Kelionė automobiliu iki Adrijos jūros

Visada svajojau savo automobiliu paklejoti po svečias šalis.Norėjau pajusti ką reiškia,kai po automobilio ratais prabėga daugelis mylių,pro langus praskrieja gausybė vaizdų.Esu iš tos kategorijos žmonių, kuriems vairavimas nėra kančia.

Ir pagaliau atėjo ta diena,kai leidausi į pirmąją tokia savarankišką kelionę.Iki tol savo auto buvau keliavęs tik po Lietuvą,Latviją ir Estiją.Šioje kelionėje visą laiką vairavau vienas,nes daugiau nebuvo kam:)

1 diena
Taigi,vieną 2007 metų liepos rytą,06h pajudejome iš Palangos.Už 3 val pasiekėme PL sieną.Pirmos dienos planas-nakvynė mazdaug PL-CZ pasienyje.Daug kas peikia Lenkijos kelius-siauri,provėžuoti, daug furų.Man tai tie keliai ne ką prastesni uz lietuviškus,gal netgi geresni.Be to,mums pasisekė,nes vaziavome šeštadienį-kai vasaromis furoms savaitgaliais draužiama važiuoti.Kraštovaizdis iki Varšuvos nuobodokas,pačios sostines sėkmingai nenuklydus nepavyko pervaziuoti ( pirmas kartas).Bet žinojau,kad važiuoju teisinga kryptimi,tai per daug nepergyvenau ir į reikiamą greitkelį link Katovicų išlindau maždaug 30 km už miesto.Toliau kelyje vel lygumų monotonija,kurią kiek prablaškė dar vienas didmiestis Vroclavas,kurį įveikėme sėkmingai.Ir jau neužilgo tolumoje pradėjo boluoti Sudetų kalnai.Čia važiuot buvo jau smagiau:)Važiavom važiavom taip kol pradėjo temti,kirtom CZ sieną ir iš inercijos dar pavaziavom beveik iki Prahos.Stojome nakvynei.Koks nuobodus Lenkijos kraštovaizdis-toks nuobodus ir kelionės per ją aprašymas:)Nuvažiuota~1200km.

2 diena
Ankstų rytą pabudus 6h vel buvome kelyje.Neužilgo kirtome snaudžiančią gražuolę Prahą.Joje jau būta,taigi šiandienos kelionės tikslas- Bavarija,Miunchenas ir nakvynė kempinge prie Starnberger ežero kokį 50 km už miesto.Neužilgo jau kertam CZ-D sieną ir išpuoselėtuose Vokietijos kurortukuose dėmesį patraukia vokiška švara ir autoparkas:)Apie vidurdienį pasiekiam Miuncheną,lipam lauk keliom valandom jo apžiūrėti.Sekmadienis,karstis 35,miestas tuščias,ledų pardavėjų daug,ledu kainos irgi nemažos,bet ka darysi.Miestas tvarkingas,miestiečiai nelabai-t.y. atsipalaidavę kaip vakariečiai.Lietuviams neišeina but tokiems kaip bavarai.Kokių 6 metu rubuilis berniokas turškiasi aikštės fontane su…didžiuliais pampersais:)Ir niekam nei motais,turbut tik mes atkreipėme dėmesį į tai…Taigi,karštis išvargino,tad nusprendėme greičiau dumt link ežero ir ramiai apsistoti šiam vakarui.O jau prie ežero tai turbut didžioji dalis Miuncheno gyventojų susirinkus‼Laisvą vietą kempinge radom beveik pravažiavus visa jo pakrante.Įsikūrėm ir-greičiau į vandenį.Pliažas apaugęs žole,vokiečių kaip Palangoje karštą vasaros dieną.Draugei-Lūksto pakrantes per Bliuzo naktis.Vaizdialis ne koks:)Šiaip mus nustebino labai didelis garbaus amžiaus vokiečių turistų skaičius ir jų energija.Plaukioja ir su burlentėmis,ir be jų,gurkšnoja alutį,po kempingą šmirinėja pasiremdami ratukais.Žodžiu,nei iš tolo nekvepia senatvine depresija:)Musų pensininkų vasarą juk toliau sodo nenuvysi… Taip ir prabego visas vakaras-vanduo,saulė,vanduo,saulė,vakarienė ir rytdienos maršruto paplanavimas.Nusprendėm ryt pasiekt Veneciją.Šiandien nuvažiuota~600 km.

