Vincentas Van Gogas (Vincent Van Gogh) laikomas žymiausiu XIX amžiaus olandų dailininku.

Jis sukūrė apie 800 šimtus drobių, bet jam gyvam esant, beveik niekas jo darbais nesidomėjo tik vieną iš drobių – „Raudonieji Arlio vynuogynai“ – pardavė būdamas gyvas. Bet nepaisant to, ir dar kamuojamas dažnų beprotybės priepuolių (per vieną jų nusipjovė ausį), Vincentas nuolat karštligiškai, vienas po kito tapė paveikslus. Daugumą jų dabar galite išvysti Van Gogo muziejuje, įsikūrusiame Amsterdame. Čia eksponuojama daugiau kaip 200 menininko paveikslų, 500 piešinių ir apie 700 laiškų. Čia išvysite beveik visus įdomiausius Van Gogo kūrinius: nuo ankstyviausių, sukurtų 1881 m. Olandijoje, iki paskutiniųjų, nutapytų likus vos keletui dienų iki 37-erių metų dailininko savižudybės Prancūzijoje.

Greta eksponuojama daug Van Gogui įtaką padariusių arba iš jo pasimokiusių menininkų darbų: pvz., Polio Gogeno, Žoržo Sero, Polio Sinjako, Klodo Monė, Anri Tulūz de Lotreko, Pablo Pikaso ir t.t. Jei lankysitės Amsterdame, neaplenkite šio įdomaus muziejaus, kuriame turėsite galimybę iš arčiau susipažinti ne tik su Van Gogo gyvenimo ir kūrybos detalėmis, bet ir jo pasekėjų. Van Gogo muziejus yra vienas lankomiausių muziejų pasaulyje.

Van Gogo muziejus buvo atidarytas dar 1973 metais, tačiau 1999 metais jis buvo renovuotas ir prie jo pastatytas stulbinantis naujas priestatas, kurį suprojektavo žymus japonų architektas Kisho Kurokawa. Lankytojai ir architektai naująjį priestatą, padengtą pilku akmeniu ir apkaltą titano lakštais, laiko įspūdingu ir svetingu, nors vietiniai gyventojai jį įvertino nelabai palankiai, kadangi, kai kuriems architektūra atrodo nedarni. Bet viskas užsimiršta, kai įžengiate į vidų ir išvystate fantastiško genijaus sodriai švytinčias spalvas ir laisvus, dažnai neramius jo teptuko potėpius. Tuomet rūpi tik paveikslai, o ne juos priglaudusio pastato architektūra.

Van Gogo muziejus (ol.k. Van Gogh Museum) – tai simbolinė šventovė genialiam ir iki šiol visame pasaulyje garbinamam XIX amžiaus olandų menininkui.

Adresas: Paulus Poterstraat 7, Amsterdamas, Nyderlandai
Darbo laikas: pirmadieniais–sekmadieniais nuo 10.00 iki 17.00 val. (uždarytas rekonstrukcijai iki 2013 m. balandžio mėn.)