Rytas prasidejo su trupuciu streso del interneto – musu viesbutuke jo rysys tragiskas, o musu planas kaip ir visuomet kelionese – rytais padirbti, o tada jau eiti tyrineti miesto ir pan :)) Tad greit lendam po dusu ir ruosiames i miesta su kompais kuprinese – interneto medzioti :))
Kaip ir visada kelionese i miesta renkames keliauti pestute. Taip imanoma daugiau pamatyti miesto kasdienybes, arba netycia atrast lankytinu vietu, kuriu lankyt neplanavom 🙂
Naudodamiesi telefono navigacija traukiam centro pusen. O norint ten patekti reikia praeiti gana dideli ir grazu parka kur tokia sekmadienio ryto atmosfera labai jautesi – kas vedzioja suniukus, kas begioja, mamos stumdo vezimelius… Na o parko pabaigoj, visai netoli isejimo kitame gale – kazkokie rumai. Dideli, grazus, su fontanu pries paradines duris ir rozynais. Bandom atrast pagal vieta kurioje esam kas per pastatas. Pasirodo tai – Palazzo Dugnani – Rococo stiliaus septyniolikto amziaus statinys, priklauses Cavalchini seimai. Nezinom ir mes kas per vienti tie Cavalchini, bet duosim googlei darbo is kart kai tik gausim interneto :))

Zygimantas kaip tikras zvejys net parkelyje pamatetes neaiskios kilmes artai tvekini ar tai upe net is toli pastebi dyyyydeli karpi. Gaila nuotraukoje iziuret ji galetu tik turbut toks pat uzkietejes zvejys :)))

Na o pasigrozeje parku su rumais ir karpiais, traukiam toliau link centro. Jau uosle kutena kavos ir krusuantu kavapai ir iki siol tylejes skrandis pradeda gurgt, bet kol kas tikslas vis dar internetas tai tildau skrandi ir nuryju pasiulyma eit pusryciaut :))
Prienam prabangiu vardiniu parduotuviu gatve ir suprantam, kad centras jau tikrai nebetoli. Vitrinos cia… RYSKIOS… :))) supratau kokia esu “juodule”, nes is visu vitrinose esanciu rubu nesiociau gal du.. Na tikrai aukstoji mada ten :)))) Bet pasiziuret idomu, tai gera valandele pusantros praleidziam spoksodami i vitrinu menus. O skrandis tuo tarpu jau beveik trimitais marsa groja :)) Bet apie maista jau prabilo ir Zygis :))

Tad vedames i Trip Advisor programele kur galim nebrangiai bet skaniai pavalgyt ir vdovaudamiesi nuorodom einam ieskot kavinukes “Milano Centro” 🙂 Jie zymus tuo, kad patys ruko kumpius ir dao sumustinius is jo ir visokius kitokius patiekalus. Pakeliui prienam pasaza kur brangiausios ir prestiziskiausos Milan parduotuves, bet Zygis skubina neziopsoti (mat Jis Milane jau ne trecia ir ne ketvirta karta) sako pavalge cia sugrisim, tai zingsni paspartinu, bet einu vis tiek ziospodama :)))) ir vos isejus pro to ispudingo grozio pasazo vartus – atsiveria Casa Del Duomo Cathedral. Grozis zodziais nenusakomas… Tiek smulkiu detaliu susijungianciu i viena nuosabaus grozio statini, kad man viso kuno plaukeliai pasiausia, o kvapa tiesiog uzgniauzia… Net skrandis kuriam laikui nustoja marsa grot paveiktas reginio… Neveltui si Katedra buvo statoma daugiau nei 600 metu…

Atgave zada keliaujam pavalgyt, juk sotiems bus dar maloniau megautis vaizdais 🙂 Kol pasiekiam ieskoma kavinuke – jau nebe pusryciu ir net nebe priespieciu metas, tad man jau sumustiniai su kumpiais nebeidomus, tad uzsisakau ant groteliu kepta vistiena su pakepinta sonine ir bulvem, o Zygis – salotu. Kai padavejas atneses maista jam norejo duot kepsni o man salotas bordavai nusidazem abu – ir as ir padavejas :))))))))

Skaniai, o kai kurie ir sociai 🙂 pavalge traukiam atgal i pasaza. Tada jau varvinu seile ir ziopsau kiek tinkama. Pasimegaujam italiskais Gelato ledais ir valgydami juos vel islendam prie Katedros. Ir vel ta didybe ir tas grozis vos ja isvydus nubega kaip elektra visu kunu… Ziopsau kol per rankas pradeda teket tie ledai tad suryju juos, kad nebetrukdytu ir spoksau toliau.

