Ankstyvas pavasaris. Pirmieji saulės spinduliai žadina mus iš žiemos miego. Su pirmais saulės spinduliais atsiranda ir noras kažkur keliauti, pamatyti kažką naujo, praturtinti savo sielą naujais įspūdžiais ir patyrimais.

Taigi šį kartą nusprendėme pažinti savo gimtąjį kraštą. Mūsų pažintinis maršrutas prasidėjo Klaipėdoje.

1 sustojimas Klaipėdos molas

Stabtelėjome prie Klaipėdos molo, nes buvome labai išsiilgę jūros, jos ošimo, kvapo. Būtent čia prie molo atsiveria tikrasis Klaipėdos veidas: jūra, uotas, žuvėdros, plaukiojantys laiveliai, žvejai.

2 sustojimas Palangos botanikos parkas

Senai bebuvome Palangoje, pasiilgom mes jos, o ypač Palangos botanikos parko, nes mums tai viena nuostabiausių vietų pajūryje. Kai būname pervargę nuo visko, atvažiuojame į šią vietą ir pamirštame visus stresus, įtampas, bėdas ir t.t., galime sakyti ši vieta stebuklinga. Užlipome ant Birutės kalno, ir pagalvojome, kokia nuostabi vieta, kuri tiktų pavyzdžiui tuoktuvėm. Nuo Birutės kalno atsiveria puikus vaizdas į jūrą.

Bevaikštinėdami botanikos parku aptikome oranžerijos šiltnamį su egzotiniais augalais, įėjimas nemokams (tik ne sezono metu). Matėme, kad čia augaliukai labai mylimi ir prižiūrimi, už tą rūpestį jie atsidėkoja savo grožiu ir žaluma. Įkvėpę egzotinių augalų kvapo, ir prisisžiūrėję žalumos pajudėjome toliau.

3 sustojimas Plungės Oginskių dvaras

Dvaras naujai restauruotas ir vis dar truputį tvarkomas, galutinai darbai bus baigti 2015 metai, bet jau pagrindinis vaizdas matosi. Dabar dvare yra Žemaičių dailės muziejus. Išlikę dvaro pastatų ansamblis ir parkas, neogotikinės arklidės, žirgynas, veikia senovinio liaudies meno ekspozicijos. Mums kėlė nuostabą, tai jog tokiose miesteliuose kaip Plungė yra tokių gražių lankytinų objektų, apie kuriuos tiek daug nekalbama ir neafišuojama, nors reikėtų, kad tokį grožį pamatytų daugiau žmonių.

4 Sustojimas Šaltojo karo muziejus

Šiame muziejuje buvome prieš 6 metus, tais laikais vadinosi Militarizmo ekspozicija, dabar čia yra naujai atriastauruotas Šaltojo karo muziejus, jei atvirai, pirmą kartą paliko didesnį įspūdį, nes viskas buvo orginalu. Na, bet dabar irgi neprastai, kas buvo pirmą kartą, tai jiems labai patiko ir jie buvo sužavėti tokia vieta. Bet kaip bebūtų šią vietą tikrai reikia pamatyti, nes tai istorija. Tokios vietos kaip ši yra tik trys pasaulyje – Lietuvoje, Ukrainoje, Amerikoje. Ši vieta tais laikais buvo slapta, ir niekas nežinojo, kad Plateliuose yra karinė raketų bazė, kur vienu mygtuko paspaudimu galėjo nušluoti miestą nuo žemės paviršiaus. Ekskursijos vyksta kas dvi valandas (ne sezono metu), sezonu metu kas valandą, vaikščioti galima tik su gidu. Kaina 12 lt, vaikams, studentams 6 lt

5 Sustojimas Siberijos bokštas

Šioje vietoje mums buvo ekstremalių išbandymų metas, bokštas yra apie 15 metrų aukščio, tai ne visi išdrįso pakilti į viršunę, nes aukščio baimė darė savo. Lipant iki pat viršaus drebėjo kojos, nes kūnas jautė, kad yra net ant žemės. Nuo bokšto atsiveria nuostabus vaizdas į Platelių ir Beržoro ežerus, galima iš viršaus apžiūrėti kalvotą ir miškingą parko reljefą, taip pat matyti patys Plateliai, atsiskleidžia Siberijos pelkė.

6 Sustojimas Žemaitijos nacionalinio parko ir Užgavėnių ekspozicijos

Labai smagus muziejus, o gidė mums pravedė labai nuostabią ekskursiją, labai įdomiai papasakojo apie Žemaitijos kraštą, jo istoriją, apie Užgavienės ir Užgavienių tradicijas, pamatėme daug nuostabių, juokingų, šmaikščių kaukių, vienos kaukės kėlė juoką, kitos nuostabą. Muziejus susideda iš dviejų dalių: pirma, tai Žemaitijos nacionalinio parko ekspozicija (Didžioji g. 22, Plateliai). XIX a. II p. liaudiškos architektūros su neogotikiniais elementais statytame Platelių dvaro svirne 2011 m. atnaujintos Platelių dvaro istorijos, senųjų Platelių, Pilies salos praeities, šio žemaičių krašto etnografijos ekspozicijos, naujai įrengta moderni gamtos ekspozicija, nuolat keičiamų parodų salė.

Antra dalis Užgavėnių ekspozicija (Didžioji g. 24, Plateliai) įsikūrė dvaro arklidėje. Tai pirmasis Užgavėnių muziejus Lietuvoje, kuriame pristatoma garsi Žemaitijoje tradicinė Užgavėnių šventė, daugiau negu 250 įvairių Užgavėnių „lėčynų”.

