1903 m. ūkininkas Knutas Rom savo žemėje rado sveiką langskipą – burinį vikingų laivą, kartu su dviem skeletais ir laidojimo lobiu. Šis atradimas buvo tikra staigmena.

Neįtikėtinas radinys dabar žinomas kaip Oseberg laivas ir šiuo metu eksponuojamas Vikingų muziejuje, įsikūrusiame Osle. Tai tikra muziejaus puošmena. Oseberg laivas buvo išskaptuotas iš ąžuolo ir yra 21,5 metro ilgio. Laivo priekis ir galas gausiai dekoruotas besigrumiančių pabaisų ornamentais.

Kartu su laivu atkastame kape gulėjo du skeletai ir labai paslaptingi radiniai, tarp kurių žinomiausias, taip vadinamas „Budos kibiras”. Šio kibiro rankenų pagrindas dekoruotas dvejomis nedidelėmis žalvarinėmis figūromis, sėdinčiomis lotoso pozoje ir todėl labai primenančiomis Budą. Daugelis galvija, kad vikingai galėjo turėti kontaktų su Azijos kultūromis, tačiau mokslininkai mano, kad tai labiau atsitiktinumas.

1904 m., aptikus šį nuostabų radinį, tuometiniame Oslo istorijos muziejuje jam neatsirado vietos. Nebuvo kur patalpinti ir kitų dviejų atrastų vikingų laivų: Tune ir Gokstad. Todėl 1914 metais buvo suprojektuotas pirmasis Vikingų muziejaus brėžinys, tačiau tik 1957 metais muziejus pagaliau atvėrė duris lankytojams.

Visi trys vikingų laivai dabar eksponuojami šio muziejaus viduje.

Manoma, kad Osberg, Tune ir Gokstad laivai išliko nuo 800-900 metų, pastatyti vikingų eros apogėjuje. Pirmasis atrastas buvo Tune laivas, 1867 metais, bet jo būklė nebuvo tokia gera kaip vėliau rastų Osbergo ar Gokstad laivų.

Gokstad laivas buvo atkastas Norvegijos pilkapyje 1880 metais. Šalia jo taip pat buvo rasti du skeletai. Dabar laivas muziejuje yra eksponuojamas kartu su atstatytu laidojimo kambariu. Pagal šį laivą buvo pastatytos net kelios laivų kopijos ir vienas jų 1893 metais sėkmingai perplaukė Atlanto vandenyną. Dabar ją galima pamatyti Pasaulinėje Kolumbo parodoje, Čikagoje.

Vikingų laivų muziejaus adresas: Huk Aveny 35 , Oslas, Norvegija
Darbo laikas: gegužės-rugsėjo mėn. nuo 9 iki 17 val; spalio – balandžio mėn nuo 10 iki 15 val.
Kaina: suaugusiems – NOK 60; vaikams – NOK 30; iki 6 metų – nemokamai; studentams – NOK 35.