Bilietų paieškos
Kelionė prasidėjo rugpjūčio 20 d., ir truko tris su puse savaitės. Kelionė: Vilnius – Helsinkis – Bankokas – Chiang Mai – Koh Tao – Ko Phangan – Kuala Lumpur – Singapūtas – Bankokas – Helsinkis – Vilnius.
Bilietų paieška prasidėjo gegužės pradžioje.
Iš pradžių žiūrėjome visus įmanomus variantus: per Amsterdamą, Kopenhagą, Varšuvą, Londoną, Frankfurtą. Beveik visi skrydžiai iš šių miestų yra su persėdimu Arabų Emyratuose. Kadangi tarp skrydžių dažniausiai buvo apie 6-8 val., dėl viso pikto pasidomėjome, ar nereikia vizos. Persėdimui, jeigu neišeinate iš oro uosto teritorijos, nereikia.
Kainos į Bankoką svyravo nuo 1100 iki 1700 Lt, plius dar skrydis iki to miesto.
Bilietų ieškojome per visas įmanomas sistemas, bet geriausias kainas siūlė: www.kayak.com, www.emirates.com, www.qatarairways.com, www.finnair.com
Viską apsvarstėme ir nusprendėme, jog pasilengvinsime sau dalią ir kelionę su Finnair pirksime tiesiai iš Vilniaus su persėdimu Helsinkyje. Tarp skrydžių tarpas vos 1,5 val. Iš Vilniaus išskridome 10 val. – Bankoke nusileidome kitos dienos 7 val. ryte. Bilietas žmogui kainavo 2400 Lt.
Palyginti, tai pakankamai didelė suma, bet tomis dienomis, kuomet skrydžiai pigūs buvo iš Londono ar Kopenhagos, skrydžiai buvo nežmoniškai brangūs iki jų. Galutiniame variante taupydavosi vos apie 200 Lt, tačiau reikėdavo paaukoti po vieną papildomą dieną kelionei. Dar svarstėme vykti ir Varšuvos, tačiau vėl gi autobusų tinkamu laiku nebuvo, reikėtų laukti visą dieną: valgymas, bastymasis mieste ir t.t. ir vėl galutiniame variante tauposi vos keli šimtai litų.
Nusprendėme, jog gaila papildomai dvi dienas aukoti dėl 200 Lt kelionei ir nusprendėme sau poniškai skirsti iš Vilniaus.

Vizos
Tailandui vizų reikia, Malaizijai ir Singapūrui – ne. Kadangi mes atskridome ir išskridome iš Tailando – Visa on Arrival, kuri išduodam atskridus, galioja tik 14 d. ir su ja gali įvažiuoti į šalį tik vieną kartą, mums netiko. Kaina 1000 Thb (apie 80 Lt). Mes pirkome Lietuvoje turistinę vizą, kuro galiojo 50 d. ir su ja galėjome įvažiuoti du kartus į Tailandą. Kaina 210 Lt žmogui. Išduoda per savaitę.

Skiepai
Mes skiepijomės nuo Hepatito A & B (kombinuota vakcina), vidurių šiltinės ir nuo difterijos & stabligės (kombinuota vakcina). Nuo Hepatito A & B reikia skiepytis iš viso tris kartus. Difterijos ir stabligės ambulatorijose skiepija nemokamai. Hepatitas A+B – kaina 140 Lt viena dozė, vidurių šiltinė – apie 60 Lt. Vežiamės angliukų, smectos ir t.t. – bet nei kartu nebuvo bloga. Vaistinėlė liko nepaliesta.

