9 dienos praleistos Portugalijoje.
Bilietus nusipirkome gegužės mėnesį. Keturiems asmenims bilietai Kaunas-Franfurtas-Porto- Frankurtas-Kaunas kainavo apie 1300 litų. Ką gi atėjo labai laukta 2009 m. rugsėjo 23 d. mes jau Kauno oro uoste skrydis į Frankfurtą 22.10. Nusileidžiame Frankfurto (Hahn) oro uoste ir laukiame skrydio į Porto. Kai planavome kelionę manėme, kad skrydžio į Porto laukti bus labai paprasta t.y. TIK 4 valandas, bet pasirodė ne taip jau tai ir lengva. Taigi, kaip ir kiti keliaiviai pasiklojame ant žemės ir miegame apie tris valandas. Visai smagu:-) Sulaukiame lėktuvo ir skrendame į Porto, jame atsirandame apie 8,30. Iš anksto išnuomuotą mašiną turime pasiimti tik 9.00, tai gi dar turime laiko išgerti kavos. Su mašina įvyko šioks toks nesusipratimas, nes internetu buvom išsinuomavę dyzeliuką, bet tarpininkai suklydo ir teko pasiimti benzinu varomą Citroen C3.

1 diena Portugalijoje.

Iš Porto važiuojame Nazare miestelio link, nes nusiriūrėjoje visai neblogą kempingą. GPS nustatome kelionę vietinės reikšmės keliais. Pirmas sustojimas Aveiro miestelyje, nepaprasto grožio mažos gatvelės. Atėjo piietų metas, tai nusprendėmepapietauvi vietinių lankomoje užeigoje. Pasirodo niekas tokioje užeigoje nekalba angliškai. Maistą teko užsisakyti pirštu baksnojant į meniu, tokiu būdu mes , patys nežinodami, užsisakėme 2 porcijas žuvies, aštunkojį, porciją mėsos. Be to valgėme 4 sriubas ir gerėme balto vyno, vieną mineralinį (vairuotojas). vėliau pasivaikščiojome miestelio gatvėmis ir traukėme toliau. Keliaujame toliau link Nazare. Pasiekiame numatytąjį kempingą. Išsinuomavome namelį keturiems už 52 EUR. Labai puikus kempingas žmonių nedaug, nes jau nesezonas, oras puikus. Ryte išsimaudome baseine ir tęseme kelionę.

2 diena Portugalijoje.

Pažimyme lankytinas vietas GPS ir lekiame. Atvažiuojame prie Nazare miestelio esantį iškyšulį. Pirmą kartą iš arti pamatome vandenyną. Įspūdis NEREALUS. Nusileidžiame nuo uolos tekeliu prie vandenyno. Bangos didžiulės, kaip nuostabu. Praledžiame apie 2 valandas, kurios pralekia nepastebimai. Tęseme kelionę į Peniche iškyšulį. Gamtos grožis neišpasakytas, keliauti vietinės reikšmės keliais labai gera, nes gali pamatyti tikrąją Portugaliją. Antroji nakvynė suplanuota Cascais miestelyje. Kempingas, kuriame suplanavome nakvynę pasirodė gana brangus (72 EUR) tai pasitarėme ir nusprendėme važiuoti į prie pat Lisabonos esantį kempingą. Apie 24.00 atvykstame į kempingą (61 EUR) užsiregistruojame gauname raktus ir važiuojame prie namelio. Šį kartą kempingas labai prastas, bet kitos išeities jau nebuvo. Apitariame kur keliausime ryte. Nusprendžiame 2 dienas preleisti Lisabonoje. (Ryte nuomonė pasikeitė :-))

