Apskritai tai Barselona yra nuostabi, jei vienu žodžiu reiktų ją apibūdint. Mano urbanistinė meilė. Bet čia ne apie mane 😀
Barselonoje buvau 3 kartus, būčiau dar 50, tad panašu, kad tai viena iš tų nedaugelio vietų, kuri susiklosčius tinkamoms aplinkybėms galėtų virst namais 🙂

Dėl apsistojimo vietos, tai vienareikšmiškai, pati patogiausia gyvenimui vieta visomis prasmėmis (ramiau, nors visai šalia centro, didesnis pasirinkimas viešbučių ir apartamentų ne aukštomis lubomis, tiesiog jauki atmosfera, daug patogaus ,sopingo’ ir t.t.) yra L‘eixample rajonas.

Pati nuostabiausia, šilčiausia, iliustratyviausia Barselonos gatvė (t.y. prospektas) – passeig de Gracia. Ji plati, bet labai jauki, architektūra tokia tipinė tipinė, toje gatvėje yra vienas ryškiausių Barselonos architekto Antonio Gaudi šedevrų – Casa Batlo (toks įspūdingas pastatas). Galima užeit į vidų, bet ir iš išorės yra į ką pažiūrėt.

Ši gatvė veda į pačią populiariausią Barselonos vietą – Placa de Catalunya (Katalonijos aikštę). Iš ten važiuoja absoliučiai visi autobusai visomis kryptimis. Šios aikštės šone įsikūręs prekybos centras il Corte Ingles (tikrai ne „šopingą” reklamuoju ). Jis išskirtinis tuo, kad pačiame viršutiniame jo aukšte įsikūręs panoraminis restoranas (maistas patiekiamas kaip valgykloj,bet labai skanus). Žodžiu, panorama tikrai įspūdinga, ypač kai ją matai kertant žiauriai skanią Paella ir gurkšnojant St Valentiną 😀
Nuo šios aikštės (Placa de Catalunya) statmenai link jūros veda pati populiariausia gatvė – La Rambla (populiariausia, nors man, asmeniškai, nėra miela – labai judri, daug mimų, vagių, gatvės muzikantų, dailininkų – diletantų ir t.t.)
La Rambla gatvės gale, netoli jūros stovi Kolumbo paminklas (Mirador de Colon) – paskėlus į patį jo viršų atsiveria pasakiška Barselonos panorama (rekomenduoju tą daryti vakarėjant ar naktį).
Einant La Rambla gatve būtinai užsukit į Real aikštę (Placa Reial), ji visai šalia La Rambla gatvės, vos keli žingsniai. Na, magiška vieta 

Žodžiu, pats centras. Jei atvykstate kelioms dienoms, jį apeisit skersai išilgai ir padarysit savų atradimų.
Dabar šiek tiek apie tikrai įspūdingas vietas, kurias būtina / rekomenduojama aplankyti.

La Sagrada Familia – Barselonos vizitinė kortelė. Ši katedra tikrai įspūdinga, išskirtinė ir kerinti. Nors ir nebaigta statyti, bet kadangi aš ją net atvirukuose prisimenu tik su kranais horizonte, tai jie yra tarsi tam tikra emblema, kuri visai netrukdo, bet pabrėžia unikalumą.
Parc Guell – parkas, kuriame eksponuojama tipinė A.Gaudi architektūra. Ėjom iš reikalo, grįžom su pačiom geriausiom emocijom. Net nežinau, kas, bet ten tvyro be galo jauki atmosfera, o pati architektūra neapkrauna, o kaip tik labai maloniai įkvepia. Čia eksponuojamas ilgiausias (pasauly ar Europoj, nepamenu) suoliukas.
El Poble Espanyol – skirtingų Ispanijos regionų architektūros muziejus po atviru dangumi. Na, kaip čia trumpiau pasakius – jeigu jau dėliositės sąrašą vietų, kurias tikrai verta aplankyti, tai čia ta, kur būtina būtina būtina  Na, be galo gilus įspūdis, visas miestelis kaip koks saldainis, nuo tipinės Katalonijos atmosferos (architektūros, patiekalų) iki Valencijos ar Andalūzijos. Beje, jei gyvensit kur nors netoli centro, tai šitas kaimukas pasiekamas pėškom  Mes su 6 m. vaiku sėkmingai nuėjom.