Bankokas
Šventyklų gausybė, ekskursijos valtimis ir t.t. , pin-pong šou, yra visai nemažai, ką nuveikti. Be to, lyginant su Kuala Lumpuru, mums Bankokas, pasirodė kur kas arčiau širdies. Daug chaoso, betvarkės, kvapų, maisto ir t.t. Šiam miestui skirti kelias dienas tikrai reikėtų. Jei planuojate vykti iki plaukiojančio turgaus (Floating market), tai jam tikrai reikės skirti visą dieną. Jų yra keletas, galima pasirinkti, kas arčiau širdies: http://www.thaitravelblogs.com/2011/05/10-floating-markets-around-bangkok/
Mes valgėme tik vietinį maistą, vengėme turistams pritaikytų kavinių. Maistas tikrai neįtikėtinai skanus. Paieškokit aplinkui vietinių turgų, tikrai verta eiti valgyti ten: tiek kainos, tiek ir įspūdžiu atžvilgiu. Vietiniame maisto turguje galima sočiai prisikirsti už 8 – 10 Lt, tuo tarpu turistams skirtose kavinėse ši suma gali būti du – keturis kartus didesnė. Perkant iš maisto prekeivių gatvėse, kurių yra tiesiog apstu – kaina svyruos apie 3-6 Lt.

Nakvynė
Mes visus viešbučius book`inome kelioms dienoms prieš pajudant link vieno ar kito tikslo, bet šiaip pilna vietų, kur ir be book`inimo galima eiti tiesiai ir tikrai nepermokėsite. Kainos, žinoma, priklauso nuo poreikių, bet taupant, padoriai galima pernakvoti ir už 15 – 20 Lt.
Ko nerekomenduočiau, tai užsisakinėti maitinimo viešbutyje. Tiesiog esant tokiam pasirinkimui – tai būtų tiesiog nuodėmė ☺

Chiang Mai
Iki Chiang Mai iš Bankoko vykome traukiniu kartu su vietiniais. Nakvojome bendrame vagone su 50 žmonių. Kiekvienas turi savo gultą, užsitraukia užuolaidos, nuolat budi prižiūrėtojas. Viskas atrodo saugu ir patikima. Kaina – 70 Lt, kelionės trukmė 14 val., važiavome naktį. Skrydžio kaina labai panaši ☺ ir trunka jis vos 1,5 val., tačiau norėjosi išbandyti ir traukinius.
Chiang Mai tikrai verta ilgiau apsistoti nei keletą dienų. Šiaurinio Tailando gamta visiškai skiriasi nuo pietų. Rekomenduočiau, jei mėgstate ekstrymą: raftingą ir kopimą kalnais. Tik imkite ne paketus, kur visko primakaluota: truputėlį paplaukti ir palipti, o atskirai – vien tik raftingas ir t.t., kopimas ir pan. Priklausomai nuo sudėtingumo lygio, kelias dienas norite kopti ir pan. kaina svyruoja nuo 80 iki 200 Lt.
Taip pat labai siūlau apsilankyti dramblių parkuose, ten su jais praleisti keletą dienų: maudyti, valgydinti, tvarkyti jų guolius. Tikrai nepamirštama patirtis.
Be to, Chiang Mai sekmadieniais pagrindinėje gatvėje būna nerealus maisto turgus!!! Įvairiausi užkandukai kainuoja iki 2 Lt, įvairiausių keistenybių galima prisiragauti į valias.

