Taigi 2009 metais su seima susiplanavome kelione i Adrijos juros pakrante.Isnarse placias interneto platybes,prisiskaite ivairiu pasakojimu ir informacijos sedom prie popieriu ir pc kurti savo keliones plano.Kadangi norejome ne pasyvaus poilsio prie juros o idomaus ir turiningo atostogu kelio pradejom nuo to ka galim aplankyti pakeliui.Labai praverte anksciau buvusiu zmoniu pasakojimai,patarimai.Taigi planas yra,lagaminai sukrauti nuotaika pasamdyta…..
1DIENA:
Ankstyvas 2009m.liepos 2d. rytas.Svinta.Vilnius.Laikrodis rodo 4.00….skamba zadintuvas.Nors teko miegoti tik kelias valandas – noras keliauti lengvai prikelia ir prabudina.Pusryciai,mantos sudejimas i masina,ir STARTAS…..
Is Vilniaus isvaziuoja dalyviai:As,zmona,sunus(14) ir mazielis (9),GPS Tom tom (le Bronius S )zemelapiai,siek tiek geriamo vandens ir keli drabuziai.Automobilis Ford Galaxy 1998m benzinas-dujos.(Del atsargos isvykstam su pilnai pilnu baku benzino).
Taigi 5.00 isvaziuojam is Vilniaus link Alytaus.Oras geras,kelias zinomas,visi patenkinti.
Neilgai laukus ir pavaziavus kertam Lietuvos -Lenkijos siena pro Lazdijus.Sukam laikrodi atgal viena valanda…..Keistas lenku pasienieciu zvilgsnis palyti mus tolyn…..
Ir jau vaziuojat kokius 20 km Lenkijos teritorijoj pasijaucia jog musu Forduko trauka sumazeja..
Nejuokais isigastam…Pirma mintis…ATGAL GAL I LIETUVA?…Ne!! tiek laukem keliones ir nutraukti dar neipusejus…..kas bus tas…Pravaziavus apie 190km stojam i degaline.Prisipilam duju.(duju kaina 1.48 lt).Atjungiu akumuliatoriu kad kompas klaidas istrintu,kelios min poilsio….Jungiam…Viskas tvarkoj Fordukas lekia su veju…
Bialystokas-kaip ir planavom uzsukam ( musu isbandyta anksciau )i Auchan prekybos centra.Apsipirkimui skiriam iki 2 val.,bet apsiperkam greiciau.Nuperkam maisto,konservu,“kroksus“ir seip ivairiu smulkmenu kelionei.(kadangi pigiau nei lt tai ir apsiperkam ko reikes kelionei)Isleidziam 370 lt.
Sedam i masiniuka ir pirmyn i E67 [8] kelia Warsuvos kryptim.Kelias geras,greitis pakankamas,muzika ir Le Bronius praskaidrina nuotaika.Zmona puikus sturmanas-varto zemelapi,posukis po posukio ir Warsuva.
Per Warsuva nutariam nevaziuoti aplinkeliu o vaziuoti pagal Gps …
Transporto nedaug ,viskas sekasi puikiai.(kiek teko anksciau skaityti jog pasiklysti galima tai man sito nepavyko patirti)Pravaziuojam Oro uosta ir jieskom nuorodos i E65 [1] kelia link Piotrkow Tryb.miesta.Randam nesunkiai.Laikomes krypties siek tiek papuolam i kamsti(dek kelio remonto)bet sekmingai prasibraunam ir lekiam toliau…
Stojam degalinej uz Warsuvos.Pilam dujas (1,92lt).Pavalgom kavinej.~25lt.Toliau vaziuojam link Czetakova E75 [1],Katovica E75,Ostrava E40 [A4].
Kelione per Lenkija nepasakyciau kad prailgo ir stai mes jau Cekijos pasieni.Perkam vinjiete pirmoj degalinej vienam menesiui (330 czk)
Dar pavaziuojam link Ostrava miestelio.Pradeda vakareti nutariam jieskoti nakvynes.
Cekija pasitinka mus nuo pries savaite ejusiu liuciu isgrauztais keliais,patvinusiomis upemis ir ivairiais uzdarytais isplautais keliais.Pamate viebutuka uzsukam…..deja viesbutis uzlietas iki antro auksto ir nedirba..Nuvaziuojant matom jog is kitos puses viesbucio yra upe ir vanduo jau biski atsluges bet likusi zyme ant fasado-sulig puse pirmo auksto langu.Truputi isigastam nes jau pradeda temti o nakvynes nerandam.Be to dar ir keliai uzdaryti ir tik nuorodos jog aplinkelis>,aplinkelis>.O gps klykauja jog „esant galimybei apsisukit“.Galais negalais privaziuojam viesbuti.
Sviesos dega,automobiliu pristatyta- reiskia veikia.

Mokam 2000 czk(~285lt)(nepigu bet neturm iseities,jau tamsu,pavarge.)Gaunam du kambarius .Vaikai atskirai o mes atskirai.Lendam po dusu ir i sapnu karalyste.
Taigi apibendrinus pirmos dienos kelione-visai nieko.
Nuvaziuota ~1000km masiniukas laikosi ,mes visi ir ne visiskai issunkti.Bare geriu pora bokalu alaus ir miegoti.Beja tik atsigulus isgirdom kazkur viesbucio kieme sklindanti labai idomu garsa…tarytum varpeslis ar kazkoks sakambutis cirptu…paziurejom pro langa o tan uz teritorijos yra gelezinkelio begiai ir pervazele.Tas gelezinkelis toks kaip musu siaurukas.vedami smalsumo palaukiam ir pamatom mazyti traukinuka su 2 vagonais…toks kaip zaislinis o zmones veza..ir po to jis dar linksmino mus visa ryta …labai netrukde bet paziureti idomu….
