Jau keli metai, kaip nekeliauju vasarą, nes sezono metu visur brangiau, daugiau žmonių, kai kur didžiuliai karščiai. Be to, man vasarą ir Lietuvoje gerai: dauguma draugų turi sodybas, giminės kasmet kviečia pasisvečiuoti Klaipėdoje, pati apsigyvenu sode prie pušyno, kur šalia ir uogos ir grybai, ko daugiau reikia? O ta vasara pas mus tokia trumpa, kad nespėji apsidairyti ir jau baigiasi…Kadangi turiu galimybę atostogauti rudenį ir tą šiltąjį sezoną pratęsti, tai ramiai sau vasaroju namie…Aišku, po Norvegiją, Šveicariją ar kokią Bretanę kažkada teks keliauti šiltuoju metų laiku, bet kol dar ,,neatsivalgiau” Pietų Europos, tai viskas taip ir lieka.

Todėl, kai draugai pasiūlė su jais suplaukioti į Stokholmą, iš pradžių atsisakiau, nes atostogų pinigai jau suplanuoti, lėktuvo bilietai nupirkti. Bet sako, tik 110 lt žmogui kainuoja…Na taip, pataikė į jautrią vietą, lyg žinodami kaip mane užkabinti – pigiais bilietais 🙂 Ir nesvarbu, kad po to viskas pavirto lyg į sniego griūtį : tada tuo pačiu ir prie jūros porą dienų Latvijoj pabūsim, vietoj Klaipėdos, o gavus vėl pas draugą seną kemperiuką, kad nereikėtų palapinės statytis, gerai būtų dar po Estiją kelias dienas pasižvalgyti. Aišku ir tas 110 lt išaugo vos ne 10 kartų, bet gerų emocijų ir naujų įspūdžių jokiais pinigais neišmatuosi – Estija tiesiog įsimylėjome, o į Stokholmą kruizą labai rekomenduoju – gavau tikrai daugiau nei tikėjausi.

Taigi, pirmiausia techniniai dalykai apie kruizo kainą. Tikrai už tokią kainą galima pamatyti Stokholmą ir pigių bilietų nereiks gaudyti kaip Ryanair puslapyje, bet turėsite plaukti iš Rygos, kajutėje keturiese, ne savaitgalį, ne per patį sezoną (iki Joninių arba po žolinių), vietoj visuomeninio transporto, kurio bilietas kainuoja 15 lt., eiti iki centro apie 20 – 30 min. pėsčiomis ir įsidėti savo maisto. Ai, dar nepalikti automobilio uosto aikštelėje, nes už 2 paras teks sumokėti 80 lt. Manau kaina įkandama net studentams, nors ne, ji per didelė tiems, kurie neturi pinigų, todėl kasmet važiuoja į Šventąją ir tokiems, kurie sužinoję kur išvykstame, užduoda ,,žudantį” klausimą:,,o ką jau Lietuvoje viską esate pamatę, kad važiuojate svetur?” ,,Ne, dar nemačiau metalinės lapės skulptūros prie Šiaulių” ir kažkodėl labai noriu ją pamatyti, rimtai, labai graži ji man nuotraukose 🙂

Kadangi bilietus nusipirkome birželio pradžioje rugpjūčio 19 dienai, tai laiko turėjau net per daug, prisiplanavau, prisižymėjau žemėlapyje visko, o kur užsuksim, kur ne, nutariau spręsti ekspromtu, priklausomai nuo oro.

Kadangi kruizas pirmadienį, nutariame išvykti dieną prieš, kad maža ką, sugedus kemperiui, dar galėtumėm pasikeisti mašiną ir suspėti į laivą. Tačiau pamatę orų prognozę, išvykstame šeštadienį, kad saulėtą sekmadienį galėtumėme pabūti prie jūros.

Pakeliui užsukame į Rundalės rūmus, pasivaikštome po jų gražiuosius sodus. Tai turbūt arčiausiai Lietuvos sienos esanti ir labiausiai visų lankoma vieta, todėl visiems žinoma ir daugelio matyta. Mes kažkada buvome tik soduose, dabar apžiūrėjome ir rūmus. Labai gražu, nors vieną kartą verta apsilankyti.

