Atvėsus orams visada apima nostalgija šiltiems kraštams,tad šiemet užmačius viliojantį pasiūlymą pakeliauti 10d po Ispaniją ir Maroką nutariau prisijungti prie grupės ir aš.Galbūt dauguma prieš tokį keliavimo būdą su kelionių agentūromis,bet nemokančiam užsienio kalbos taip yra vienintelė galimybė aplankyti tolimas šalis o ir pamatoma tikrai nemažai…Tad spalio 12d minint ispanų kalbos dieną prasideda mano turas…Pirmiausia pasiekiame Madridą,nors ir lietingą bet ištiesų gražų miestą…

aplankome žymųjį Koridos pastatą,Archeologijos muziejų,Alkala vartus,Saules vartu aikstę,prasieiname miesto centru,pasiklausome andaluziškos muzikos ir poilsis viežbutuke… Toliau i Seviliją…kelionė neprailgsta grožintis Ispanijos vaizdais…Sevilija labai gražus miestas,ypač sužavėjo Alkazaro rūmų Andaluzijietiškas rajonas kur susipynę renesansas ir maurų kultūra,patiko prasieiti karalisku parko sodu,pasižiurėti į gatvės flamenko šokėjus,pasigrožėti ispūdingais senoviniais pastatais…tik nuliūdino kad viskam buvo tiek mažai laisvo laiko ir vakarop vel poilsis prieš kelionę i Maroką

.Anksti ryte pajudam link Tarifo

keliames keltu i Tanžerą

pirma apžvalga po Maroko miestą…

tai vienas iš seniausių uosto miestų,prasieiname siauromis Medinos gatvelėmis,pasigrožime miesto panorama ir judame link Rabato.

Rabate sužavėjo karalių rūmai,sodai,miestai Maroko dideli bet tvarkingi,švarūs,daug žalumos,skverų su fontanais ir gėlynais,visur miestuose daug policijos tad neatrodė miestai nesaugūs,nors mum sakė kad jokiu budu nepasimest nuo grupės nes atims daiktus,pasus ir turėsim nemalonumų.Aplamai visi Maroko aplankyti miestai gana tvarkingi,kažkaip buvau nusiteikus kad pamatysiu kažka panašaus i Egipto Hurgadą…

Toliau i Kasablanką apžiūrėti Hasano II mečetės,ištiesų labai įspūdinga ir didinga.Kasablanka vienintelis miestas Maroke turintis portugalų kažkada duotą pavadinimą,visus kitus pakeitė savais.

Prasiename miesto gatvėmis,aplankome uolas esančias prie vandenyno,pasivaikštome taku palei vandenyną ir judame link Marakešo.

Marakešas ketvirtas pagal dydi imperatoriškasis miestas Maroko sostinė,šalia Aukštųjų Atlaso kalnų papėdes,garsėjantis berberiška kultūra su didele miesto aikšte kurioje visada daug šurmulio ir veiksmo,gyvačių užkalbėtojų,nešiojančių bezdžiones,gatvės muzikantų ir kitokių „klounų”,mieste dominuoja daug rausvų pastatų…Geriau neprasidėti su ivairias pramogas siūlančiais nes ir kainuos nepigiai ir atsikratyt po to sudėtinga…pvz foto su gyvate ant kaklo gali kainuoti 10eu,su bezdžionele gali nutikt nemalonių dalykėlių ypač moterims,gidė sake kažkada pati matė kaip vienai turistei išplėšė bezdžionė iš ausies auskarą…taip pat siūlo chna dažais piešimą…

Toliau apžvalga po Meknesą,miestas garsėja žirgynais,yra pastatyti dideli viežbučiai žirgų mylėtojams,dideli hipodromo stadionai,ivažiuojant į miestą skveruose arkliukų dekoracijos……

Isukę į siaurą ilgą gatvelę,aplankome išlikusį senojo žirgyno arklides,įspūdį palieka jų dydibė.

Prasieiname po miesto žymesnes vietas,aplankome miesta supančią senovinę tvorą,už kurios karaliaus rezidencija,pavaikštom miestelio aikšte ir keliaujame į senoves romos imperijos miestuką Volubilį.

Ištiesų Volubilis labai primena Graikijos Delfus,tiek kad čia sausesnis gamtovaizdis,prasieiname kolonų liekanų takais,pasisemiam istorinių žinių ir pajudam į Fesą.

