Sveiki.
Štai ir apsukome Lietuvėlę antru posmu . Pradėjome Eišiškėse. Mynėm Dzūkijos, Suvalkijos pakraščiukais, panemune, pajūriu, šiaurės Žemaitija. Mindžikavome devynias dienas po dešimt – dvylika valandų per dieną. Prisukome 899 km. Viso aplink Lietuvą gavosi 1614 km. Tai nebuvo poilsinė kelionė – tai ištvermės maratonas. Norint pailsėti nerekomenduoju minti daugiau, kaip 50 km. į dieną ir nesirinkti neaiškių kelelių, kurie neretai pasirodo esą bekelės arba sunkiai pravažiuojami. Mūsų kilometražas (II etapo) per dieną: 117, 95, 92, 101, 88, 131, 80, 65, 130 km. Taigi. Pirmos dienos maršrutas:
Eišiškės-Geismantai-Purvėnai-Daugidonys-Gumbiškės-Melekonys-Panočiai-Kaniūkai-Jasauskai-Daržininkai-Paąžuolė-Šiliniai-Dubičiai-Karaviškės-Krokšlys-Lynežeris-Marcinkonys-Darželių g.st.-Grybauliai-Musteika-Kabeliai-Kabelių g.st.-Latežeris-Ratnyčia-Druskininkai-Mizarai.
Taigi. Antradienį 4 val. ryte kraunamės dviračius į Vytauto mikrobą. Aš važiuoju per miestą į Nepriklausomybės aikštę pasitikti, nes pas mus nakvoja anūkės, o Vytauto gerklytė tik ir skirta visus pažadinti ;)…namiškius, kaimynus ir aplinkinius šunis išgelbėjau nuo ankstyvo pažadinimo 😀 Be dvidešimt minučių aštuntą ryte mes jau Eišiškėse, II-o etapo pradžioje. Po puodelį kavytės, po kasnelį mano babulytės kepto pyragiuko ir į Dzūkijos girias  Oras nuostabus, kaip ir nuotaikos. Smagiai miname smėlėtais miškų keliukais, dzyvindamiesi gamtos stichijos jėga – po nesenai praūžusios audros išvartyti ištisi kvartalai miškų, vietomis užversti keliukai, elektrikai remontuoja nutrauktas elektros linijas. Krokšlys (Kriokšlys), kaimas miškuose šalia Ūlos upės ir Čepkelių raisto. Kaimo centrelyje užrašas ant baublio byloja, kad 1933 metais Dariaus ir Girėno garbei vietinių gyventojų iniciatyva buvo pasodinti du ąžuolai. Deja, šiūmetinių gamtinių kataklizmų vienas ąžuoliukas netlaikė . Toliau, iki Marcinkonių, malonus, nors ir smėlėtas keliukas. Marcinkonis pasiekiame antrą valandą dienos ir jausdami dehidrataciją, drąsiai žengiame į bariuką ir mariname troškulį skaniu alučiu. Čia pat yra grybų supirkimo punktas, kur be perstojo žmogeliukai priveža/prineša krepšus voveraičių (baravykų dar nėra – labai trūksta lietaus, skundėsi dzūkeliai). Iki Musteikos kaimo važiuojame plačiu, nuobodžiu vieškeliu šalia buvusių žuvininkystės tvenkinių. Tvenkinių senai nei kvapo. Ten kur ganėsi karpiai, dabar auga krūmai ir berželiai, nors „Briedžio“ leidyklos žemėlapiuose dar vandens lyg ir yra ;). Nuo Kabelių iki Druskininkų per nuostabius pušynus it parką, veda puikus, mažai apkrautas asfaltas, tad lekiam su vėjeliu, kartais padrėkinami trumpu, šiltu, vasariniu lietumi. Druskininkuose teko paklaidžioti, kol radome kalia link Mizarų. Mizaruose, prie Nemuno, pievoje kuriamės pirmai nakvynei. Laikrodis rodo 19:40 val.,spidometras 117 km. Ilgai nevakarojam. Taigi 
Eugenijus Šiurkus
[email protected]

3 thoughts on “Aplink Lietuvą II etapas 2010 08 17 – 08 25. Pirma diena.”
  1. Tikrai labai įdomu, tik kartai stilius man Google vertėją primena, reikia gerai pagalvoti, kas norėta pasakyti.