Neseniai grįžau iš Irano.Nepasakosiu čia savo įspūdžių,nekelsiu nuotraukų,nes nuostabiai savo kelionę po Iraną aprašė keliautojas Nomadas.Tiesiog noriu pasidalinti naudinga informacija,kuri,gal būt,pravers kitiems keliautojams.
Keliavome dviese.
Maršrutas tradicinis-Teheranas-Širazas-Persepolis–Naqshe Rustamas-Jazdas-Kharanakas-Čak-Čakas-Meibodas-Isfahanas-Kašanas-Abyaneh-Teheranas.Kelionė truko 9 dienas.
Bilietus pirkau birželį.Skrydis Vilnius-Kijevas- Teheranas ir atgal kainavo 150 eurų .Kijeve tik pusantros valandos pakeisti lėktuvą,atgal irgi.Labai patogu.Minusas vienas-atskrendi naktį-bet nieko nepadarysi.Vizą gauni oro uoste 30 dienų.Kaina-75 eurai.Nuotraukos nereikia.Priverčia pirkti vietinį jų draudimą-14 eurų.Nors buvau apsidraudusi ERGO,negaliojo,net į kalbas nesileido.Reikia turėti viešbučio rezervacijos patvirtinimą-aš jo neturėjau,tik buvau atsispausdinusi kažkokio viešbučio Širaze adresą su telefonu-tiko.Sugaišome apie 2 valandas.Pinigus keisti oro uoste-pasikėlus ekskalatoriumi į išvykimo salę.Labai geras kursas.
Ryte laukė skrydis į Širazą.Bilietus pirkau likus pora mėnesių iki kelionės-37 eurai Naktį iš oro uosto taxi pervažiavom į vietinį Mehrabado oro uostą,kaina fiksuota-750000R.
Nors viešbučių niekur nebuvom užsisakę-be nakvynės nelikom.Jei nebūdavo vietų,rasdavom kažką netoliese,arba vietiniai patardavo.Gyvenom ir labai prašmatniuose apartamentuose,ir labai kukliuose.Į Persepolį ėmėm taxi-700000R.Iš Jazdo į dykumos miestus ir čak čaką ėmėm tripą Silk Road hotel-15 dolerių žmogui.Iš Kašano į Abyaneh-taxi 25 doleriai.Autobusai iš miesto į miestą puikūs,išvyksta laiku,tik bilietus pirkdavome dieną prieš kelionę.
Į kiekvieną objektą-ar mečetės,ar griuvėsiai,ar šventyklos-visur reikia mokėti.Apie 5 eurus.Kadangi lankytinų objektų labai daug,tai kainavo nemažai.Jazde,kai važiuosit į Tylos bokštus,imkit taxi tik į vieną pusę už 100 000 R,išlipkite ir eikite išilgai sienos,nepirkite bilietų-už dviejų šimtų metrų siena baigiasi,ir drąsiai lipkit į bokštus-sutaupysite.
Teherane 1 metro linija važiavom iki Tajrish stoties,ten ėmėm taxi ir važiavom į kalnus-lipom apie pora valandų-ir užlipus atsivėrė nuostabus vaizdas į Teheraną-labai rekomenduoju.
Pigus būdas nuvykti iš Teherano į oro uostą-važiuoti raudona metro linija iki Shahed stoties,išėjus sėsti į mikriuką-kaina 1 euras.
Jei norit atsivežt lauktuvių-Isfahane geriausias turgus iš visų matytų.
Prieš kelionę perskaičiau tūkstančius patarimų forumuose,viską buvau susikonspektavusi,tai kelionė ėjo kaip per sviestą.Jokio streso,viskas nuostabiai sekėsi.Tiesa,buvo vienas mažas incidentas-Kašane viešbutyje buvau pamiršusi pasus,kurių pasigedom tik autobuse į Teheraną -ir nieko,išlipom,pagavom pakeleivingą mašiną,grįžom į miestą,ir, atgavę pasus,vėl tesėm kelionę.Dar įdomiau.
Reikia būtinai pasimokyti farsi,angliškai ten mažai kas kalba.Žmonės nuostabūs,tiesa,bendravom tik su vyrais-jei norėdavau kreiptis į moterį,ši sprukdavo kaip stirna.Keliavome per Ašurą-tai jų didžioji religinė šventė,kai Huseinas žuvo Kerbaloje,tai jie rauda,plakasi grandinėm,juodai apsirengę.Jazde ypač tai jautėsi-bet užtat visur vaišės tiesiog gatvėse-mėsa,ryžiai,arbata-alkani nebuvome.
Visa kelionė žmogui kainavo 500 eurų-čia su bilietais,nakvyne,maistu,transportu,lauktuvėmis.Žodžiu,su viskuo.
Pati saugiausia šalis,kurioje esu keliavusi.
Sėkmės.

2 thoughts on “Iranas.2016 m.spalis.Naudingi patarimai”
  1. Nors ir sakot, kad dar nelabai turistinis kraštas, bet jau pinigėlius iš užsieniečių ,,melžt” išmokę 🙂 O šiaip labai įdomu, gražu, ypač ta nuotrauka iš Bagano su oro balionais nereali.

2. Į Birmą skubėti iš tiesų reikia, mes buvome porą kartų, tada tai buvo nerealiai pigi šalis, viešbutis kuris pas mus kainuotų apie 400 – 600 eurų ar dar daugiau, ten – 33. Šalis nepaprastai egzotiška ir turtinga viskuo.