2 DIENA:
………taigi keliames viesbuti gal kokia 9val .Pusryciavom tikrai sociai ir pavalgem ir arbatos pagerem…Dedames smutkes,atsisveikinam su maloniu personalu ir pirmyn i kelia.
Kadangi jau sviesu matom visas kelio nuorodas tai sekmingai issisukineja is aplinkeliu judam Ostravos miesto.Po to sukam i R56 kelia link Frydek -Mystek miestelio.Pravaziavus Ostrava miesteli uzvaziuojam i pakeliui esanti prekybos centra TESSO.Prisiperkam alaus,paragauti skanestu,konservu, vyno ir seip visokiu smulkmenu.Pigu(kaip veliau paaiskejo ir skanu!:) )Paliekam 665czk(~96lt).saulute sviecia o musu kelias veda link miesto Lednice.Pravaziuojam tokius miestus kaip Novij Jicin E462 link Olomuc.Is ten E462 keliu i Prostejov link Brno.Kelias geras,zavi Cekijos miesteliai,kaimeliai ir gamta.Miestuose zmoniu nedaug,visur survarkyta nuosavu namu kiemai,isdirbti laukai,besiganantys gyvuliai.Pravaziuojam Brno.Sukam i E65 [D2] greitkeli.Pakeliui sumastom uzvaziuoti i Lednice miesteli kuriame yra nuostabus parkas.Sukam is greitkelio i desine link Podivin ir privaziuojam Lednice.
Statom masiniuka mokamoj aikstelej.Varom i parka.Pasivaikstom tarp geliu ,krumu,medziu,apziurim esancias pilis ir ju statinius.
Suvalgom ledu ir gryztam prie masinos.Sumokam uz stovejima ir lekiam toliau.Griztam i E65 [D2] autostrada ir vaziuojam Slovakijos pasienio.Pasieni i degaline-5eur(~17lt)keliu mokestis,klijuojam vinjiete,uzsipilam duju uz 17 eur (~59lt)ir nusistatom marsruta link Bratislavos.Bratislava pravaziuojam be didesniu kamsciu nes vaziuojam miesto pakrasciu o ne centru.Randam nuoroda Budapestas E71 [M1] ir sukam link Vengrijos sostines.Pasienis su Vengrija.Stojam pasieni,einu su sunum i nameli kadangi anglu kalba jis moka geriau nei as.Bandom aiskintis kaip uz kelius mokama.Isiaiskinam.Paprasciausia tau duoda lapuka balta.Ant jo uzrasai masinos marke,valstybini nr.ir respublika is kur atvykes.Atiduodi per langeli,darbuotojas iveda i kompa ir isduoda kvituka kaip „maksimoj“tik ten parasyta masinos duomenys ir data.Ji reikia saugoti iki galiojimo pabaigos.Mokam 7,5 eur (~29lt) uz keturias dienas,keitikloj keiciam forintus,del visa ko perkam zemelapi ir vaziuojam toliau.Jau pravaziavus nemenka kelia ir ganetinai isalkus stojam i pakeles uzeiga pavalgyti.Uzeinam i kavine ir suprantam kad vengriskai susisneketi nepavyks todel prasome meniu angliskai.Padavejas ramiausia vaiksto po uzeiga garsei svilpaudamas pagal savo tautiska muzika kas sunui sukele nuostaba ir sypsena..
Bandom kazka issirinkti is meniu bet kalbos zinios leidzia suprasti tik kaip kuriuos ingridijentus,todel daug negalvoja-duriam pirstu i skirtingu pavadinimu sriubas…Ka atnes ta is valgysim:))) atnese bliudeli su labai panasu i pomidoru pasta.Apsizvalgiau ziuriu vengrai kiti mirko duona ir valgo sriuba…zmona pamirko paragavo……-astru bet skanu -sako. Na atnese sriubas visi ragavom kas kiek norejo.Sakyciau skanu.(bet ka valgem tai nezinom iki siol.Ypac viena sriuba.kas ten buvo tai nezinau bet valgyt galima).Susimokam 3600 forentu (~48lt)Pavalge dar zvilgterim i aplinka nes kavine stovejo ant auksto kalno o paziurint zemyn-matesi nedidukas miestelis.
Grazu.Biski atsiputem ir vel pirmyn.Mazasis uzmigo,vyresnysis grozejosi aguonu ir kukuruzu bei saulegrazu laukais.Zmona studijavo zemelapi…as vairavau.Kelias geras,nuorodos aiskios,nuotaika gera,masiniukas nepavedineja.Renkam kilometrus bet matom kad Budapesto nepavyks su sviesa pasiekti del to nutariam nekartoti klaidu ir dar su sviesa jieskom nakvynes.GPS klausiam kur artimiausias viesbutukas.Parodo pora km nuo greitkelio.Nusukam,atvaziuojam i miesteli(nepamenu pavadinimo bet gal kokiu 70km nuo Budapesto).Viesbutis pasirodo 5 zvaigzduciu labai brangus tad mums netiko.Jau ruosiames isvaziuoti bet kitoj gatves pusej pastebejom uzrasa“PENSION“.Prisibelde su seimininku sutarem jog pasiliksim uz 65 eur (~225lt).gavom kambari su balkonu,2viengules lovas vaikams ir dvigule lova mums.Virtuvele su visais indais ,dusas ir wc.Apsistojom ir kadangi buvo nelabai velus metas tai prasiejom po miesteli,uzsukom i parduotuve vaikai nusipirko ledu,pradejo lyti tad gryzom i kambari.Isgeriau pora buteliu alaus ir atsigulem miegot.Kadangi anksciau atsigulem tai planas rytojaus buvo pasivaikscioti po Budapesta,Balatono ezera .