Visai šalia Poble Espanyol (nu kaip šalia – reiks apie kilometrą paeit į šoną, bet didmiesčio atstumais, tai šalia  ) yra Magic Fountains – dainuojantys fontanai (jie yra Ispanijos aikštėje (placa Espana), kuri susisiekimo atžvilgiu yra tokia pat reikšminga kaip ir mano minėta Placa de Catalunya. Na, daug kam tai labai įspūdinga, mums, asmeniškai, didelio įspūdžio nepaliko. Bet tai viena iš top lankytinų vietų.
Taip pat šalia Poble Espanyol yra funikulierius, keliantis į Montjuic kalną. Man neteko juo keltis, nes mes užvažiavom automobiliu, tai negaliu pakomentuoti įspūdžio. Montjuic kalnas yra tipiška miesto kalva su atsiveriančia miesto panorama. Kadangi jau rekomendavau bent dvi vietas, iš kurių atsiveria puikūs atvirukai, tai šio kalno privalumas tikriausiai būtų kitas. Man, asmeniškai, įspūdį paliko pilnai atsiveriantis vaizdas į Barselonos uostą, kuris yra vienas iš didžiausių Europoje (jei kada teko Klaipėdoje miegoti tam vieninteliam dangoraižiniam viešbuty, tai iš jo atsiveriantis vaizdas į Klaipėdos uostą įspūdžio prasme yra kaip ta bambioškė už 1 eur, kur paaugliai rankose sprogdina 😀 )
Uosto vaizdas nuo kalno maždaug toks:

Montjuic kalno papėdėje yra olimpinis stadionas (Estadi Olimpic), kuriame vyko olimpinės žaidynės. Nepriėjom jo, tad džiaugiuos, jog bent kažkas liko dar kitam kartui 😀
Nepaminėjau dar senamiesčio (Barri Gotic)… Čia jau reikia tiesiog vaikščioti, klaidžioti ir mėgautis. Be žemėlapio – nei žingsnio, tikrai painu. Bet pamatyt yra ką – pradedant Barselonos katedra, ir baigiant tiesiog įspūdingomis statulomis, gatvelėmis, skersgatviais…
Būtent senamiestyje yra, mano galva, pats geriausias (kainos ir kokybės santykiu) Ispanijos ir Europinės virtuvės restoranas – Arcano (Carrer dels Mercaders, 10,) Na, fantastiški patiekalai (krevetės tikriausiai skaniausios, kokias teko ragaut).
Kalbant apie maitinimo įstaigas, tai pačiame centre geriau nevalgyti, nes ir brangiau, ir, kaip sakyt, labai jau turistiška. Autentikos nedaug. Aš visuomet vadovaujuosi Tripadvisor‘ium – dar nei karto neteko nusivilt. Susivedi filtrus (pvz Ispaniška virtuvė, patiekalų kainos vidutiniškos, Gracia rajonas) ir tau išmeta pagal tavo kriterijus aukščiausiai vertinamas vietas.
Dar grįžtant prie „šopingo” (kad jį kur velnias tas moteris) – rekomenduoju aplankyti Mare Magnum prekybcentrį – jis įsikūręs visai palei jūrą, netgi saloj (einant tiesiai nuo centrinės La Rambla gatvės), turi be galo didelį parduotuvių pasirinkimą. Ėch, tie ispanai ir tos jų drapanos…

Saugokitės vagių!!! Barselona garsėja kaip kišenvagių sostinė, ir aš buvau sėkmingai apvogta (ištraukė netgi du telefonus). Tad ne juokas, labai atsargiai reik nešiotis daiktus.

5 thoughts on “Ispanija: Subjektyviai objektyvūs ditirambai Barselonai”
  1. Dėkui už superinį, informatyvų pasakojimą.
    Pafose buvau, tik nenuomavome mašinos – kairės baimė:).
    Ar galima pasiekti Avako tarpeklį ir Afroditės vonias be mašinos?

2. Sveiki,
    galima ir su autobusunuvažiuoti, bet patys suprantate, kad su auto yra žymiau patogiau ir lengviau. Taigi Avakaso tarpeklis:
    iš Pafos: Bus Route 615
    Pafos Harbour (Main Station) – Coral Bay
    Tada iš Coral Bay:Bus Route 616
    Coral Bay – Pegia – Agios Georgios Pegeias. Nuo Agios Georgious eiti teks pėsčiomis .
    Dabar Afroditės vonios:
    iš Pafos: Bus Route 645
    Polis Chrysochous – Paphos
    Tada iš Polis:Bus Route 622
    Polis Chrysochous – Baths of Aphrodite
    Daugiau info: http://www.pafosbuses.com

3. Sveiki!

Ačiū Jums labai, kad pasidalinote savo kelionių įspūdžiais, mes kaip tik planuojame rugpjūčio gale skristi į Kiprą, gyvensime taip pat Paphos. Jūsų paskojimas, mums labai geras gidas, gavau labai reikalingos ir naudingos informacijos. Ačiū jums ir smagių kitų kelionių.

4. Vienas iš geriausių kelionės aprašymų, 10 balų. Viskas taip aiškiai, suprantamai, natūraliai. Pagarba rašytojui! Mes su draugais 2019.06 vyksime į Kiprą ir tikrai pasinaudosime info. Ačiū !