Visu detaliu apziuret neimanoma, bet epeje aplink Katedra, einam pirkt bilietu, kad patekti i vidu. Bilietas zmogui kainuoja 3 eurus. Bet, sako uz penkiu minuciu uzsidaro ir vel atsidarys tik penkta valanda. Na penkta tai penkta, teks sugrizti. Na zodis teks netinka, nes grisim su malonumu 🙂

Pasivaiksciodami traukiam link namu, pro ta pati parka 🙂 planas grizus numigti valandele ir keliaut atgal, bet grizus, viebutuko koridoriuje ant laiptu Zygis aptinka interneta!!!! Tad truputi padirbam kol galiausiai jis vel dingsta. Pasnaudziam pusvalanduka ir keliajam savo jau zinomu marsrutu i Katedra.
Jos viduj, kaip ir Svento Petro Bazilikoj Romoj – tiek visokiu detaliu – vitrazu, skulpturu, altoriu, kolonu, paveikslu, raiziniu – kad nebezinai nuo kur pradeti ziureti. O didybe tokia… na neimanoma to nusakyti zodziais. Man tiesiog uzgniauzia kvapa, akyse nezinau kodel susitvenkia asaros, o kunu laksto siurpuliukai. Ir nors daznai nesimeldziu – cia uzplusta nenumaldomas noras melstis. Tad meldziuos uz visus. Prie visu maldu ir mintyse Dievui issakytu prasymu dar paprasau ir saugot mus kelionej 🙂

Iseje is Katedros, dar pasivaikstom po Katedros aikste, kur stovi raito Napoleono paminklas. O ten kur buve kur nebuve “babajai” (mes taip juos vadinam ne del rases, o del gyvenimo budo, tad prasom neieskot rasizmo apraisku 🙂 ) prieina ir gruda sauja seklu, net nespeji susgaudyt – o is Tavo delno jau lesa kokie trys balandziai, o “babajai” saukia “foto foto!!! “ ateina uz peciu pastumia taip, kad uz Taves matytus Katedra, pasazo vartai arba Napoleonas ir toliau saukia “foto foto belisimo foto” 😀 meirs tik saugom kisenes ir su siokiu tokiu nejaukumu stebim kaip is delno lesta tie balandziai :)) Po viso cirko “babajus” praso 10, pasiderejus jau 5 euru. Zygis tokiais atvejais kategoriskas – butu pasiules parduoti tu grudu, buciau pirkes, dabar jie pirmiausia privercia Tave jaustis skoloj ir tada praso pinigu. Tad Zygis pradeda sparciu zingsniu trauktis, as paskui ji, o “babajai” pavymui saukia “nikrasyva nikrasyva!!!!!” Ir tikrai, nors Zygimanto pozicija ir suprantu, nieko nedavus grauzia sazine – nuotraukos tai grazios gavosi 🙂

Kadangi rytoj skrendam i Meksika, einam iki stoties susirasti is kur vaziuoja autobusas i oro uosta 🙂 Pasigrozim labai didingu stoties pastatu – tikrai verta bent nueiti pasiziureti jei autobuso nereikia. Susirandam is kur isvziuoja reikiamas autobusas, kokie grafikai, ir kaip nueiti nuo hostelio. Dabar jau ramu del rytojaus tai toliau einam pasivaiksciot:)

Praeidomi randam jaukia kavinuke kuri vadinasi “Crazy Cats”, kur laisvai vaiksto kates 🙂 galima su jomis zaisti, glostyti 🙂 bet eiles net uz duru, tai tik pasigozim Katiniukais ir keliaujam toliau 🙂

Dar karta praeje savo parka, vel pasijauciam alkani tad Trip Advisor patarti renkames pavakarieniauti netoliese esanciam “Mamma Rossa” restorane. Pasitempes italas su kostiumu palydi iki staliuko, ipila po taure sampano. Kitas pasitempes italas atnesa briuschetu su pomidorais – prie sampano, o trecasis – jau musu padavejas atnesa meniu ir pastato vyno butelio stova 🙂 Zodziu tikras restoranas su pasitempusiais padavejais, baltom staltiesem ir vyno patiekimu pagal visus reikalavimus – kai parodo buteli, uzsakovui, t.y. Zygimantui ipila slakeli, kad ivertintu ar nera kamscio ydos, ir patvirtinus, kad viskas gerai, pripila taure ir man 🙂 Uzsisakom dievisko skonio zuvies tartara, kuris su musu pasirinktu baltu vynu tinka tobulaiiii 🙂 Meniu pilnas imantriausiu patiekalu, bet mums taip norisi iltalisku makaronu, kad ju ir uzsisakom – as su pomidoru ryte ir parmezanu, Zygis su krevetem.

Pavalgius dar atnesa visa padekla pilna ivairiausiu desertu, gudriai sypsos ir klausia, gal ko nors pageidausim? Bet kad ir kaip graziai ir skaniai tie desertai atrodo, mes pilni 🙂
Pakeliui namo dar uzsukam i vakaryksti b-free bariuka, uzsisakom po kokteiliuka ir vel labai smagiai pasipliurpiam su slovaku barmenu 🙂
Grize uzsistatom zadintuvus, kad nepramigtume rytojaus skrydzio ir vel smingam be zodziu :))