Kho Tao ir Ko Phangan
Iš Chiang Mai skridome daugiau nei 1400 km iki pietinių salų. Keltas kainuoja apie 40 Lt, mus žemyne prigąsdino, jog būtinai reikia nusipirkti bilietus labai iš anksto, tai ne visai tiesa. Keltai plaukia dažnai, įvairių firmų, tad vietą tikrai rasite. Mes pasirinkome: Kho Tao ir Ko Phangan. Ko Samui sala – didelė, apgulta turistų ir tikrai nelabai joje vertą praleisti daug laiko.
Kho Tao – nardymo rojus!!! Rinkitės rytinę salos pusę, kur yra kalnuose viešbutukai. Ten padaryti nusileidimai nuo olų ir iš karto gali snorkelinti. Į tas pačias vietas veža už pinigus iš vakarinės salų dalies, kur daugiau barų, šurmulio ir t.t., o jei apsistosite tuose viešbutukuose, dažniausiai bambukiniai nameliai kalnuose, turėsite sau asmeninį nusileidimą iš karto iki jūros. Mūsų rekomendacija: Moondance Magic View Bungalow (http://www.booking.com/hotel/th/moondance-magic-view-bangkalo.lt.html?sid=e89503c087dbc5a2bd296c756bc97f64;dcid=2). Jeigu norite gamtos. Mes nuomavomės galingesnį motorolerį ir su juo važinėdavome, bet tam reikia turėti jau šiek tiek patirties. Šiek tiek ekstremalu, nes reikia važiuoti ypač stačiomis įkalnėmis. Taksi kaina iki centro į vieną pusę apie 20 Lt. Ši sala visiško nerealumo. Motorolerio nuoma dienai – 12 Lt, tad visą salą kiaurai išilgai apvažinėsite. Jeigu mėgstate drybsoti ant smėlio – tinkamesnė vakarinė salos dalis.
Ko Phangan – didesnė sala, daugiau primena kurortą. Bet toje saloje vyksta didžiausi pasaulyje vakarėliai – Fool Moon Party. Tai jeigu yra noras, pasižiūrėkite, kad jis bus (būna per kiekvieną pilnatį) ir būtinai apsilankykite. (http://fullmoonparty-thailand.com/). Snorkelingui nebe tokia gera, seklesnė, mažesnė įvairovė. Šioje saloje pasirinkome drybsoti kelias dienas ant smėlio, vanduo labai šiltas (25-27 C).

Kuala Lumpur (Malaizija)
Vėliau patraukėme į Malaiziją. Tiksliau iki Kuala Lumpur. Turbūt tai labiausiai nuvylęs miestas visos kelionės metu. Aplankyti gal ir verta, bet ne daugiau nei 2 dienas.
Kadangi Malaizija buvo tarpas tarp Tailando ir Singapūro, tai apsižvalgėme tik Kuale Lumpure, toliau nosies už jo nekišome. Viešbučiai brangesni, maistas šiek tiek brangesnis, bet tikrai ne brangiau nei Lietuvoje. Apsilankius kinų kvartale, šiek tiek viskas pigiau. Per kelias dienas galima aplankyti didžiausią įžymybę Petron Tower (tiek naktį, tiek dieną), centrinį turgų, kinų kvartalą, jei apniukusi diena iki šalia Petron Tower esantį akva parką. Rekomenduojame su traukiniu, kuris dabar tiesiogiai vyksta už vos du litus nepatingėti nuvažiuoti iki Batu Caves. Traukinių kainos nedidelės, vos vienas – du litai, tinklas labai platus, tad galima visą miestą skersai išilgai išmaišyti.

Singapūras
Tolimesnė mūsų stotelė Singapūras. Skrydis vos vienos valandos, už bilietus iš Kuala Lumpuro mokėjome 100 Lt žmogui.
Įspūdžiai. Vau. Visiškas kontrastas Tailandui ir Malaizijai. Nors tai ir nykštukinė šalis, jai tikrai verta skirti bent kelias dienas, kad nesukabant būtų galima ramiai apeiti viską: užsikelti į garsiausią dangoraižį ir iš Marina Bay viršaus pasižvalgyti, tikrai verta. Kaina žmogui 80 Lt., aplankyti vieną gražiausių botanikos sodų, aplankyti China town ir Little India,
Iš Singapūro vėl skridome į Bankoką ir iš ten keliavome namo.