3 diena
Ryte apie 08 h vel buvom kelyje-nesimiega tokiomis karštomis naktimis( 21).Neužilgo ir Austrija.Kadangi ja kirst tereikėjo tik apie 60 km,o autostrados kaina~20 eu,tai leidomes paprastu keliuku.Vienoj vietoj leidomės 16% nuokalne 4 km,tai teko papėdėje ataušint stabdžius.Gana greit kirtom Italijos siena,dabar jau sukom i autostradą ir su vėjeliu-link Venecijos.Ties tokiu miesteliu Roveretto,nusprendėm pavažiuot regioniniu keliu.Kaip supratom vėliau-be reikalo:)50 km vingiavau kvapą gniaužiančiu kalnų keliu,kuriame nebuvo daug mašinų-turbūt čia važinėja tik vietiniai.Kelias driekėsi kalno šlaite,kokio puskilometrio aukštyje.Prisipažinsiu-adrenalino kiekis manyje buvo padidėjęs:)Tuos 50 km vingiavom beveik 2h…Privažiavę ilgai lauktą miestą Schio greit vel sukom i autostradą link Venecijos.

Venecijoje parkingas miesto pradžioje 21eu/para.Trumpesniam laikui bilietų nėra:)Mieste turistų galybė-visgi pats sezono įkarštis.Veneciją per metus aplanko ~20 mln. žmonių.Apie ją net nepasakosiu,nes nemanau,kad įmanoma-reikia pačiam paklaidžioti tais klaidžiais gatvelių ir kanalų labirintais,pamatyti tų pastatų didybę,pajusti istorijos dvelksmą iš jų.Beje,buvau girdėjes,kad vasarą tie kanalai smirda.Pats kažkaip neužuodžiau nieko…

Iš Venecijos išvažiavom vakarėjant,iki šios dienos tikslo –Slovėnijos pasienio liko dar apie 150 km.Laimingai tikslą pasiekus sumigom saldžiu miegu.Apie Italijos Dolomitines Alpes-įspūdį palikonameliai,išsidėstę terasomis į kalnus ir iki begalybės tvarkingi vynuogynai.Jokių nereikalingų spalvų.Tobula gamtos ir žmogaus veiklos harmonija.Šiandien nuvažiuota~600 km.

4 diena
Šios dienos tikslas-radus tinkamą kempingą Kroatijoje šalia Adrijos jūros, jame apsistot 2-3 dienoms.Pakeliui stabtelėjom Kroatijos mieste Rijeka.Būdingas pietietiškas,pilnas automobilių,niekuom neišsiskiriantis uostas.Matyt,po Venecijos akis jau sunku kuom benustebinti:)Namai vel terasomis greit lipa i kalnus.Na,ir vaisiai turguje kažkokie saldesni nei mūsuose.Už kokio 100 km,netoli Senj randam kempingą ir stojam ilgesniam sustojimui.Nežinau,bet man Adrijos vanduo pasirodė šaltokas( 26):)Ta prasme, lįsdamas i jį,turėjau apsiprasti panašiai kaip Baltijoje.Taip ir nesupratau,kas ten man buvo atsitikę:)Bet puikiai supratau,kad labai noriu šalto alaus po kelių dienų vairavimo:)Pirmas bokalas,antras,oplia- ir trečias glosto gomurį.Taip ir nuėjau miegot paskui,vėliau,dar po kiek laiko:)Beje,tik čia sutikome pirmuosius lietuvius,kurie labai daug ir garsiai keikėsi rusiškai…Nesinorėjo išsiduot,kad esam tėvynainiai…Per šią dieną nuvažiuota ~150 km.

5 diena
Tinginių diena.Vartomės pliaže,jūroje,kol atsibosta.Nuvažiuojame i netoliese esantį Novo Vinodolsky.Gražus kurortonis miestelis su…betoniniu pliažu centre:)O šiaip gražus ,senas ,su būdinga Viduržemiui architektūra.Apsipirkimas prekybos centre visokių maisteliukščių ir atgal i savo kempingą.Jei lygintumem pvz. Šį kempingą su Vokietijos kempingu,tai gal net nėra ką lygint.Vokiečiuose ideali tvarka,švara.Čia irgi yra visi būtiniausi dalykai,aplinka keik reikia daugmaž aptvarkyta,bet dėl idealios tvarkos čia tikrai niekas nesuka galvos.Vakare nusprendėm,kad tingim tinginiaut dar vieną dieną čia,taigi rytoj pajudėsim link Vengrijos,aplankydami Plitvicos nac. parką.Šiandien nuvažiuota tik 30 km.Kažkaip keista tiek mažai.

