Laterano rūmai, oficialiai vadinami Laterano Apaštalų rūmais – tai prabangus senovinis antikinės Romos imperijos dvaras, kuris ištisą tūkstantį metų, iki pat XIV a., tarnavo kaip pagrindinė popiežių rezidencija. Krikščionių bažnyčiai dvarą padovanojo pirmasis krikščionių imperatorius Konstantinas Didysis ir nuo tų laikų iki Avinjano nelaisvės jame gyveno visi popiežiai. Iš tų laikų iki mūsų dienų yra išlikusi tik Baptiserija.

Atstatytuose Laterano rūmuose šiuo metu įsikūręs Vatikano istorijos muziejus, kuriame kiekvienas pageidaujantis gali susipažinti su Popiežiaus valstybės istorija. Laterano rūmuose taip pat įsikūrę Romos vyskupijos ofisai ir kardinolo vikaro gyvenamieji apartamentai.

Šalia Laterano rūmų stovi Šventojo Jono bazilika (it. Basilica del Santissimo Salvatore e dei Santi Giovanni Battista ed Evangelista in Laterano), oficialai dar vadinama „Švenčiausiojo Išganytojo archibazilika“. Tai aukščiausia pagal rangą Romos katalikų bažnyčia, visų Romos ir pasaulio bažnyčių motina, kurioje stovi popiežiaus sostas. Pirmąją baziliką šioje vietoje 324 metais pastatė Konstantinas Didysis. Joje įvyko visi penki Laterano susirinkimai. Bet, bėgant amžiams, ji kelis kartus buvo sugriauta ir vėl atstatyta. Iš antikinės ir viduramžių bazilikos iki mūsų dienų išliko tik granito kolonos, kurias Borominis apgaubė piliastrais.

Dabartinės bazilikos fasadas iškilo 1735 metais, kur triūsė Aleksandras Galilėjus, Domenikas Fontanė ir Frančeskas Borominis. Popiežius Aleksandras VII baziliką papuošė bronzinėmis durimis, išimtomis iš Romos Forume, stovėjusio Kurijos pastato. Bazilikos interjerą puošia Muratorio freskos, Bulanžė ir Viko di Rafaelio dekoracijos. Po centrinės navos grindimis iki šiol išlikę imperatoriaus Konstantino rūmų liekanos.

Kairiojoje Laterano rūmų aikštės pusėje yra „Šventieji laiptai“, kuriais, kaip manoma, Jėzus lipo pas Pontijų Pilotą. Šiuos laiptus į Romą atgabeno imperatoriaus motina Šventoji Elena ir viduramžiais 28-iomis jų pakopomis galima buvo lipti tik klūpint. Laiptų viršuje stovi „Šventų Švenčiausia“ koplyčia, kurioje viduramžiais galėjo melstis tik popiežius.

Laterano aikštės viduryje stovi 1588 metais pastatytas egiptietiškas obeliskas.