Sveiki visi,

po bene metų pertraukos nutariau aprašyti dar vieną nedidelę savo kelionę, šį kartą į didžiausią Graikijos salą – Kretą, jei konkrečiau į buvusią Kretos sostinę ir vieną didžiausių miestų šioje saloje – Chania.

Kodėl būtent šis miestas? Tiesą sakant tai visiškas atsitiktinumas, kelionė buvo neplanuota, paskutinėmis akimirkomis nusprendėme išvykti kur nors į pietus, kur vis dar būtų galima pasimėgauti keliomis papildomis vasaros akimirkomis prieš grįžtant į rudenį pasitinkančią gimtinę. Kretoje yra du pagrindiniai (o galbūt ir vieninteliai komerciniai) oro uostai vykdantys tarptautinius skrydžius, abu jie įsikūrę greta dviejų didžiausių salos miestų – Heraklion ir Chania. Taip nutiko, jog patogesnis skrydis pasitaikė į pastarąjį miestą.

Oro uostas nutolęs maždaug per 15 kilometrų nuo miesto centro iki kurio nusigauti galima kas kelias valandas kursuojančiu autobusu arba taksi atitinkamai už 2.5 arba ~20 eurų. Nors ir keliavome į Kretą jau spalio pradžioje, tačiau temperatūra didžiąją dalį laiko laikėsi greta 30 C laipsnių, tad ieškant kur apsistoti bene svarbiausia įsitikinti, jog kambarys turi oro kondicionierių, nes net jei ir neketinate dieną likti namuose naktimis situacija be kondicionieriaus būtų ne ką geresnė.

Pati Chania yra nepaprasto grožio miestas labiausiai išsiskiriantis savo itin siauromis senamiesčio gatvelėmis kupinomis įvairiausių mažų parduotuvėlių, lauko kavinių, bei restoranų. Spalio pradžioje miestas vis dar buvo itin gyvas, apstus turistų, nors jų bumas jau ir buvo praėjęs, tačiau žmonės tik pridėjo imestui jaukumo, žavesio, gyvybingumo. Pro akis taip pat neįmanoma praleisti senajame Venecijos uoste (Old Venetian Harbour) stūksančio švyturio. Trumpas istorinis faktas – Chania XIII amžiuje priklausė Venecijai, kurios valdymo laikais buvo pastatyta dabar miestą garsinanti prieplauka ir vienas seniausių švyturių Europoje (XVI a.) Lankant Chania taip pat būtina apsilankyti ir dar viename žymiame miesto objekte – visa dar veikiančiame Senajame Chanijos turguje (Old Chania Market), kuriame ne tik užtikrintai galima rasti originalių lauktuvių draugams ir pažįstamiems, bet ir įsigyti vietinių vaisių, daržovių bei kitų gaminių. Chania nėra itin didelė, tad mieste nesunkiai išsiversti galima ir be transporto. O jei prireiktų nuvykti kiek tolėliau už miesto, tarkim į vieną garsiausių Kretos paplūdimių – Balos, kuris yra maždaug valanda kelio nuo Chanijos, tuomet gera idėja būtų išsinuomoti automobilį. Mieste apstu nuomos punktų, dienai ekonomišką automobilį galima gauti už 20-30 eurų, o geriausia tai, jog dauguma nuomotojų nemokamai pristato jį prie jūsų durų.

Nors prieš vykstant į šį miestą nebuvau apie jį girdėjęs ir ši kelionė buvo gan atsitiktinė, tačiau Chania užtikrintai yra vienas labiausiai įsimintinų miestų, kuriame teko pabuvoti.

Kelionės metu sukūriau ir itin trumpą video, kurį kviečiu pažiūrėti 🙂

2 thoughts on “Graikija: Kelionė į Kretą, Chania”
  1. Kaip ten bebūtų, bet minimaliai vis tik pakeliavote. Ir visi susirado ką veikti, net neslidinėjantys )))

2. Italija, o mano meile! Nu ir aišku, kaip gi slidinėjimas be aperolio. :)) O šiaip – gražu, ir akivaizdu, kad net ir be didelių keliavimų atostogos gavosi nusisekusios. Bet manęs kažkodėl kaip netraukė slidinėjimai, taip ir toliau netraukia. Aš turbūt tokioj kelionėj būčiau „savanoris ligonis” ant šezlongo. :))

P.s. – nekenčiu autonuomų.