Apibendrinus 2 diena:nuvaziuota apie 500 km Vengrijoj labai patiko saulegrazu laukai.
Keliai geri su policija reikalu neturejom.Seimininkas nors ir nelabai suprantama kalba kalbejo bet su piesiniu ir gestu pagalba susitarti pavyko.:))
3 DIENA:
Keliames anksti kad nelysti i rytini kamsti Budapeste.Suvalgom pusrycius is savo atsargu susikraunam manatkes ir liakem i Vengrijos sostine.Ja pasiekiam dar pries 9 val ryto.Pravaziuojam pirma tilta link senamiescio,sukam i desine i po tiltu esancia stovejimo aikstele.Kaip kulturingi turistai randam mokejimo automata ir zadam susimoketi uz stovejima.Va cia susiduriam su kuriozisku ivykiu.Automatas priema tik forentu monetas o mes ju neturim.Salia stovi taksi.Prasau pakeisti-galva purto.sako neturi.Na ziuriu netoli keitikla valiutos.O gerai!Pasikeisiu…mintis sauna.Su sunum nuvarom-uzdaryta.Dirbs tik nuo 9val…ech dar 15 min.Einam link krautuveles.Ten sako neturi.I knygina uzsukam-nekeicia nes monetu nera.Nera iseities-laukiam kol atsidaro keitykla prie masinos kad kokio bloko neuzdetu.Atsidaro-pasirodo keitykla neturi smulkiu pinigu monetom.Darbuotojas paaiskina kad sunkiai kur mes gausim monetu.Deficitas pas juos kapeikos!:)))

Supykstam ir nutarem jei vengrai neleidzia savo sostinej vaikscioti-vazinesim masin.Taip ir padarem.Visa Budapesta apvaziavom su masina.Jungiu avarine-fotografuojam ir toliau vaziuojam.Tik vienoj vietoj buvom sustoja islipe paziureti i krantine,kadangi praktiskai visa ji skendo skendo nuo issiliejusios upes po lietaus.
Paziurejom, nufotkinom patvinusi Dunoju,grozejomes didingais Karaliu rumais,senamiescio gatvelem ir naujoviskai ir moderniai ikomponuotais siuolaikinio dizaino pastatais.
Vazinejom per tunelius,tiltus,kilom serpantinais.Miestas paliko tikrai grazu ispudi.Dar tikrai noreciau ten gryzti.Taigi paliekam sostine ir lekiam jau link Balatono ezero greitkeliu E71 [M7] Zagrebo kryptim.
Vaziuojam linksmai,oras geras,vaikai kortom zaidzia,zmona kelia seka.Sturmane gi.
Ir stai desineja pradeda vis dazniau pasirodyti Balatono ezeras.Tai arciau kelio tai toliau jis mus lydi ganetinai netrumpa laika.Kadangi konkretaus adreso neturejom nusprendziam sukti i pirma pasitaikiuse gatvele mieste link ezero.Taip ir vaziavom mieste laikydamiesi krypties link ezero.Privaziavom kranta.Pries mus visa pakrante atskirai suskirstytu zemes lopineliu.Tarytum musu sodai.Kas turi 6 arus kas 12,kas 18.Statom masina palei tvora kur zenklas -nemokamas parkingas.Iejimas per vartelius.O tuose ploteliuose yra atskiri papludimiai.viskas uzsodinta zolyte,padarytos vaikam zaisti supynes,smelio dezes.Teritorijoj yra kavine.Prieinam prie vandens,zmoniu nedaug,pasitiesiam dekius,yra persirengimo kabinos.Salia vandens baltas sketis su staliuku ir dviem merginom.Ant skecio raudonas kryzius.Vietinis med.punktas.Viskas nemokamai deginkis,maudykis.
Na vaikai aisku nieko nelaukia ir i vandeni….Vanduo zalsvos spalvos,drumzlinas.Einant jauciamas dumblas apacioj bet negilu.Labai negilu.Tiesiog visai negilu.Reikia paeiti kokius 100 metru kad bent glaudes suslaptum:))Ezero krantu praktiskai neiziuresi.Galingas ezeras.Uz kokiu 200 metru irenktos platformos su suoliukais ramiam pasisedejimui.
Iki ju dabrendi.Plaukti nereikia.
Taip pat jau vandeni irengtas tinkliniotinklas,krepsinio stovas,pora kazkokiu konstrukciju dar.Vandens tik uz pedos kauliuko.Bet kai karsta malonu vandeni pasizaisti.:)Ezere daug jachtu,burlenciu ir kitokiu vandens paramogas mylinciu turistu.
Zmona pastebejus plaukiancia gyvate truputi issigando nes ji plauke visau netoli besinmaudanciu vaiku,bet apsiramino kai ji ramiai nuplauke i salia esancius nendrynus.
Taigi pasimaudzius kaip ir isalkom.Tiesiog su glaudem nuejom i ten esancia kavinuke.Uzsisakem pavalgyti kazka pavalgyti(nepamenu ka valgem) sumokam 3050 forentu (~41 lt) persirengiam ir vaziuojam toliau.Vel laukai saulegrazu,kukuruzu.Stojam degalinej,pilames dujas.Atsiskait kilo problema.
