Šiaurinės Portugalijos Mingo regione plyti nedidelė Homemo upės užtvanka. Įdomu tai, kad ypatingai sausringo sezono metu, užtvankoje, žymiai nukritus vandens lygiui, iš jos gelmių išnyra Vilarinho da Furna miesto liekanos, stebinančios keliautojus.

Manoma, kad Vilarinho da Furna miestą I amžiuje įkūrė romėnai. Tai lyg patvirtintų išlikę ir pietine miesto dalimi nusidriekę du romėnų keliai bei centre stovintys trys romėniški tiltai.

Deja, 2000 metų senumo miestas su savo istorija buvo pasmerktas pranykti, kai 1969 metais nuspręsta vietovėje pastatyti hidroelektrinės užtvanką. Beveik 300-tams miestelio rezidentų buvo sumokėtos kompensacijos, kad šie išsikeltų, o 1972 metais, paskutiniam gyventojui palikus savo gimtuosius namus, Vilarinho da Furna galiausiai buvo palaidotas po vandeniu.

Šiandien plikos Vilarinho da Furna miesto sienos išnyra į paviršių, kai vandens lygis užtvankoje nukrenta. Tomis akimirkomis istorinis miestas tampa tikra dovana nuotykių ištroškusiems turistams.

Likusiu laiku galima išsipirkti ekskursiją laiveliu su stikliniu dugnu ir iš viršaus apžvelgti paskandintą miestą. Taip pat, gretimame São João do Campo mieste stovi Vilarinho da Furna dedikuotas etnografinis muziejus, norintiems plačiau susipažinti su jo istorija.