3 diena Portugalijoje

Ryte sugalojame, kad gal į Lisaboną nevažiuosime, nes savaitgalis. Buvo nuspręsta Lisaboną aplankyti grįžtant link Porto. Vykstame Į Evorą apžiūrėti žmonių kaulų bažnyčios ir pačio miestelio. Atvažiuojeme apie 15.00, tai pasirodo, kad reikia palaukti, nes į bažnyčią įeiti galėsime tik 15.30. Tai einame išgerti kavos. Jos irgi negauname, pasirodo jei nepietaujame kavos mums neduos. Ką gi einame apžiūrėti bažnyčios. Vėlai pasivaikščiojame po senamiestį. labai gražus miestas. Mūsų planas, kurį reikia nuveikti, tai nuvažiuoti į pačią Portugalijos apačią. Kempingų ten turi būti daug ,nes viskas labiau pritaikytą turistams. Vėl vėlus vakaras, nakvynės dar neradome. Privažiuojame pirmą kempingą, vietų nėra (savaitgalis, puikus oras). Keliaujame prie kito, vietų taip pat nėra (jau nebejuokinga). Privažiavę trečiąjį irgi nieko nepešame, nes pasirodo jau vėlu (recepsion’as nedirba) ir nebuvome rezervavę internetu (raktų mums nepaliko). Pradėjome labai nerimauti dėl nakvynės, nes keturiese miegoti Citroen C3 nelabai patogu. Griebiame kompiuterį, ieškome interneto ir bandome nakvynės ieškoti per booking.com. Ką gi sprengimas pasirodo buvo visdėl geras, radome nakvynę „Golf hotel apartametos” apartamentus už 40 EUR keturiems. Lekiame ir kaip nustembame gavę tokius prabangius apartamentus. Valgomasis, salonas su virtuve (indai, įrankiai ir visa kita), vonia, miegamasis. Apturėjome streso dėl nakvynės, bet ne veltui.

4 diena Portugalijoje.

Keliaujame pakrante užsukdami į lankytinas vietas. Nakvynę nusprendėme rezervuoti internetu. Oras puikus, vaizdai nustabus, paplūdimiai beveik laukiniai. Sustojame pirmųjų maudynių Atlanto vandenyne. Bangos nedidelės. Jausmas neapsakomas. Apie 16.00 valandą ieškome nakvynės, randame nerealų pasiūlymą „Terace hotel” gauname apartamentus už 25 EUR keturiems. Argi ne puiku.

5 diena Portugalijoje.

Šiandien numatyta kilti link Lisabonos. Aplankant visas sužymėtas lankytinas vietas. Tadien aplankėme daug pakrantės miestelių ir pamatėme daug nepaprasto grožio gamtos stebuklų. Nakvynę rezervavome internetu. Radome Lisabonos centre apartamentus už 60 EUR. Tai gi ramūs dėl nakvynės galėjome mėgautis gamtos bei įvairių miestelių grožiu. Kaip visada nakvynės vietą mes pasiekiame beveik vidurnaktį. Pasirodo iškilo nenumatytų sunkumų patekti į išsinuomuotus apartamentus. Radome gatvę (ne iš karto), namą, bet jokio viešbučio nėra. Ką daryti ar mus apgavo ir netekome 120 EUR, nes apmokėjome internetu? Nusprendėme ieškotis pagalbos. Pasitaikė labai paslaugus portugalas, kuris kiek įmanydamas ieškojo būdų mums padėti. (skambino nurodytu telefonu, klausė šalia gyvenančių. ačiū jam labai). Buvo išsiaiškinta, kad apartamentai iš tikrųjų nuomuojame tame name, bet kaip į juos patekti neaišku. Paslaugusis portugalas nuėjo ieškoti , klubo esančio šalia, apsauginio pagalbos. O jis pasakė tik vieną sakikį. -Ar tik visi įėjimo duomenys nėra atsiųsti internetu. Mes visą` informaciją turėjome po ranka, bet nemokėjome ją pasinaudoti. Padėkoję visiems ėjome apžiūrėti apartamentų. Kaip buvome nustebę, viskas nauja, gražu. Radome indaplovę, skalbimo mašiną, lygintuvą. Buvo atlyginta už ilgas paieškas.

6 diena Portugalijoje

Einame į turizmo informacijos centra susirinkti informacijos apie lankytinas vietas. Sužinoje, kad dar galime nulėktį į „Blusų” turgų sėdame į 28 tramvajų ir važiuojame jo link. Toliau nesprendžiame turistams skirtu autobusu važiuoti į Okeanariumą. Praleidę ten kelias valandas tuo pačiu autobusu keliaujame link namų. Išlipame kelias stoteles ankščiau šiek tiek apžiūrime senamiestį.

7 diena portugalijoje

Nakvojame ten pat, nes norime nuvažiuoti į Belemo rajoną apžiųtėti San Francisco katedrą, atradėjams skirtą paminklą ir pily vandenį. Be to paragauti Belemo pyragėlių. Portugalijoje ne tik graži gamta, bet ir nuostatūs architektūros statiniai. Nakvynę patesiame tuose pačiuose apartamentuose, ir ryte važiuosime į Sintrą.