Vengrai nenorejo imti Visa Elektron Vilniaus banko debetines korteles.Zmona norejo atsiskaityti kreditine-bet paprase PIN kodo kuri ji pamirsus:))) Teko moketi grynais.6260 forentu (~83lt).Svarbu uzteko grynu tad atsiskaite minam toliau.Netoli sienos uzvaziuojam i parduotuve del to kad liko forentu.Nusiperkam visokiu menkniekiu.alaus,Sangrijos,kazka uzkast.Isleidziam paskutinius vengriskus forentus 6000 (~ 80lt).Braunames iki pasienio su Kroatija.
Pasienis pasitinka Vengrijos muitines pareigunu demesiu.Tvarkinga uniforma apsirenge paparaso pateikti asmens dokumentus,papraso nuleisti galini langa,apziuri ten sedincius vaikus,paklausia kur vykstam..Iveda i kazkoki kompiuteri grazina dokumentus ir palinki geros keliones.
Kroatija mus pasitinka taip pat uniformuotais pasienieciais.Klausia ar nevezam alkoholio ir cigareciu.Atsakau jog nerukau o turiu biski lauktuvem alaus ir vyno kelis butelius,net nepraso atidaryti bagazines ir praleidzia i sali.
Pravaziave muitine stojam prie valiutos keitiklos,keiciam eurus i kunas,perkam zemelapi,ir sukam i greitkeli E71 [A1] Zagrebo kryptim.
Tik isvaziavus i autostrada vaziuojam pro kontroles punkta.Tokie automatai su slagbaumu stovi.Spaudi mygtuka islenda kortele.Ja reikia pasiimti o kai baigsis greitkelis pagal ja skaiciuoja kiek uz kelius susimoketi.Kroatijoj mokama uz nuvaziuotus kilometrus.Tik noreciau perspeti kad atidziai skaiciuotumet graza.Siuose punktuose eismas gan greit juda.Sumokejai-tau graza grazino,kelia slagbauma uzsidega zalia ir tu neziuredamas i grazinta suma pradedi vaziuoti.Tik veliau pastebi kad truksta keliu kunu.Mums pvz.nedadave 10 kunu.O jie mato kad uzsenieciai tai ir naudojasi tuo.Be to uz slagbaumo stovi policijos patrulis ir pasirinktinai stabdo.Tad bukit atidus!
Skriejam, puciam visikai neblogu keliu iki Zagrebo kur kaip minejau jau pries pat miesta uzvaziuojam i kita punkta kur pateikti reikia kortele.Taigi nuo sienos iki Zagrebo mokam punkte 36 kunas (~16 lt).Prie Zagrebo uzvaziuojam i degaline -pilam duju.140 kunu (~63 lt) ir minam toliau.Tik uz Zagrebo prasidejus autostradai vel punktas.Imam kortele ir pirmyn.
Tikslas Plitvicka Jezera.Toliau vaziuojam E71 [A1] keliu iki miesto Bosijievo.Ten sukam desiniau laikydamiesi E71 [A1] kelio.Kelias E65 [A6] eina tiesiai link Rijekos.
Ir vel mes toliau judam nuostabaus grozio gamtos apsupti,per serpantinus,kalnus ir ivairius miestelius link Ostarije miestelio kur kelias sukasi desinau ir is greitkelio pereina i prastesni su nuoroda Plitvicke Jezera..Vel kontrolinis postas.Mokam 16 kunu(~7)lt ir sukam i kelia D42.Keliukas rimtas su pakilimais ir nusileidimais.
Greitai pavaziuoti nepavyks kazkur apie 70 tik.Ten megsta pasivazineti motociklininkai taip kad kas vaziuos bukit demesingi.Vaziuojam pro senus kaimelius.Kaip kurie susaudytomis sienomis,kaip kurie jau siuolaikiskai nudazyti ir paremontuoti.Ganetinai ydomu tik vairuojant biski trugsta laiko dairytis.
Taigi Vel vakareja.Laikas jieskoti nakvynes.Iki tu ezeru likus apie desimt kilometru pamatome is desines uzrasa kad nuomuojami kambariai.nieko nelaukus sukam.O ten pravaziavus kokius 300 metru visiskai fainutis maziuku namuku kvartaliukas.Visur iskabos apie nuoma.Stojam.Eiman i pirma pasitraikiusi namuka.Deja seimininke sako kad jau isnuomuotas.Kylam i kalniuka
toliau.Uzsukam i mums patikusi namuka.
Mus pasitiko labai faina kroate kuri labai gerai snekejo angliskai.Aptariam kaina.Sutarta visi miegam uz 360 kunu (~161lt)Gaunam atskira namuka kur virtuvele su visais indais,kambarys su dvigule lova ir tachta,ir virtuvej esancia tachta.(Vyresnelis is kart uzsisako lova virtuvej.)))Taip pat wc ir dusas.Labai grazi aplinka.Toliau nuo kelio jokio triuksmo.
Seimininke pavaisinam lietuvisku sokoladu tai ji mums papasakoja kaip,kada,kur geriau,kiek kainuoja ir visokiu kitokiu idomybiu apie tuos ezerus.Tikrai labai gerasirde ir siltai priimanti seimininke.Marija vardas atrodo.(kazkur turim vizitine su jos ardesu.Gps kordinates.)Taigi isikuriam gurksnojam aluti verandoj ir vyna.Pasivaiksciojom po apylinke,grazi gamta.Veranda papuosta senoviniais rakandais ir gelemis.