6 diena
9h ryte pajudėjome link Plitvicos.Teko pasikelti serpentinu į nemažą kalnagūbrį,nuo kurio atsivėrė nuostabi Adrijos panorama.Dalmatiškoji pakrantė-palei ją išilgai driekiasi gausybė pailgų salų,salelių(apsemtos buvusių kalnagubrių virsūnės).Gražu.Ech…Pakelėse kur ne kurmatyti prieš dešimtmetį vykusio karo tarp serbų ir kroatų liekanos-sušaudyti ir apleisti namai.Man tekę buti šiose vietose prieš 8 metus-tada jų buvo dar daugiau.Dabar nepalyginamai mažiau.Prie Plitvicos parko jau ryte galybė mašinų,reguliuotojai nurodo kur važiuot-neužilgo randam laisvą vietą ir žygiuojam link bilietų kasų,kur eilėse jau žmonių galybė.Plitvicos parkas-tai tarpusavyje besisiejančių keliolikos ežerų,kurie jungiasi krioklių kaskadomis,upeliais ir įvairiais kitais vandens sruvenimais.Gamta nepaliesta-medžiai kaip nuvirsta ežeran,taip ir guli jame kol sutrunija,žuvų pulkai erzina užkietėjusių žvejų akis,vanduo skaidriai žaliai mėlynas dėl jame ištirpusių cheminiu elementų.
Po parko judame link nakvynės vietos-Balatono ežero pakrantės Vengrijoje.Kroatijos greitkelis geras-300 km iki HU sienos pasiekiam greitai.Buvau girdėjęs apie griežtus Vengrijos kelių vinječių kontrolierius.Pasienyje vinječių nebuvo,už poros km netyčia įsuku į autostradą,už kokių 3 km pirmame išsukime maunu lauk iš jos ir kelyje Nepadeda jokie aiškinimai,kad ieškodamas vinjetėssutinku kontrolierius netyčia patekau autostradon,nes pas juos Kelių ženklų spalva kitokia nei visoje Europoje,kuri mane ir suklaidino.Žodžiu, gavau 60 eu baudos ir važiavau toliau.Vakarėjant apsistojam kempinge prie Balatono.Kurio šeimininkai,kaip man pasirodė,buvo du vidutinio amžiaus vokietukai-gyvenimo draugai(labai jau meiliai kalbėjo tiek su Vakarienė,vynas Aszu,nakvynė..Šiandienmumis,tiek tarpusavyje) nuvažiuota ~550 km.

7 diena
9 h ryte pajudam palei Balatona link Slovakijos.Šios dienos tikslas-kalnų kurortas Zakopanė Lenkijoje.Kadangi vakar neradom priėjimo prie ežero,nes sutemo,kai įsikūrėm ir visur prieidavom tvoras,tai nusprendėm pakeliui stabtelt ir įšokt pasipliuškent.Pasirodo,kad visa pakrantė aptverta-arba kempingo teritorija,arba mokamas pliažas.Tai pasirinkom vieną iš pliažų,pamirkom,suvalgėm saldų arbūzą ir-tolyn link Budapešto.Šiame didmiestyje nesenai buvom,tai tik pervažiavome jį.Tuo labiau,kad ir termometras pradėjo rodyti 42.O mašinoje kondicionierius taip gaiviai vėsino.Pakeliui degalinėje pravėrus dureles,pasijutau kaip pirtyje.Slovakijos pasienyje iškart puoliau pirkt vinjetę:)Kurių čia pilna,ne taip kaip Vengrijoje.Temperatūra nukritonet iki 31.Tolumoje matėsi Karpatai,o virš jų tamsūs debesys.Pagalvojom,kad turbūt gausim kalnų liūties.Prie Banska Bystrica gavom jos normaliai-visa autostrada plaukė,judėjom 10 km/h, priekinį stiklą plovė kaip su KARCHER srove:)Privažiavom kalną,kur kelias išsišakoja,pasukom i dešinę ir-sunku patikėti,bet uz 50 m asfaltas sausas,lietaus čia dar nebūta,užstojo kalnas kelią debesėliui.Temperatūra jau tik 20. 20h ivažiuojam į PL-skubam,jau temsta.Bet greitai ir sėkmingai randam kažkokius namukus,susinešam daiktus ir dar nueinam i centrą pavakarieniauti.Centrinė gatvė-Basanavičiaus gatvės klonas-barai bareliai,restoranai,užeigos,muzikantai(tiesa,tautiniai,o ne rusiškai dainuojantys kaip Palangoje).Labai skaniai pavalgėm,išgėriau didžiausią 1,5 l bokalą savo gyvenime,aptarėm į pabaigą einančią Einant atgal dar gavom kalnųkelionęir,aišku,nusprendėm,kad ji šauni liūties ant galvų ir laimingi saldžiai užmigome.Per šią dieną nuvažiuota 530 km