Keli bendri patarimai ir pastebėjimai:

* Kainos šiose šalyse tikrai nėra didelės, neviršija Lietuvos mastų. Tailande iš viso pigu, Malaizijoje ir Singapūre – panašiai kaip LT. Asmeniškai rekomenduočiau bent jau Tailande turėti visuomet su savimi grynų. Mieste retai kur atsiskaitinėti kortele. Yra daug bankomatų, tad nusigryninti ne problema Be to, Tailande atsiskaitant kortele prie galutinėms sumos prisideda dar + 3 proc. aptarnavimo mokestis. Visa kelionė vienam žmogui kainavo 6000 Lt.

* Vietinis transportas pigus. Tailande, jeigu taksi su Taxi Meter, jie turi jį įjungti, bet galima ir derėtis, tartis. Malaizijoje, Singapūre labai išvysti metro – kainos juokingos, nuo 1 iki 4 Lt, už kuriuos gali pervažiuoti beveik per visą miestą.

* Mes vietoje dar padarėme 6 skrydžius. Visus pirkome iš AirAsia (rankinis bagažas tik 7 kg) prieš kokias 2-3 dienas. Kainas neviršydavo 100 Lt. Tarkime iš Bankoko į Chiang Mai traukinys kainavo apie 70 Lt, lėktuvu – 90 Lt. Traukiniu važiavome 14 valandų, lėktuvu berods – 1,5 val. Nors pasivažinėti su vietiniais buvo nerealiai smagu ir netgi rekomenduoju išmėginti ir traukinius nors kartą.

* Mes skridome su Finnair`u. Į priekį tik su rankiniu bagažu (8 kg) kiekvienas žmogus. Tikrai rekomenduoju viską susipirkti Tailande, ten daug pigiau: maikutės, šortai, kelnės ir t.t. Tikrai neapsimoka kažką susipirkinėti čia. Be to, taip keliaujant daug paprašiau, nereikia apsikrauti ir t.t. Lagaminus mes nusipirkome paskutinę dieną lauktuvėms ir visokiom šmutkėms sau 🙂

* Taip pat buvome įsidėję purškalų nuo uodų, mašalų ir t.t. Net kai keliavome į džiungles Chaing Mai, jų nė karto nepanaudojome. Tiesiog nieko nebuvo. Be to temperatūra nenukrito žemiau +35, tad žinoma, jog šiltų rūbų tikrai nerekomenduoju vežtis. Lietaus irgi beveik nebuvo, dieną nulydavo po pusvalandį, bet dėl tokio tvyrančio karščio jo labai laukdavome.

* Nepamirškite ten nusipirkti kremo nuo saulės. Kai būsite salose, nors ir apniukę, saulė kimba kaip reikiant. Nors buvau apie tai skaičiusi, netikėjau. Šiek tiek nusvilome ir tokių ten nemažai. Tad su saule prie vandens tikrai nejuokaukite.

* Dar vienas svarbus dalykas. Jeigu skrisite iš Bankoko namo ir jau pačiam oro uoste DutyFree pirksite gėrimus, jų Europos oro uoste persėdant neleis įsinešti!!! Reiks juos išmesti, nors jie ir pirkti Bankoko oro uoste, yra įdėti į specialius užklijuotus maišiukus, yra čekiai ir pan. Jeigu tuos gėrimus norėsite išsaugoti, turėsite išeiti iš oro uosto ir vėl per naujo padaryti check`iną. Tad jeigu tarp skrydžių mažiau nei dvi valandos ir jūs neturėsite su savimi atliekamos tašės, tai beveik neįmanoma. Tad patarimas – gėrimus susipirkite iš anksto ir sudėkite viską į registruojamą bagažą.

7 thoughts on “Tailandas – Malaizija – Singapūras 2013 m.”
  1. Žiūriu, šiemet Estija labai populiari. Kadangi pati tik ką grįžau iš Estijos, tai tiesiog daug kur perskaičiau savo mintis 🙂
    Pirmiausia tai mums taip pat Estija paliko kažkokius šiltesnius prisiminimus, nei Latvija. Atrodo tiek daug gražaus ir įdomaus ta Latvija turi, bet Estija kažkokia mielesnė… Ir aš taip pat buvau pasipiktinus dėl skardžių Estijos šiaurinėje dalyje, kurių be valties neįmanoma pamatyti, o laivelių jokių, aišku, nėra.