O prie tu geliu skraidzioja pauksciukai.Tip top kolibris.Toks pat rusvas ,mazas,ir su sparnais tokiais pat.Gal ir ne kolibris.Nzn visu pauksciu bet jis man liko kolibris ir ju ten ne vienas skraide:))Taigi nuejom miegot kai jau buvo tamsu.Vakaras grazus buvo.
Nuvaziuota apie 500 km.nuovargio nera nes viskas idomu,naujo ,nematyto.
4 DIENA:
……keliames ryte nepamenu kelinta bet tikrai ne su pirmais gaidziais.Kokia 9 gal.Pasigaminam pusrycius is Lenkijoj pirktu produktu,pavalgom,susikraunam parsitemtus is masinos daiktus,atsisveikinam su malonia ponia ir isriedam i jau mineta D42 kelia.Pravaziuojam kelis kilometrus ir stai-Plitvicke Jezera.Kaip buvom skaite anksciau keliavusiu zmoniu patarimu jieskom vietos nemokamai pastatyti prie viesbucio kur antras informacinis postasdejajau visos vietos uzimtos.Suzinom parkingo kainas -neissigastam.
Ner jau labai jos aukstos ,tad sukam i antra aikstele,griebiam fotika,vandens mineralinio,kepures nuo saules,akinius ir mes jau eileja prie bilietu.Mokam uz bilietus 330 kunu(~150 lt) renkames is triju siulomu marsrutu(kaina nuo to nesiskiria.Tik pirmas marsrutas yra trumpiausias o paskutinis ilgiausias- per visa parka).Nutariam eisim ir ziuresim VISKA!Tad takeliu i starto vieta judam su daugybe turistu..Jau einant i traukinuka, kuris turetu mus uzkelti i auksta kalna,sonia pastebim vaizda.Viduri kalno istekanti kriokli.
Toki zalios spalvos vandeniu,krentanti tiesiog is kalno per medzius.
Pasakiskas vaizdas.
Ateinam i stotele.Privaziuoja toks is tarybinio URAL markes automobilio perdarytas traukinukas (su dviem vagonais).Sedam i ji ir po truputi pradedam judeti i kalno virsune serpantininiu keliu(kas bijo tarpekliu geriau sedeti desineja).Kelias tikrai ekstremalus nes is vienos puses tik gilus tarpeklis o is kitos kalnas.Traukinukas vos vos tik telpa tam siauram keliuke ir kartais net atrodo jog ratas nuslys.Kvapa gniauzianti kelione….o pro langus matosi: -ivairusezeriukai,kriokliukai,upeliukai,miskas ir zverys.
Po truputi pakylus i virsukalne visi turistai nuguzi mediniais nutiestais takeliais.Kadangi zmoniu tikrai nemazai tai mes nutariam neskubeti ir eiti kone paskutiniai.Taip ir darom- pacioj pradzioj pasigrozeja upelyje besiplaukiojanciom antim patraukiam tais mediniu takuciu kur nurodyta kryptis.Truputi praeja parp upeliu iseiname i ezero pakrasti.Vanduo sviesiai zalios spalvos ,kristolinio skaidrumo.Matai vandeni tiek kiek jo gylis.Ant dugno esancius akmenis,plaukiojancias zuvis,ikritusias sakas.Mazesnis zuvis tiesiog nori rankom gaudyti.Ir jos tikrai nera baikscios.Judam toliau siauroku takeliu be jokiu tureklu.Tiesiog kokiu 30 cm virs vandens.
O aplink visur ciurlena upeliukai,visokie kriokliukai,plaukioja ivairios zuvys.
Fotoaparatas nenustoja fotografuoti viena nuo kito grazesnius vaizdus.Tiesiog jautiesi kaip kazkokioj lagunoj.Visur svaru ,zenklai draudziantis lipti nuo takelio,maudytis ir gaudyti zuvi.Vanduo keicia spalva nuo saules ryskumo ir nuo gylio…Jis tai zalias,tai zaliai melynas arba melsvas…Einam takeliu nuo vieno ezeriuko iki kito po truputi leisdamiesi nuo kalno.Kelias veda tai ezero pakrante,tai visiskai palei akmenini kalna jog net galva reikia palenkti.Tai kylam tai leidziames statciais laiptais o aplink neliestas gamtos grozis.Net vienoj vietoj medis buvo uzgriuves ant tako, tai ne medis patrauktas o jame ispjautas praejimas,padarytas
sulauzytas takelis per medi ir paliktas jis puti taip kaip nukrito.Veliau prieinam gan nemaza ezera kur musu laukia laiveliai.Lipam i laivelius su tais paciais bilietais(jei ju neturit tai reikia gryzti visa ta kelia atgal)ir plaukiam nuostabios spalvos ezeru.Atrodo jog jo dugnas isklotas zaliom plitelem.Aplink kalnai.Islipam kitam krante ir vel pirmyn takeliu.Tai i uola is kurios matosi keli ezerai,tai i kalna,tai i nuokalne.Prieinam didziuli kriokli kurio purslai atgaivina.(Butinai pasimkit atsigerti jei karsta diena,tikrai pravers)Nuo jo kylam i auksta auksta kalna nuo kurio matosi ten kur praejom jau(vaizdas is virsaus dar grazesnis nei ziurint is apacios).Uzlipus ant kalno pagal aiskias nuorodas einam i stotele kur musu laukia traukinukas pristatyti i pradini taska.Tikrai pasivaikscioti yra kur-jegu reikia nemazai bet grozis viska atperka.Tik atsargiai ten ant tu liepteliu ner jokiu atramu o prasilenkti tikrai sunku.Ypac vaikus ziurekit nes nukristi tikrai yra kur.