Fesas garsus išlikusiom senosiomis odos raugyklomis kurios tarnauja iki šių dienų.Siauromis miesto gatvelėmis einant sutinkame daug asiliukų su odos nešuliais,pasižiurime i odos raugyklas nuo pastatų terasos,kvapelis nekoks tad kiekvienas turim po mėtos šakelę kad kiek ikvėpt gaivesnio kvapo…

toliau miestas tvarkingesnis,nors mum pabrėžė kad Fese niekur nė žingsnio,kad tai senas ir kriminalinis miestas…tad apžiurėję miesto ižymybes ir darsyk sustoję prie panoraminio miesto vaizdo judame toliau…

kas pirko rankines ten,turi specifinį kvapą ir sako greit nepasišalina,bet pasirinkimas visko gausus Maroke,odinės paprastesnės rankinės nuo 10eu,geresnės odos brangesnės ir visur reikia derėtis…gražūs indai,odos gaminiai,šviestuvai,veidrodžiai ir kiti kaltiniai darbai,kilimai,prieskoniai…tikrai yra gausybė kad parsivežt daug įdomių lauktuvių sau ir draugams…po Feso liko paskutinis Maroko miestas Šefšauenas arba mėlynasis perlas…Kuo labiau artėjam,tuo daugiau pastebime melsvų pastatų…

Ištiesų įspūdingas miestas,einant siauromis Medinos gatvelėmis stebina švara,tvarka….mėlyni namai ir takai nukelia lyg būtum pasakoj…vertas dėmesio miestas…po visos apžvalgos vel pajudam i Tanžerą,vel pasiekiam Tarifą,toliau judam link Granados..

Granada taip pat paliko gerą įspūdį,irgi jaukios senamiesčio gatvelės,gražūs pastatai,šio miesto simbolis yra granato vaisius,tad jo pavaizdavimo miesto dekoruose išvydome daug..

idomių sidabro dirbinių galima atrasti ten,taip pat daug marokiečių parduotuvėlių…jei ko nespėjama isigyt Maroke,galima atrasti daug gražių dirbinių ir ten,tik gal kiek viskas brangiau…

po apžvalgos judame i Madridą kad ir kaip gaila,bet jau laukia skrydis namo….Ištiesu verta aplankyti visus išvardintus miestus,visur yra ką pamatyti,ispūdį palieka raižyti pastatų fasadai,daug keramikos dekoro,mozaikų…

Rytietiški prieskonių kvapai kutena nosį,ragavom jų patiekalus tadžinus paruoštus jų induose,buvo parinkti tikrai ispūdingi restoranai,su muzikantais ir pilvo šokėja,tiek kad ten visas komplektas patiekalų buvo apie 10eu,bet bent žinojom kad galim drasiai valgyti ir nepergyventi dėl skrandžio bėdu,ko nepasakyčiau apie miesto kavines,buvo kas išbandė pigesnius variantus o po to dėl to gailėjos nes turėjo bėdų su sveikata…

Ragavom šviežiai spaustų sulčių,mėtų arbatą,teko ragauti labai idomius žemuoginio medžio vaisius uogytes ištiesu primenančias žemuoges tik dideles..

.grižus dabar nostalgija viskam,bet taip jau yra kad visur esame tik svečiai…Kažkada jau buvo minčių nuvykti i Maroką,bet užklausus agentūroj nuteikė kad netvarkinga tai šalis ir kad nepatiks…dabar galečiau drąsiai tam paprieštarauti…vertas dėmesio Marokas,o jei keliaujant savarankiškai matote jį dar kitokį,su jų vietinių šurmuliu ir gyvenimu,su turistų nepramintom gatvelėm…ten būnant mus labai gąsdino gidai kad šalis nėra turistinė ir kad labai nesaugi užsieniečiams….na gal kai kuriuose miestuose yra dėl to tiesos…manau svarbiausia keliaujant atrodyti kukliai,nereklamuot brangių daiktų,vengti nuošalių vietų,nevaikštinėti vėlais vakarais ir gerbti jų tradicijas ir papročius,tada manau tikrai atostogos prabegs idomios ir kupinos įspūdžių…

7 thoughts on “Marokas: Truputis Afrikos saulės…”
  1. Gaila,, kad esu prastas pasakotojas.. . Sąžinė kamuoja dėl nebaigtos istorijos apie Italiją

2. Pasakotojas tikrai ne prastas, tiesiog nemažai užima tas rašymas laiko 🙂
    Labai patiko jūsų kelionė, nuostabūs vaizdai – norėčiau ir aš vėl taip pakeliauti, tik automobilį reikia pasikeisti į universalą.

3. Šią vasarą žadu važiuoti į Lofotenus.Labai gražios nuotraukos. Gal galite tiksliai nurodyti, kurioje vietoje yra tas vaizdas,patenkantis į dešimtuką?

4. Už Stokmarknes, Melbu baigiasi E10 kelias( į A miestelį eina kitas) . Pati vakarinė tos salos dalis, kur matosi aukštos uolos Tik tą dešimtuką kiekvienas renka pats…

5. Labai graži kelionė. Ir su oru pasisekė, ir saulėlydžiai nuostabūs. ))

6. Visos kelionės kažkuo gražios. O sėkmė…. gal teigiamas požiūris svarbiausia, tada bet koks oras geras:)