Ką aš galėčiau papasakoti apie šią šalį? Ne daug. Nes ji tokia didžiulė ir skirtinga, kad pagal vienos valstijos mastą tikrai negali spręsti apie visą šalį.
Pirmą kart važiavau taip toli (už Atlanto) ir taip ilgam. Net 3 savaitėm. Bet įspūdžių neapsakomai daug.
Gyvenau Ontario valstijos pietuose, prie Hurono ežero.
Visų pirma stebi šalies mastai ir atstumai. Po kelionės į šią šalį supratau, kad Klaipėda ne taip jau toli nuo Vilniaus (tik 4 val. kelio). Tiesiog ranka pasiekiama. Kanadoje tai ne atstumas. Ir įdomu, jie atstumus matuoja ne kilometrais, bet minutėmis ar valandomis: 2 val. kelio iki to, 20 min. kelio iki ano… Šiuo atveju kalbu ne apie didmiesčius, kaip Torontas, bet apie „provincija”.

Keliavimas po šalįIr be abejonės, tik mašina. Autobuso teks laukti kokią savaitę, nes čia jums ne miestas. Traukiniai kursuoja tik tarp Vankuverio Toronto ir Ottavos. Užtat mašina galima nuvažiuoti betkur ir labai patogiai. Net pasiklysti sunku. Keliai tiesūs ir lygūs. Pažiūrėkit žemėlapy, atrodo, kad visa Kanada į kvadratus išdalinta. Taip ir matuoja, kelintame iš tų kvadratų gyveni.

Poilsis
Gamta išties nuostabi. Ir tokia natūrali, nesugadinta, puoselėjama. Idelalios vietos žygių megėjams. Galima gauti labai aiškių žemėlapių, takai sužymėti, aiškūs, įvairių atstumų. O kokie fantastiški vaizdai!!!
Ir visai viskas yra saugu. Palapinės, nuostabiai įrengti kempingai tiesiog traukia atostogauti. Pavadinčiau kempingą ir žygius Kanados nacionaliniu sportu. Pati išbandžiau, tikrai nerealu.
Ir jokie didmiesčiai neprilygsta gamtos grožiui.

Torontas – šaršalynė. Nors turiu pažymėti, kad palyginus su kokiu Londonu, Briuseliu, Torontas man pasirodė labai jaukus, nors ir ne tok iškilmingas ir senas. Užtat patogus ir malonus.

Niagaros kroklys yra „must”, bet ir tiek. Labai gražu ir įspūdinga, bet turint omenyje visą tą „Disneylendą” aplink tą krioklį, jautiesi kaip pramogų parke. Miestas paverstas pramogų zona ir iš visko uždirbami pinigai. Žmonių minios, eilės. Bet visgi būti Kanadoje ir nepamatyti! Beje, važiuodami iš Niagara Falls miestelio užsukite į drugelių fabriką. Įspūdinga. Tūkstančiai drcgelių įvairių dydžių, spalvų. Nutupia jums ant peties, jei būsite pakankamai kantrūs ir ramūs. Tiesiog atgaiva akims. Ir būtinai pabandykite pasiplaukiojimą su laivu palei krioklius. Įspūdinga!

Hurono ežeras
Nerealu… Koks ten ežeras? Jūra… Nei galo nei krašto… Ir begalo švarus. Nuostabūs paplūdimiai, nors vanduo ir vėsokas. Paplūdimiuose viskas įrengta (ir parsirengimo kambariai, ir tūlikai (nemokami)). Privažiuoti galima ir su mašina, tačiau kadangi dauguma teritorijos yra nacionalinio parko teritorijoj, tenka susimokėti. Jei būsite šalia Bruce Pennincula būtinai aplankykite Flowerpot Island. Nuostabi vietelė su unikaliomis akmens uolų „gėlėmis”.

Bendruomenė ir bendravimas
– I am from Lituania.
– O. Yes, yes. 🙂
Niekas ten tos Lietuvos nežino. Pasakai, kad iš Europos, tai tada susiorientuoja, bet dar labiai gilintis neverta.
Bet jų tarpusavio bendravimas mane sužavėjo. Ne didmiesčiuose. Ne. Ten milijonai ir visi svetimi. Bet regionuose, mažuose miesteliuose. Nuostabu. Bendruomeniškumo jausmas tiesiog trykšta. Bendruomenių klubai, namai. Bendros šventės, talkos. Lyg didelė šeima. Teko dalyvauti vienose sužiedotuvėse, tai 500 dalyvių iš aplinkui. Vadinasi „Stag and Dow”. Tiesiog suiena žmonės kokius 2 mėnesius prieš vestuves ir švenčia, mokėdami trigubas kainas už gėrimus. Tiesa negausit nė gramo grynos degtinės, tik su Spritu. Po kokios 4 taurės jau atrodo, kad skrandis plyš… Nemoka gerti! Bet visi supranta, kad tikslas kilnus- padėti jauniesiems surinkti pinigų vėstuvėms. Na kažkas nerealaus. Ir labai linksma. O po to pareigingi kanadiečiai gerai pagėrę su mašinomis grįžta namo. Manaiau, kad pas juos griežčiau. Bet ir ten žmonės gyvena…

Maistas ir gėimai
Maniau, kaip visur. Truputi klydau. Neprašykite vodkos su švepsu, tik su spraitu. Martinio jums pasiūlys gal kokių 5 rūšių: obuolių, braškių,… Žodžiu pasimečiau. Kai paprašiau tiesiog vodkos, likau nesuprasta arba pasakų, kad aš rusė. Užtat tekilą geria kaip visi 🙂
Maistas restoranuose tikrai nebrangus, o ir porcijos milžiniškos. Nė vienam restorane nenusivyliau. Tik kai riešutų lukštus meta tiesiai po kojomis, kiek neįprasta… Ir beveik visuose restoranuose rasite Brušeta (itališką duonelę su pomidoru ir sūriu). Labai skanu ir visur kitokia.
Ir dar… Gal nieko bendro su maistu, bet būtent restorane su tuo susidūriau… „Beisbolkės” yra galvos pratęsimas, o ne galvos apdangalas. Tiesiog neatsiejama įvaizdžio dalis. Paklausiau, kodėl nenusiima, tai likau nesuprasta ir mandra… 🙂

Indėnai
Jų ten yra, bet jie gyvena rezervatuose ir viskas ne taip romantiška, kaip per teliką rodo. Alkoholizmas, nedarbas… Štai jl realijos. O kanadiečiai nelabai jau puoselėja savo istoriją. Bent jau tą, kuri susijusi su indėnais. Teko pabuvoti indųnų Powwow. Tai toks indėnų kultūros ir šokių festivalis kartą per metus. Įdomu. Ir tikrų mokasinų galite nusipirkti.

Tai va… Pagrindiniai įspūdžiai. Buvo ir daugiau, bet jie yra kontekste ir neatpasakojami.
Tikrai planuoju sugrįžti ir pamatyri daugiau. Gal jau šiemet…