Na va gryztam atgal prie savo masiniuko,dar uzsukdami i suvenyru parduotuvele kur nusipirkom kelis suvenyrus (~10 lt).Sumokam uz parkinga 35 kunas (~15 lt) nes buvom virs tryju valandu.Isalkom.Pavaziuojam truputi uz viesbucio ten tokia aikstele randam.Papietaujam ka turim ir sukam vaira i E71 [D1] Senj mietelio link.Vaziuojame puikios gamtos apsupti.Pakelej pamatom mociute prekiaujancia medum ir kroatu nacionaliniu gerimu rakija.Stojam.Anksciau esam is draugu girdeja jog Kroatijoj labai skanus medus todel neatsispiriam pagundai nusipirkti.Taip pat pasiemam dar ir rakijos buteliuka.
Vaziuojam toliau E71 [D1] keliu kol privaziuojam posuki i desine ir sukam i D52 pazimeta kelia.Cia prasideda pats idomumas.Kelias ima vesti per kalnus tad kopiam serpantinais tai i ikalne ,tai leidziames nuokalnia.Vaizdai kurie atsiveria nuo kalnu-fantastiski.
Apacioja matosi mazi miesteliai zavintys savo cerpiniais stogais.Cia pasijaute dar vienas musu Forduko isbandymas.Kuo auksciau kylam i kalnus, tuo jauciu jog masiniukas nenori traukti.Ir priezastis gan paprasta.Reikejo pries isvaziuojant pasikeisti oro filtra!!!!!Bet nieko sekanti karta zinosiu.
Tai va nusileidziam nuo stataus,stataus kalno ir ivaziuojam i miesteli Senj.Tiesa kelio nuoroda pasikeicia i D50 bet visur yra nurodyta jog kryptis -Senj.
Ivaziave i miesta jau vaziuojam Adrijos juros pakrante tad be abejo pirmas noras stoti ir isimaudyti.Be to nors oras yra karstas bet prieki matom visiskai ne vasriskus tamsiai pilkos spalvos debesis.Randam aikstele.Parkuojames ir begam prie juros.(Na begam gal labai vaizdziai parasyta-lipam nuo uolos laiptukais.)
Taigi sokam nuo akmenu i vandeni.Vanduo kaip kristolinis,siltas.Kokie gal 26 laipsniai,ziaurei surus.
Megaujames maudynem taciau po min 15 dangus jau visiskai apsiniaukia,tad skubam prie automobilio.Is pradziu norejom cia ir pasilikti.Radom skelbimo iskaba apie nuomuojamus kambarius tai uzejom pasiklausti.Tiksliai nepamenu kiek kainavo nuoma, bet mums pasirode jog brangu, todel nutarem vaziuoti toliau pakrante i Siaure.Pradejo lyti.Vaziavom E68 [D8] keliu ir grozejomes pajurio vaizdais.Kelias tai tolo tai vel artejo prie juros.Matesi ivairios salos,jachtos,kaimeliai ir uolos,tiltas i KRK sala toks didingas ir galingas.Pradejo vakareti tad jau pradejom dairytis iskabu nakvynei.
Uzvaziavom i viena miesteli,po to i kita,po to i dar kita.Na nakvyne radom apartamentuose :
du kambariai,
virtuve su indais,
dusas ,WC,
terasa su vaizdu i jura.
Su seimininke sutariam kaina.50 eur (~170lt).Aiksteleje prie namo pasistatytatom masina(nemokamai),isikraunam daiktus ,pasigaminam vakariene (is savo turetu atsargu).Valgom terasoj,geriam vyna,alu ir grozimes vakarejanciu miestu.Po truputi isiziebia miesto gatves,namu langai,jachtu girliandos ir kateriu lemputes.Mazasis uzmiega terasoj o mes dar ilgai grozimes jura ir nejauciam jokio nuovargio.Gaila niekaip nei vienas negalim atsiminti miestelio pavadinimo.
5-10 DIENA:
Rytas pasitinka mus su cikadu cipymu.Oras puikus neziurint i tai jog is vakaro lijo.Siandienos planuose aplankyti miesteli Pula ir jieskotis kokios vieteles ilgesniam laikui apsistoti.Kadangi apartamentuose yra virtuvele tai pusrycius gaminam joje.Valgom aisku terasoj.Po pusryciu kraunames lagaminus i masina ir gryztam i E751 [D66] kelia ir laikomes Pula miestelio krypties.Degalinej pilam duju uz 128 kunas (~62 lt).
Vaziuojam pakrante per ivairius miestelius ir kaimelius.Is vienos puses mus lydi kalnai ir kitos jura.Kelias neblogas, (tik truksta atitvaru prie slaitu.Galima sakyti kad ju is vis nera,neskaitant keliu akmenuku ant staigesnio posukio) greitai aisku nepavaziuosi bet jei transporto nera galima net ir aplenkti:))))))
Taigi atvaziuojam i Pula.Navigacija veda po miesta neklaidindama iki pat Amfiteatro.
Statom masina mokamoj aikstelej ir einam.Zmona su vyresniuoju eina i vidu(bilietai 60 kunu (~29lt))
o mes su mazuoju einam i salia esancias suvenyru parduotuves.Kroate pardaveja paklausia is kur mes atvykom? Kai pasakem jog is Lietuvos tai net nusisypsojo….-“is toli,labai is toli“-sako,ir padovanoja sunui atviruka.Taigi pasvaikscioja po miesta,nusipirke kelis suvenyrus,susimokam uz stovejima 4 kunas(~2lt)traukiam toliau pakrante D21 keliu.Si kart kryptis yra Rovinj kur galvojam issinuomoti ilgesniam laikui busta,ar kempinga ir pasyviai pasivartyti pajuri.