2. Daug Jūs čia apvažiavote. Ir dar su šeima. Skirtingi regionai. Žiemgala ir Vidžemė. Aš irgi šiemet buvau Lygatnėje. Parsivežiau mažą puodelį nykščio dydžio su Lygatnės herbu. Neužima vietos. O Lygatnė mane užkabino. Turėtų ten patikti nuo miesto triukšmo pavargusiems. Mažytis miestelis, o įvairios įžymybės. Aš vaikščiojau pakrante, ten nuo kelto į kairę nuostabios uolos Gaujos krante. Ir Lustūzis nuostabus. O Cinevilloje buvau pernai. Man nepatiko žvyrkelis dulkėtas į ten. Buvau vienas, tai manęs niekas pinigų neprašė. Latvijoje man visur, net toli nuo Lietuvos, prisistačius lietuviu, palengvinu dalią. Buvau šventėje netoli Estijos, tai maisto daugiau pridėjo. Kitur Latvijos gilumoje kuro kolonėlėje kalbino lietuviškai, kai užsimaniau kavos. Nenoriu, jog laikytų rusakalbiu. Šį savaitgalį buvau Lenkijos gilumoje Ostrudoje ir Lidzbarke. Teko bendrauti su daug lenkų. Tai, jog iš Lietuvos juos labai sudomina. Po to telefonu su lenkais kalbėjau lenkų-rusų mišiniu. Jie pabrėžia, jog buvo Trakuose ar Vilniuje.

3. Su latvių policija, žiūriu, ne tik mano vienos tokia patirtis :). Net jų pirmas klausimas toks pats :)). O tas oranžinis medis, tai tiesiog dažų reklama – labai vykusi ir puošni.
    Dėl Saaremos, nors dar nebuvau, bet kiek aš ją esu išsinagrinėjusi, tai tikrai nei dienos, nei dviejų neužtenka. Žinoma, norint pamatyti kažką, o ne tik pliusiuką užsidėti.

4. Gera kelionė pas kaimynus.
    Salos visai kitokios nei žemyninė Estija. Ir tikrai nesutiksiu, kas Saaremui užtenka vienos dienos. Ten tiek visko įdomaus ir lankomo, o kadangi saliečiai labai prietaringi,tai kiekvienas didesnis akmuo, bažnyčia, ežeras ir pan. apipinti legendomis ir net ne po vieną. Kaali krateris net dvi turi, be vadinamų mokslinių aiškinimų.
    Miunchauzeno muziejus man irgi įdomus tvarinys- reiks kada palėkt 🙂

5. Šiais metais iki žiemos dar kartelį norėčiau iki Estijos palėkėti – jau gal pusmetis žadame sūnų nuvežti į Tartu AHHAA mokslo centrą. Ir man pačiai jis labai knieti:)

6. Labai jau realu per savaitgalį suvažinėti į pietinę Estiją. Daugiausia laiko suryja Rygos apvažiavimas. Tiesa šiemet remontuoja Jelgavos apvažiavimą ir jos centrinę gatvę. Už Siguldos eismo nedaug. Jei į Tartu, galima per Valgas, pro Sangastės pilį ir sportinį Otepės miestą, ten gražios kalvos. Kitas kelias Valmiera- Rūjiena-Karksi Nuja- Viljandis- Vyrtsjarvo šiaurinė pakrantė. Ten netoli Tageperos pilis (viešbutis) ir Helmės kryžiuočių pilies griuvėsiai prie Tyrvos. Kelias visas asfaltuotas, nors žemėlapyje dar nepažymėta. Galima ir toliau per miniatiūrinį Apės miestą. Ten už Siguldos plentas ištuštėja, lengva orientuotis.