Trumpos atostogos pas broliukus,
Sugalvojom pamatyt broliukus, Latvija ir Estija.Tarybiniais laikais buvau abejose respublikose,bet , tai vaikyste…….Nusprendem su draugais pamatyt kaip dabar gyvena „ broliai baltai“….
Pirmyn i kelione……
Marsrutas : Vilnius-Jonava-Rundale- Kuressare- Talinas-Jonava…….
Kelias iki sienos su LAT puikus…“VIA BALTIKA“:…o toliau prasideda latviski bairiai…..iki Bauskes puiku, bet po posukio i Rundale prasideda linksmybes. Kelias yra,bet vairuotojas neuzmiega, reikia dirbt, bet tikslas atperka pastangas…Rundales pilis…..grazu. Navigatoriuje isivedem pirmos nakvynes vieta – „ Rojal Ryga“ viesbuti…..geriau jau butume vaziave arkliais………16 km. Nuo Rundales iki Rygos navigatorius vede keliais,kurie Lietuvoj jau seniai pamirsti. Zvyrkeliu vaziavom 16 km. VW pakaba islaike egzamina garbingai.
Ryga pasitiko paprastai. Darbingos dienos pabaiga. Zmones rupinosi savo reikalais, masinos vazinejo,o mes ieskojom viesbucio…… TomTom atvede kur reikia,tik sturmanas zioplas buvo….teko apsukt apie kvartala du kartus . Booking.com nepavede,ko tikejomes ta ir gavom.
Rygos senamiestis grazus,mazas,ispuoseletas ir grazus. Apie Hanzos pirklius nerasysiu ir istoriniu ivykiu taip pat. Apejom viska per gera valanda,neskubant. Uzkniso ikyrus ekskursiju ir „pramoginiu kelioniu“ siulytojai. Ju toks darbas,bet zukniso. Praalkus iekojom kur pavalgyt,kad butu skanu ir nebrangu. Radom vietele kur yra dienos kompleksai,po 3 eur, 4eur. Kaina priklauso nuo poreikiu,bet labiausiai nustebino alkoholio kaina-100 gr. Moskovskos-1.90 eur. Automatiskai ir visos kitos kainos panasiai. Valgykloje pardavinejo paprastus patiekalus,tame tarpe ir saltibarscius. Toje valgykloje pamaciau gurmaniska vakariene valgancia moteriske. Ji uzsisake saltibarsciu porcija ir SAMPANO…vienok, gurmaniska vakariene…..“
Ryte kelione i Saarema buvo idomi,kelias grazus. Iki Latvijos ir Estijos sienos vaziavom pajuriu. Tuo keliu daugelis vaziavo,ispudziu pilna. Mums jis pasirode nuostaligiskas. Prisiminem filma „Ilga kelione per kopas“. Taip lietuviska-latviska…………..Nostalgija…….bet ne CCCP.
TOMTOM atvede kur reikia i kelta……keliasdesimt EUR ir keltas perkele.
Saarema keliai kaip ir visoj Estijoj. Normaliai siauri… Iki Kuresare vaziavom pagal navigatoriu. Ten buvo viskas ka bookingas zadejo. Gyvenom sociai ir graziai.
Pirma diena vaziavom i Saare iskusuli. Keliasdesimt km. Kelias puikus,oras irgi. Atvaziavus pasitiko saltas vejas,malonus estai,suvenyru pardavejai ir GAMTA….Tik del jos verta ten vaziuot. Pamatem viska,ka galima, nuejom iki paskutinio Saaremos siaurinio tasko,iskysulio. Fotografijos gavosi super 
Gryzdami i Kuresare apvaziavom kita salos dali. Patiko apleista rusu pasienieciu „zastava“. Prisiminiau armija,kur tarnavau. Apleista ir apsikta,….. man sirdi gloste….
Ryte isvaziavom i Talina. Miestas pasitiko mus saltai,visom prasmem. O labiausiai nustebino rusu kalba. Tiek rusakalbiu , kiek Talline, nematem niekur….. Net RIMI centre reklamos buvo rusiskai. Pagalvojau,kad reikia gerbt savo kalba,esybe ir tautiskuma….
Senamescio apzvalga sutapo su Talino dienom….. Net sunku ka pasakyt apie senamiesti. Lyg grazus,lyg senas,…bet saltas….
Mes sau leidom pasikviest gida, kuris parodytu miesta. Saunuolis gidas,viska aprode, papasakojo apie miesta, paveziojo po apylinkes…….Labai dekingi jo ekskursijai. Bet salto miesto ledu neistirbde.
Viesbutis geras,pagal kaina atitiko kokybe. Daugiau pasakyt apie ji nera ka……
Kelione namo zadejo lauktuviu ir suvenyru….deja. Estijoj magnetukai kainuoja nuo 4 EUR., gaila ir kvaila ta kica pirkt. Netaupem,likom protingi…
Latvijoj apsiprekinom viskuom. O nuoskaudas palikom Estijai….
Tokia buvo kelione
Jei idomu del ekskursijos po Talina,galiu rekomenduot.
Del Kuresare apartu irgi.
[email protected] , mano adresas.