Vakarop apsistojame kempinge prie jūros Plienciems miestelyje.Seniai žinojau apie ramų ir pigų poilsį Latvijos pajūrio kempinguose, bet tai ką pamatėme šiek tiek išgąsdino : pilna teritorija lietuvaičių, kurie kepa šašlykus, geria alų, ,,laužia” rankas, iš automobilių groja muzika – vaizdelis šiurpus, net pasidarė gėda už lietuvius. Klausiam šeimininko, kodėl čia tiek žmonių, sako – ryt visi išvažiuos, čia pas jus kažkokios šventės. Taip, juk ketvirtadienį buvo žolinės, tai ir suvažiavo visi ilgam savaitgaliui. Tik saulė, jūra ir alus labai vargina, todėl iki vidurnakčio visi ,,buduliai” nusmigo ir visai gerai išsimiegojome. Kitą dieną leidžiame pliaže, paplūdimys prasideda iš karto už tvoros, šalia labai graži kopa. Pats kempingas visai simpatiškas, kiekvienam apsistojusiam vieta atitverta pinučiais, kiekviena su stalu, suoliukais po pavėsine, šašlykine, yra bendras dušas, wc, ir visa tai kainuoja – 7 latai keturiems žmonėms.

Pirmadienio rytą judame link Rygos, pastatome mašiną uosto aikštelėje ir einame į senamiestį. Seniai aš čia nebuvau, su malonumu pasivaikštome, tik labai karšta, todėl gaivinamės tai ledais, tai pavėsiu.

Kadangi pirmą kartą tokiu laivu plauksim, tai grįžtam anksti, nes nežinome kiek laiko užtruks prisiregistruoti ir patekti į laivą. Tačiau viskas ten labai paprasta, prie automato pasirenki lietuvių kalbą, suvedi rezervacijos numerį ir gauni po dvi plastikines korteles – viena, tai bilietas ir tuo pačiu raktas nuo kajutės, o kita – 50% nuolaida alaus arba sidro bokalui 🙂 Labai nustebome, bet mums ne tik, kad daiktų netikrino, bet ir pasų nė karto nereikėjo. Tiesa, Stokholme mielas tarnybinis spanielis draugiškai visus ,,apuostė”.

Laive, kuris vadinosi ,,Romantika”, tikrai yra ką veikti – du deniai skirti vien pramogom : vaikų žaidimų aikštelės, lošimo automatai, parduotuvės, kavinės, barai, restoranai pagal kiekvieno skonį ir kišenę. Galima vykti net su šunimis, tik nežinau, gal reikia už juos mokėti, yra net vieta jiems vedžioti, tik ,,dovanėles” reikia paskui susirinkti.
Nors kainomis visi gąsdina, bet sočiai ir skaniai galima pavalgyti už 25 litus, o švediško stalo šventinė vakarienė prie baltų staltiesių kainuoja apie 100 litų, tik ją lyg reikia užsisakyti iš anksto, perkant bilietus. Kelte yra valiutos keitykla, bet galima atsiskaityti tiek latais, tiek kronomis, o gal ir eurais.Už papildomą mokestį galima pasikaitinti pirtelėje ir pamirkti kubile su vaizdu į jūrą. Vakare vyksta gyvos muzikos koncertas, kur galima ne tik pasiklausyti, bet ir pašokti, tik, kad tų šokančių skaičių matyt riboja nemažos alkoholio kainos, nes drąsuolių buvo nedaug, nors muzika ir labai užvedanti. Visa tai, kas vyksta koncertų salėje, galima stebėti ir per televizorių kajutėje, taip pat ir matyti kurioje jūros vietoje šiuo metu yra laivas.
Kadangi esu iš tų, kurias supykina vien žiūrint į besiūbuojantį laivą, ar besisukančias karuseles, tai labai bijojau, kad laive nesuptų. Tačiau dažnai plaukiantys patikino, kad jei vėjas iki 15 m/sek., tai tokiame laive net nesijaučia, o audros dažniau pasitaiko lapkričio-sausio mėnesiais. Nors vėjas buvo tik 5m/sek., bet supimas šiek tiek jaučiasi, nors bloga tikrai dėl to nebuvo.
Tačiau gražiausias dalykas šiame plaukime yra 2 valandos prieš Stokholmą, nepakartojamų vaizdų stebėjimas.

Jei ryte netyčia po audringų šokių pramiegojote, tai plaukdami atgal, tikrai nepraleisite šito grožio.