Uz Pulos sustojam isimaudyti,persimetam keliais zodziais su kroatu,kuris pamates LT numerius privaziavo ir paklause ar mes is Lietuvos.
Zmogus ryt turejo isvaziuoti i Lietuva pas draugus tai norejo persimesti keliais zodziais.
Tai va pakeliui privaziuojam miesteli Fazana.Turim zurnala su kempingais todel randam didziausia is esamu ir nusprendziam nueiti pasidometi kainom.
Gyventi palapinej nenorim to del ziurim i namukus.4 asmenim 110 eur.Nusprendziam jog brangu ir gryztam prie masinos.
Ten mus pasitinka kroatas ir domisi kokiom kalbom mes mokam sneketi ir ar nejieskom mes nuomai kambario.Kadangi gerai zinom lenku kalba tai paprasom kad kalbetu sava kalba tik neskubetu.
Jis mums pasiulo sesti i jo automobili ir nuvaziuoti paziureti jo siulomu apartamentu.Sutinkam bet tik vaziuojam su savo masina paskui ji (pagalvojom saugiau bus).
Jis atvairuoja i nuosava kiema kur stovi triju aukstu namas.Lipam i 3 auksta ir matom-kambarys su 3 lovom,virtuve su lova ir indais,WC,dusas,terasa.
Iki juros kokiu 110 m is terasos matosi jura ir sala.Pliazas yra kempingo teritorijoj kurioj yra WC ir nemokami dusai.Derim kaina ir uz 5 paras mokam 200 eur(~700lt)Su galimybe si laikotarpi prasitesti.:))).
Isikuriam ir maunam prie juros.Krantas  akmenukai bet visur kas 50m dusai.Kempinge zmoniu nera labai daug.Taigi artimiausias 5 dienas mes megaujames jura,saule,vaiksciojam po miesteli,klausomes cikadu,ir aisku terasoja gurksnojam alu,vyna rakija ir kitus gerimus.Grozimes saulelydziais.Pirma nakti nuejus miegoti mus pazadino keistas griaustinis.Prabudau nuo to jog graudzia.Tik tas griaustinis buvo be perstojo dundejimas,be jokio perstojo.Atrode jog griauzdia kaip kazkokiam puode.(veliau supratau jog cia i kalnus atsimusdavo aidas).Labai smarkiai lijo…tiesiog tokia liutis kaip is duso.Jau galvojom jog nuplauke musu atostogos,taciau ryte buvo tik kelios balutes o oras buvo apie 30.Vanduo taip pat kaip arbata kokie 26 laipsniai, tad vaikai is vandens nelipdavo valandomis.
Taip mes gyvenom 5 dienas taciau jau pabodus vartytis ant pripuciamu ciuziniu ir kepti saulej priemem sprendima jog laikas butu sukti vaira link namu.Savom reikmem per tas dienas isleidom ~300 kunu(~150lt)
11 DIENA:
Ryte sukraunam daiktus padekojam labai svetingam ir maloniam seimininkui,paliekam Lietuvisko sokolado plytele uzvedam jau pailsejusi Forduka ir sukam vaira i D21 (dar grozimes pajurio vaizdais) veliau i E751 [A9] kelia link Pastojna miestelio Slovenijoj.Veliau varom D301 ir privaziuojam Slovenijos pasieni.Pasieni jokiu problemu neiskyla,paziureja jog ES numeriai kroatai nusisipso,palinki gero kelio ir atiduoda pasus.Slovenai taip pat pavarto pasus,kazka uzsiraso ir stai mes jau Slovenijoj.Stojam degalinej -vinjietes.mokam 15 eur (~52lt) ir su Le Broniaus (Tom Tom navigacija)pagalba linksmai pasiekiam Postojna mieste esancius stalagtitu urvus.
Perkam bilietus-66 eur (~228 lt)(brangoka atrodo bet ispudziai lieka kuo geriausi)ir leidziames i kelione po urvu karalyste.
Kadangi paskaitem is anksciau buvusiu zmoniu patarimus rengiames siltus drabuzius (nes ten giliai tik +8 laipsnaiai).Sedam i zaisminga traukinuka su daug vagonu ir vaziuojam labirintais.Urvai susiformave per milijonus metu atrodo tiesiog kerinciai.Ivairiu spalvu ir dydzio mineraliniai varvekliai,aptasyti vandens akmenys.Vaziuojam gal kokius pora km.Veliau traukinukas stoja ir kelione mes jau tesiame pesciomis.Tarp ivairiu stalagtitu ir mineralu,tarp pozemines upes is ivairiu plysiu einame siaurais takeliais.Mus lydi gidas kuris nelabai aiskia anglu kalba bando papasakoti kaip susidare sie urvai.Taigi is urvu iseinam pilni emociju ir gerai nusiteikia.Perkam suvenirus ,prie iejimo esanciuose kioskeliuose,mokam uz parkinag 3,5 eur .Nusifotografuojam prie karo laiku sovietinio tanko ir leidziames i kelione link Ausrtijos.Pilam degalinej dujas 22 eur.Keliones tikslas Zell am See miestelis ir salia jo esantis Alpiu kelias.Vaziuojam E61,E70,A[1] autostrada,veliau E61[A2],kuripereina i A10,E67.
