn ir ties „Kuršių kelio“ poilsio aikštele kertate Smiltelės gatvę. Toliau važiuojate į pietus dviračių taku šalia Taikos prospekto, o nuo Jūrininkų prospekto bendrajame transporto sraute per geležinkelio viaduką iki kitos „Kuršių kelio“ poilsio aikštelės. Sukate kairėn į Perkėlos gatvę, kuri galėtų jus nuvesti į tarptautinę jūrų perkėlą, bet, neprivažiavę 3-iosios Klaipėdos miesto vandenvietės, už 200 m nuo sankryžos dar kartą pasukate kairėn į vieškelį. Važiuojate šiuo plačiu žvyrkeliu šalia vandenvietės apsauginės teritorijos tvoros iki Klaipėdos miesto riboženklio T formos sankryžoje. Sukate kairėn ir siauresniu geresnės kokybės žvyrkeliu per kariškių valdomą mišką važiuojate iki Kliošių.

Klaipėda – 2 – Lėbartai – 1 – Ketvergiai – 1,7 – Šernai – 2,9 – Traubiai – 2,9 – Dituva – 1 – Nibriai – 1 – Kuodžiai – 3,5 – Priekulė (16 km)

Nuo Klaipėdos miesto pabaigos iki Šernų važiuojate kairėje kelio pusėje įrengtu pėsčiųjų ir dviračių taku, kuris atnaujintas tik iki Lėbartų. Tik įvažiavę į Šernus, prieš tiltą per Minijos upę, sukate dešinėn ir važiuojate palei upę iki Traubių: pradžioje asfaltuotu keliuku pro Klaipėdos įmonių poilsiavietes (1,8 km) ir 750 m lauko keliuku per pievas, kuris gali būti sunkiai pravažiuojamas po lietaus. Nuo Traubių iki Dituvos važiuojate siauru grublėtu žvyrkeliu, įrengtu ant aukšto pylimo palei upę. Dituvoje galite pasigrožėti įspūdingomis Minijos pakrantėmis nuo „beždžionių“ tilto. Tada sukate kairėn Versmių kryptimi ir važiuojate iki Priekulės smėlėtu vieškeliu pro apleistas fermas ir kitus sovietinių kolūkių statinius Nibrių ir Kuodžių kaimuose. Naująja gatve pasiekiate miestelio centrą, kur ties karčema „Mingė“ keliai išsišakoja keliomis kryptimis. Prieš pasukdami Šilutės, o už 100 m – Ventės kryptimi, galite pasistiprinti karčemoje, kuri garsėja skaniais patiekalais ir nedidelėmis kainomis.

Dituva

Dituvos kaimas pirmą kartą istoriniuose šaltiniuose paminėtas 1500 m. Kaimas sudarytas iš dviejų dalių – Senosios ir Naujosios Dituvos. Senojoje išlikusi viena iš seniausių Klaipėdos krašto mokyklų (1736 m.), o Naujojoje – įspūdingos Minijos pakrantės, kurias galima apžvelgti nuo ant lynų kabančio „beždžionių“ tilto.

Netoli Dituvos didžiulį plotą užima Klaipėdos sodų bendrija „Dituva“, dar vadinama „Mažąja Klaipėda“.

Lankytinos vietos:

(72) „Akmuo baravykas“ – tai geologinis paminklas, sukurtas ir nutašytas 1934 m. Kretingos rajono Bajorų kalėjimo kalinių (dešinėje kelio pusėje Ketvergiuose).

(73) Šernų ąžuolas ir legendinis akmuo Šernų miške (kitoje Minijos upės pusėje). Vietos gyventojai teigia, kad šalia ąžuolo esantis akmuo pagonybės laikais buvo aukojimo vieta.

(74) Miško muziejus „Genys“, ant kito Minijos upės kranto Šernų miške, tel. 47 65 76.

Alternatyvus nepaženklintas maršrutas nuo Kliošių iki Priekulės per Dituvos sodus (8 km): Kliošiai – Dituvos sodai (Dituvos g. – 0,6 – Derceklių g. – 3,5 – Šarkuvos g. – 0,5 – Tilžės g. – 1,6 – sodų pabaiga) – 0,4 – Priekulės geležinkelio stotis – 0,3 – Klaipėdos g. – 1,1 – Priekulės centras

Kliošiuose sukate dešinėn į Dituvos sodus ir važiuojate asfaltuotomis sodų gatvėmis beveik iki pat Priekulės geležinkelio stoties: Dituvos gatve – kairėn į Derceklių gatvę ir pro alaus barą „Dercekliai“ važiuojate iki Šarkuvos gatvės – vėl sukate kairėn, o ties T formos sankryža su Tilžės gatve – dešinėn ir važiuojate palei geležinkelį iki sodų pabaigos. Likusius 400 metrų iki istorinės Priekulės geležinkelio stoties važiuojate lauko keliuku šalia geležinkelio. Dviračius persivarysite per bėgius ir važiuojate iki pagrindinės Priekulės gatvės, ties degaline „Lukoil“ sukate dešinėn ir Klaipėdos gatve pasiekiate miestelio centrą.