Trasa „NEBŪNA ATEITIES BE PRAEITIES“ (ilgis apie 120 kilometrų) veda turistus protėvių pramintais takais. Ją kviečiame pradėti aplankant senosios geležin­kelio stoties muziejų, pasidairyti po senamiestį, apžiūrėti seniausią Anykščiuose pastatą – buvusį Okuličiūtės dva­relį, Šv. Mato bažnyčią – ryškiausią Anykščių panoramos akcentą, – pasižvalgyti po Šv. Palaimintojo Aleksandro Neviškio cerkvę, nuvažiuoti iki garsiojo Vorutos piliakal­nio ir galop aplankyti Arklio muziejų Niūronių kaime.

Po to automobiliais turistai valižuoja šiaurės vakarų kryp­timi link Troškūnų, Andrioniškio, Padvarninkų ir atgal į Anykščius. Pirmasis šioje trasoje yra Trošiūnų Šv. Trejybės bažnyčios ir bernardinų vienuolyno ansamblis (statytas 1774 – l787m.). Turistai, norintys išsamiau susipažinti su Anykščių kultūros paminklais, kviečiami pa­siekti atokų Griežonėlių vienkiemį, paviešėti Liudvikos ir Stanislovo Didžiulių memorialinėje sodyboje, kurioje įrengta ekspozicija, pasakojanti apie spaudos draudimo laikotarpį, knygnešių žygdarbį, išlikusi unikaliausia kny­gų slėptuvė.

Grįžti į Anykščius siūloma pro Andrioniškį – bažnytkai­mį dešiniajame Šventosios krante, prie Griežos santakos, 9 km. į šiaurės vakarus nuo Anykščių. 1941 m. miestelyje pastatytas tiltas per Šventąją. Siūlome pasigrožėti tašytų akmenų Šv. Apaštalų Petro ir Povilo bažnyčia (statyta 1933-1935 m.).

Kairiajame upės krante įrengta poilsiavietė, šalia – „Žirgo takas” (12 km.), kuriuo galima važiuoti kinkiniu iš Arklio muziejaus Niūronyse.

Informaciją parengė: Anykščių turizmo informacijos centras