Muziejaus lankymas tekainavo tik 6 lt, studentams, moksleiviams 3 lt, bet pamatėme ir sužinojme labai daug įdomių dalykų, ir turėjome nuostabų laiką, visi buvome patenkinti, ir apsidžiaugėme, kad neaplenkėm šio muziejaus. Ačiū gidei už nuostabią, įdomią, šmaikščią ekskursiją. Ekskursiją pagyvino, tai jog gidė kalbėjo žemaitiškai, ir todėl buvo dar smagiau.

7 Sustojimas Platelių ežero apžvalgos aikštelė

Iš aikštelės atsiveria Platelių ežero panorama su Pliksalės, Pilies, Veršių salomis, Šventorkalnio pusiasaliu ir Plokštinės miškais. Nereali panorama, kelianti nuostabą.

8 sustojimas Salantų kavinė „Pakalnutė”

Išalkome, dar plius šaltukas pradėjo kibti. Gidė išgirdo, kaip mes prasitarėme, kad reikia kokioje nors kavinėje sustoti pavalgyti, tai ji mums patarė važiuoti į Salantus, į kavinę „Pakalnutė”, nes ten skaniai ir pigiai pamaitina, bet interjeras nėra vau. Mes paklausėme patarimo ir nuvažiavome tenai. Buvome maloniai nustebinti, kavinės interjeras priminė senovinės kavinės interjerą, atrodo, kad čia šioje kavinėje laikas sustojo, bet buvo smagu pasėdėti tokioje natūraliai senovinėje aplinkoje, tik truputį ta senovė kėlė juoką. Maistas labai skanus, senai visi bevalgėme tokį kepsnį, porcijos didžiulės, kai pamatėme, įsižiojome ir pagalvojome, kaip visa tai suvalgysime. Didžiulis, skanus kepsnys tekainavo tik 12 lt. Matėme, kad ši kavinukė yra šeimos versliukas, tai klientus aptarnavo patys šeimininkai, kurie buvo labai malonus ir linksmi, ir kalbino mus žemaitiškai. O išlydint mums dar pridėjo pilnas saujas saldainių. Prieš išeidama pagalvojau, kad galėtų kitų kavinių savinininkai čia atvažiuoti ir pasimokyti, kaip nuoširdžiai ir paprastai aptarnauti klientus, nes mes iš šios kavinės išėjome visi pakylėtos nuotaikos.

Kelias namo, atgal į pajūrį. Ši trumputė išvyka patiko mums visiems, buvome nustebinti kokių gražių vietelių yra mūsų krašte(kažkaip labiau Lietuvoje reklamuojami Trakai, Vilnius, Nida, Palanga). Smagu, kad Europos sąjungos lėšomis šios vietos yra prikeliamos naujam gyvenimui, nes tokių perliukų ir grožybių nereiketų palaidoti. Labiausiai mus sužavėjo žemaičių paprastumas, nuoširdumas, vaišingumas. Todėl rekomenduoju Visiems užsukti į Žemaitiją, tikrai praleisite smagiai laiką.

11 thoughts on “Lietuva: Netikėti atradimai Žemaitijoje”
  1. Pasiėmiau rytinį kavos puodą ir paskaičiau. O paskui pagalvojau, o tai kiek laiko jūs ten buvot, kad tiek pamatėt?

2. Ačiū Aruna. Nakvojome 9 naktis Playa Blanca. Turėjau krūvas namų darbų, atspausdintų su lankomais objektais. Pradžioje kelionės vakare mane įpareigoja grupė susidėlioti rytojaus maršrutą, nes apsiniaukė ir nesideginsim. Apsibrėžiau ant žemėlapio 5 ratukus- objektus visai dienai iki vakaro. Tai spėkit ar įveikėm. Iki pietų buvo apžiūrėta 4,5 objekto. Pusė liko, nes dėl stipraus vėjo iki pietų nevežė autobusai į Timanfaya.

3. Kaip visada, malonu skaityti.
    Na, o Arūnos pralenkt niekad neišeina. Ji visada pati pirma, ir visada su kava. Skanaus.

4. Nekalta, Alvydai :))) Darbas anksti prasideda, tai reik gi dieną kažkaip pradėti- o čia pats tas 🙂

5. O aš su popietine kava paskaičiau. Patiko!
    Bet žiū, kinai išsiuntė mėnuleigį į mėnulį, gal ir turistus greit pradės skraidint :))) tada galėsim lyginti kraštovaizdžius ten ir čia 🙂

6. Ačiū, Ra. Gera idėja. Apie mėnuleigį nebuvau girdėjęs. Mano stereotipai apie mėnulį neigiami: dulkės, dalis mėnulio nematoma iš Žemės, šalta, tamsu,kur neapšviečia Saulė. Lanzarotėje priešingai- labai gražu ir jauku.

7. Ale išdavei Cesiau paslaptį, kurios gidas prašė neatskleisti :)) Gerai, kad neatidžiai tavo pasakojimą skaičiau, nes be to triuko, būtų visai įspūdžio tie urvai nepalikę – gal ištrink tą sakinį kitų turistų labui :))))

8. Ačiū, Linosa. Ištrinsiu, jeigu sakai, kad tai palieka įspūdį. Žinant paslaptį iš anksto gal ir neįdomu. Reiškia, buvai lavos saloje…

9. Aha, buvau. Grįžus dar kartą perskaičiau tavo pasakojimą ir supratau, kad beveik nebeturiu apie ką rašyti :)))

10. Sveika sugrįžusi. Tai rašyk ne faktus, sausus objektus, bet emocijas. Labai geras jausmas saloje, puikus oras. Dabar, kai prisimenu tą kelionę, atrodo, jog sekėsi, beveik viską pamatėm. Man nepasisekė tik su Timanfaya, praeidinėjo uraganas, dėl to mažai matėm, o grįžtant Vokietijoje teko sėdint miegoti visą naktį.