Jie yra beveik tobulai apvalios formos. Daugumos perimetras siekia 1,5 – 2,2 metrų. Sutinkami jūroje, toli nuo krantų. Spėjama, kad jų amžius galėtų būti apie 60 milijonų metų. Kiekvieno akmens struktūra skiriasi: vieni visiškai nugludę, kiti šiurkštūs ir suskilinėję, o kai kurie net įtrūkę ir galima pamatyti spalvingą kristalinį vidų. Būtent taip atrodo garsieji Moeraki rieduliai, kuriuos galima išvysti viename Naujosios Zelandijos Koehohe paplūdimyje, Kumara vietovėje, pietinės Naujosios Zelandijos salos Otago krante.

Moeraki rieduliai susiformavo iš nuosėdinių sankaupų jūros dugne, panašiai kaip formuojasi austrių perlai, kai ant branduolio nusėda sluoksniai smulkaus smėlio trupinėlių. Moeraki riedulius nugulė jūros kriauklių ar net medžių, kaulų fragmentų nuosėdinės liekanos ir t.t. o ant viršaus – mineralai. Kai kurie rieduliai susiformavo tokie dideli, kad sveria kelias tonas, o perimetras- daugiau nei 3 metrų. Įspūdinga, ar ne?

Panašūs geologiniai rieduliai yra aptinkami Šag Pointe (Matakaea) ir gretimame Katiki paplūdimyje.

Maoraki miestelyje nuo seno gyvena senieji maoriai. Jie savaip aiškina riedulių atsiradimą. Legenda pasakoja, kad tai saldžiųjų bulvių, moliūgų, kalabašų ir ungurių pintinėse liekanos, iš sudužusios senosios kanojos Arai-te-uru, plaukusios iš tolimosios Havaikio salos. Plaukdama į pietus kanoja sudužo netoli Šag Pointo. Rifas, kuris šiandien ištįsęs į jūrą, pasak maorių – tai sudužęs kanojos korpusas, o netoliese iškilusi uola – kanojos kapitono kūnas.

Moeraki (Moerangi) reiškia „mieguista diena“. Tai mažas žvejybinis miestelis ir pirmoji Europiečių gyvenvietė Šiauriniame Otage. Tačiau Moeraki iki šiol gyva maorių kultūra. Čia vis dar stovi jų Kotahitangos bažnyčia, pastatyta 1862 metais. Už Moeraki, prie seno švyturio, galima aplankyti dideles geltonakių pingvinų ir ruonių kolonijas. Bet populiariausia Moeraki lankytina vieta išlieka garsieji rieduliai dramatiškame paplūdimyje. Pastaraisiais metais jie ypatingai išpopuliarėjo. Juos aprašo daugelyje tinklapių, jų atvaizdai puošia visą pluoštą brošiūrų. Tikrai įspūdingi dariniai ir žavi vieta.