8 diena
Šios dienos planas-jokio plano,t.y.judėt link LT.Išvažiuojant iš Zakopanės nusiperkam pakelėje vietinio sūraus sūrio-ozcypkų.Prieš Krokuvą aplankom Veličkos druskų kasyklas,pasiklausom gido pasakojimo lenkų kalba ir judam i Krokuvos centrą.Jau turbut po tiek įspūdžių tingėjom pakilti į Vavelio pilį.Paprasčiausiai pasivaikščiojom po senamiestį,pavalgėm ir-į kelią.Iškart nepavyksta įsukti i Katovicų greitkelį,bet užtat pravaziavom vaizdingu keliu per Pesčianaja skala nac. parką.Nėra to blogo,kas neišeitų i gerą.Greitkelis link Varšuvos neblogas,skriejam greit,tik labai dažni šviesoforai kas kokius 20 km.Per radiją kažka nugirdom apie nelaimę kažkokią-nelabai supratom.Bet greit pamatėme-nesenai buvo praūžusi audra,pakelės stori seni medžiai sulaužyti perpus kaip kokie degtukai.Nežinau kodėl,bet užmiršau nufotografuot:(Prieš Varšuvą sutemo,akys pavargusios,tamsoj sunkiau vairuot,tai stojom pirmame pakelės senoviniame ir nepigiame(260 Lt) motelyje.Liudviko XIV laikų stiliaus koridorius atvedė į pagerinto sovietinio realizmo apartamentus.Pagalvojau,kad čia turbut mėgo lankytis Varšuvos kriminaliniai autoritetai.Kažkaip aplinka panaši į pvz. Kauno banditų mėgiamą stilių.Tradicinis ritualas-valgis ir miegas .Šiandien nuvažiuota 450 km.

9 diena
Šiandien tikslas-pasiekti LT.Visa diena-geresnis kelias,blogesnis kelias ir LT muitininko klausimas iš kur grįžtat?Nei nežinojau ką Viskas.Lietuva! Viso~5000kmatsakyt-iš daug kur

One thought on “Kroatija: Automobiliu nuo Baltijos iki Adrijos”
  1. Ha ha 🙂 turejo pasipilti komentarai, bet ne vieno nera 🙂 Tai galvoju budamas toks lietuvis :))) vietinis Lietuvis /Amerikonas, kazka pakomentuosiu 🙂 Pagal rasyta slang’a, man paciam pasirode kad kolega aba gyvena arba gyveno JAV, nes lietuviu kalba pasirode labai apniokota, kaip ir mano paties :). Pridurt del keliones nieko neturiu, turbut turejot nemazai fun’o. Tik noriu visiems keliaujantiems i Florida pasakyti, kad vaziuoti zioplinet i Miami tikrai neverta 🙂 Na, nakti Miami skyline graziai atrodo, bet patys pliazai niekuo nera ypatingi, Ocean Drive visi uzknisa su savo maisto siulymais, Lincoln Mall Drive tai pasidares daugiau white trash rajonelis. Bet ko verta i Miami vaziuoti, tai del naktinio gyvenimo bei restoranu. Night clubs, lounges, restoranai Miami yra tiesiog amazing. Kita karta jei vaziuosit, paprasykit „vietiniu” kad aprodytu. Visi kiti malonumai tokie kaip privatus zvejybos charteriai, vienadieniai kruizai ant mega yachts ir t.t, privatus scuba charteriai, pasiskraidymai su Cigarette One – irgi nuostabu, taciau ne kiekvienam mirtingajam. Zodziu turiu pasakyti, kad Miami tikrai lives up to it’s reputation, bet tikrai ne studentu miestas 🙂 Gamtos prasme Floridos visi parkai yra po vandeniu, taip kad jei uzsiimat SCUBA, tai tikrai bus ka veikti, jei patikysit geru metu, nes teks paplaukioti su keliu simtu kilogramu Goliath Grouperiais, Tona sverianciai Manatees, didziuliais Eagle Rays, Manta Rays, daugybe Nurse Sharks ir zhinoma Tarpons. Mane visada zhavi Tarpon, nes Floridoj jie ishauga iki puse tonos. Isivaizduokit kuoja, bet du kartus uz jus didesne :). Taip kad vaziuoti i Florida ir ieskoti kulturos ar architekturos perlus, tikrai nesiulau :), nes nerasit. Bet jei norit isbandyti nerealu naktini gyvenima, vienus geriausiu restoranu Amerikoj, na ir pasaulyje for that matter, jei norit paziureti kaip gyvena turtingiausios pasaulyje communities,pazaisti golfa (beje Floridoj yra apie 1500 golf courses, palyginus su 4000 visoj Europoj), neveltui ir Tiger Woods isikures Jupiter Island, FL :), jei norit pasildyti kaulus, kai visur kitur JAV spaudzia shaltis – tai Florida yra the place to be.