I Austrija ivaziuojam tuneliu,mokam 6,5 eur uz dar viena tuneli ir vaziuojam gerais Austrijos keliais.Sustojam degalinej nusipirkti vinjietes kuri kainavo 7,7 eur.Nutriam suvalgyti po desrele.Kavineja dar paliekam 12,15 eur.Oras pradeda bjaureti,pradedaniauktis,debesuotumas didelis,debesys zemi.Vaizdai nepakartojami kelias driekiasi tarp kalnuvaziuojam tiltai kuriu aukstis siekia iki 600 metru.Tikrai ispudinga ir siek tiek baiminanti keliones dalis:)))
mokam uz tuneli dar 9,5 eur.Baigiasi dujos taciau pravaziavus degaline ir pamacius duju kaina 0,89 eur/l persijungiu benzina ir vaziuoju toliau.(gerai kad Lietuvelej pilna baka prisipyliau)Pravaziuojam posuki uzsiziopsojus,bandant apsisukti kazkur ne ten nuveda navigacija,pradeda lyti.Debesys paslepia kalno virsunes ir mes su liudesiu nusprendziam jog i alpiu kelia vaziuosim kitais metais kadangi jau dabar mes ten nieko nebematysim.
Be to dar pagalvojom jog gali nebedirbti nes buvo apie 17 val.(grize internete paziurejom-dirba iki 22 atrodo).Keiciam marsruta link Salzburgo miesto.Veliau vaziuojam Linz miesto link.Kadangi Austrijoj kainos tikrai nera zemos tad nutariam kuo greiciau vaziuoti i Cekija.Kadangi jau vakarejo tai nebuvo kito pasirinkimo.Taigi is Linz A7 ,E55 keliu vaziuojam Brno link,ivaziuojam i Cekija ir jau paraktiskai vos ne su tamsa kazkur uz 50 km nuo sienos stojam pensionate nakvynei.600czk (~85lt).Kambarys,WC dusas.Ner prasmatnumo bet is bedos galima miegoti.
Taigi pravaziavus apie 700 km pora buteliu alaus,dusas ir i lova.
12-14 DIENA:
Siandien laukia kelione per Cekija .Vaziuojam i navigacija isivede krypti Brno.Keliukas veda per ivairius kaimelius ir miskus,siauras,daug ivairiu posukiu ir kalneliu.Smagus pasivazinejimas vasaros saulutei sildant.Pilam dujas 430 czk (~61lt),Valgom pakeles kavinei pietus 445czk (~63lt)Pilam vel dujas 430czk
.Uzvaziuojam i jau pamegta ir patikrinta parduotuve“Tesso“.Apsiperkam visokiais skanestais.Be abejo kaip namo be cekisko alaus,vyno ir seip saldumynu.
Vaziuojam link Katovicos kur jau vaziavom i prieki.Kadangi visiskai nesijaucianuovargio tai nebestojam Lenkijoj miegoti.Laukia nuobodus ir ilgas kelias,taciau vaziuojan lieka prisiminimai apie grozi kuri pamatem,apie silta ir skaidria kaip kristolas jura,apie tai jog dar yra nepamatytu dalyku ir ivairiu zemes lopineliu su savo kultura,savais pasakojimais ir sava istorija.Su tokiom mintim iki vidurnakcio pasiekem Warsuva.Kadangi eismo nakti nera taip ir daug kelione ilgai nesitesi.Jau apie 8 val ryto pro masinos langa pamatem musu Vilniaus televizijos boksta.Dziaugiames kad laimingai pasiekem namus,masiniukas neturejo jokiu gedimu,per visa kelione neteko susiduri nei su policija nei su transporto ar kokia kita tarnyba.niekas netikrino nei vinjieciu nei greicio kuri daznai pazeidinedavau.Liko liudeti tik del to kad nepamatem ka buvom suplanave bet tai galima bus istaisyti seis metais.Jei kam nors bus reikalinga kokia nors informacija nesigedykit klauskit kuom galesim tuom padesim.O jei bus norinciu prisijungti pakeliauti-siulykit gal kaip nors suderinsim laika.
Atsiprasau uz rasta ir gramatines klaidas.

Pabaigai:
Kaip minejau vaziavom 4 asmenys,Ford Galaxy 2,3 benzinas /dujos.
Jei kam idomu tai islaidos:
Degalai 800 litu,
Keliu mokestis 252 litai.
Ekskursijos 425 litai
Nakvynes 1646 litai
Kitos islaidos 1449 litai.
Viso islaidu 4572 litai.
Pravaziuota 4450 km
Pagarbiai,

Audriulka

[email protected]

4 thoughts on “Automobiliu i Kroatija 2009”
  1. aha parasyk kai tik galesi ispudzius ,as buvau Guadelupeje praeitais metais, visai ten salia, patiko ,bet labai didelio ispudzio kaip ir nepaliko..
    beje labai susidomejau tuo „joker flight ” gal galetum daugiau papasakoti 🙂

2. Labas,

Joker flight- nerealus pasiūlymas. Visa emė, kad tu rezervuoji skrydį savo pasirinktom datom, bet nežinai kur. Kai įvedi kortelės numerį ir jie nuskaičiuoja 300 eurų, tada tau pasako kur skredi. Bet žinoma pradžioje yra sąrašas vietų, kuri vieną ir bus tavo.

Condoro puslapyje „English (Europe)” versijoje rasite visą informaciją.
    Galimos atostogų vietos:
    Bahrain, Barbados, Goa, Havana, Las Vegas, Male (Maldives), Mombasa, Puerto Plata, Punta Cana, Varadero

3. Labas,tik db pamaciau,kad atrasei..Aciu jau pasiskaiciau apie joker flight,reiks surizikuoti ::)
    papasakok trumpai apie savo kelione i Barbadosa..kokie ispudziai…