8 diena Portugalijoje

Rytas išaušo puikus ir keliaujame į Sintra apžiūrėti Maurų pilies bei Penos rūmųs. Į kalną kylame automobiliu, nors yra kylančiu pėsčiomis. Automobilį pastatome pusiaukelėje tarp Maurų pilies ir Penos rūmų. Kopiame į Maurų pilį, aukštis, didybė užgožia kvapą. Nusileidžiame žemyn ir kopiame toliau į Penos pilį. Karalių pilis su to meto baldais, įrankiais ir kitais daiktais. Fotografuoti griežtai uždrausta. Patenki į karalių gyventas patalpas. Gavę krūvą ispūdžių keliaujame link Porto, nes ten numatyta paskutinioji nakvynė Portugalijoje. Pasiekiame Porto, susirandame nakvynės vietą 45 EuR keturvietis kambarys. Atiduodame nuomuotą automobilį ir einame pasižvalgyti po miestą. Nusiperkame visuomeninio transporto bilietą galiojantį 24 h. Sedame į metro ir patraukiame į vyndarių rajoną. Apžiūrime, kaip gaminamas Porto vynas, nusiperkame lauktuvių. kaip gaila laukia paskutinė nakvynė Portugalijoje.

9 diena portugalijoje

lėktuvas į Franfurtą 8.05. Tai 6 ryto metro važiuojame į oro uostą. Gaila tokios šaunios atostogos Prtugalijoje baigtos. Lūdna, bet kartu ir gera patyrus tiek gražių įspūdžių.

3 thoughts on “Nuostabioji Portugalija”
  1. Gerb., Alvydai, tikrai idomus pasakojimas, gyva kalba, aciu 🙂
    Turisto akimis salis visad atrodo kitaip, nei cia gyvenanciam, taciau tai nera blogai.

Visgi negaliu nepastebeti keliu akis badanciu netikslumu.
    Penktasis Niujorko miesto rajonas yra Staten Island, o ne Brighton Beach :))
    Nesizvalgyti einant per gatve Manhetene nepatarciau, neperseniausiai buvo istorija, kaip sunkvezimis viena toki nesizvalganti nuvilko ant savo priekio keliolika myliu, taip kad kunas buvo nebeatpazistamas… Ir vaziuoja automobiliai ir i sankirta per raudona, ir ant saligatviu… nereikia idealizuoti 🙂 Sakyciau kaip tik, pesciajam cia reikia buti itin akylam.
    Del niujorkieciu aprangos – labai taiklus pastebejimas, tik prideciau tiek, jog jie rubams isleidzia gerokai daugiau nei lietuviai, taciau jie isigyja tik kelis labai geros kokybes daiktus, ir jiems to pakanka. Rubai dazniausiai buna juodi/tamsus, be jokiu matomu firmu ar dizaineriu zenklu, pasaline akis niekad neatspetu is kur jie ir kiek kainuoja. Niujorkieciai yra kokybes, o ne mados vergai. Tuo tarpu lietuviai perka daug ir visko, neziuredami kokybes, svarbu tik, kad butu rysku ir „madinga”.
    Del rukymo irgi taiklus pastebejimas. Europieciai eina gatve nesini rukstancia cigarete, o niujorkieciai – garuojanciu kavos puodeliu.

II pasakojimo dalis labai subjektyvi ir netgi izeidi, nes nesinori komentuoti.

Reziumuodamas galiu prideti, kad tikrai yra zmoniu, kurie nei dievina, nei niekina Amerika, pats toks esu 🙂 priimu ja kaip bet kuria kita pasaulio sali, atsiribodamas nuo visu persamu sablonu.

2. Vytautui,
    ačiū už pastabas,vėliau pamėginsiu ištaisyt klaidą,dabar to nedarysiu,kad per skubėjimą neprivelčiau dar daugiau netikslumų.Nors man atrodo,kad aš daugiau kalbėjau apie atskiras miesto vietas,nevardinau tikslių rajonų,vėliau pažiūrėsiu…
    Visada įdomu kai atsiliepia toje šalyje gyvenantis,būna truputį gaila,kad negalėjo įvykti susitikimas,kuris galėtų būt ir įdomus ir naudingas.