O blogiausia yra tai, kad tų 5 val. Stokholmui yra labai mažai, ypač, jei norite pamatyti nors vieną muziejų. Be to visą laiką esi toks susikaupęs, nes reiks suspėti ir nepavėluoti į keltą, dėl ko negali iki galo atsipalaiduoti ir grožėtis tikrai nuostabiu miestu. Todėl, kad ir kaip negražu būtų, bet šiuo atveju tie, kurie grūdasi eilėje prie išėjimo iš laivo, išlošia gerą pusvalandį, nes visa ta masė po to eina į autobuso stotelę ir visiems netilpus, laukia kas 20 min atvažiuojančio kito. Iki metro apie 15-20 min kelio, todėl dauguma renkasi čia pat sustojantį 76 autobusą, kuris veža gal kokias 5-6 stoteles iki Gamla Stan salos, kur yra karalių rūmai. Išlipus iš laivo, stovėjo informacinis automobilis su žemėlapiais ir pas vaikiną, kuris kalbėjo ir rusiškai, pasitikslinę, kad iki centro nuvykti patogiausia autobusu,nusipirkome bilietus.Kadangi mes važiuodami pamatėme, kad nėra čia taip toli, be to niekur nematėme kur nusipirkti bilietėlių atgal, nes autobuse jų neparduoda, tai grįžome pėsčiomis.
O mieste pabuvome prie karalių rūmų, stebėjome sargybos procesiją,

pavaikščiojome senamiesčio gatvelėmis, nusipirkome suvenyrų, iš tolo pasigrožėjome žymiąją rotuše, kur apdovanojami Nobelio premijos laureatai,

aplankėme Vasos muziejų, kuris nėra toks jau didelis ir turint ribotai laiko labai tinkamas.

Draugai dar trumpam užsuko į ABBA muziejų. Šalia jo yra kavinukė, kur groja šios grupės muzika, suvenyrų krautuvėlė su jų atributika, o jau toliau reikia pirkti bilietus po 80 litukų.

Mes nesame fanai, todėl pasivaikščiojome po muziejų salą,

užkandome, o jiems labai pritrūko laiko, vos spėjo apibėgti viską. Todėl nutarėme, kad kada nors atplauksime čia kelioms dienoms, nes miestas tikrai turi ką pasiūlyti. Be to, tas vanduo visur aplink priduoda nepakartojamą žavesį, nesijauti esantis didmiestyje. Tik gal šaltuoju metų laiku ir žvarboka būtų, bet vasarą ten nepaprastai gražu, todėl tikrai verta apsilankyti.

Grįžtant vėl palydi mus gražiosios salos, pavalgome skanią vakarienę, paklausome muzikos, bet esame nusikalę nuo vaikščiojimo, todėl ne šokiai, o lovytė mus labiau traukia…Ryte net gaila palikti laivą, labai jau mums viskas patiko.

Atplaukę sulipame į savo mašiną-namą, išsiverdame kavytės, užkandame ir važiuojame link Estijos. Pakeliui aplankome labai gražų pajūrį, juo labiau, kad oras vėl ,,pliažinis”. Vieta vadinasi Vezcprieju klintis. Krantas labai nebūdingas Baltijos pajūriui, bet dėl to labai įspūdingas.

Teritorija yra privati, kur įsikūręs ir toliau plečiasi kempingas, todėl nesumokėjus už stovėjimą (lengvąjai – 1 latą, už mūsų busiuką nuplėšė 3) pamatyti nepavyks, be to iki ten labai nekokiu žvyro keliu reikės važiuoti apie 5 km. Nesigailim, kad važiavom, labai patiko, bet antrą kartą nevažiuotumėme, nes labai jau jie ten susireikšminę – nors buvome ten tik du automobiliai didžiulėje pievoje, bet neleido mums net išsikelti savo staliuko ir pavalgyti – liepė dar 0,5 lato mokėti. Eina š… Kai pagalvoji, kitur už 5-7 latus gali nakvoti,duše maudytis, o čia tik už stovėjimą tiek sumokėjom. Supykom ir išvažiavom, nors vaizdai iš kempingo aikštelių ten gražūs.

Dar vienas šaunus kempingas, kuriame nakvojome grįžtant – link Estijos, prie Tūjos miestelio. Šitas dar pigesnis, dar daugiau tvarkos, ant kiekvieno kampo kabo ženklai su raudonu brūkšniu užbraukta magnetola.

Labai mums patiko, ypač galimybė taip, sėdint prie palapinės ar kemperio stebėti saulėlydį…