Korkovado kalnas

Pradžioje šiam kalnui buvo suteiktas biblinis pavadinimas – „Pinaculo da Tentacao”, kas išvertus iš portugalų kalbos į lietuvių reiškė „Pagundos viršūnė“. Bet vėliau kalno pavadinimas buvo pakeistas į „Korkovado“, dėl jo akivaizdaus panašumo į kuprių.

Korkovado kalnas stypso pakilęs į dangų apie 744 metrus ir atrodo, kad plevena virš Rio de Žaneiro miesto. Jis yra Nacionalinio Tižukos miško parko dalis ir priklauso didžiausiam Pasaulyje gamtiniam draustiniui, esančiam miesto teritorijoje. Šis labai gerai pastebimas Rio de Žaneiro objektas yra žinomas visame pasaulyje, kaip vieta, kur stovi milžiniška Kristaus Atpirkėjo statula – turbūt įsimintiniausias Rio de Žaneiro monumentas ir populiariausia miesto lankytina vieta.

Kristaus Atpirkėjo statula

Kristaus Atpirkėjo (port.k. Cristo Redentor), dar kitaip vadinama Kristaus Gelbėtojo statula stovi ant Korkovado kalno viršūnės.Atrodo, kad plačiai išskėtos statulos rankos į šonus, saugo ir laimina miestą, jo gyventojus ir svečius. Ši statula yra tapusi ne tik krikščionybės, bet ir Rio de Žaneiro simboliu.

Visose nuotraukose ji atrodo gigantiška, bet iš tiesų, tai yra šiek tiek pagražintas vaizdas. Kristaus Atpirkėjo statula nėra labai didelė ir ji tikrai nėra matoma iš kiekvienos miesto gatvės, kaip daugelis mūsų galėtų pamanyti. Jos aukštis tėra 38 metrai, o svoris 1445 tonos. Statulos postamento aukštis – 8 metrai, kuriame yra įrengta Švč. Trejybės bažnyčia, talpinanti daugiau nei 100 žmonių. Jėzaus galvos svoris – 35,6 tonos, rankų plaštakos sveria po 9,1 tonos kiekviena. Išskėstų rankų ilgis – 30 metrų, o jose yra 20-ies metrų ilgio tunelis. Todėl statulos reikšmė dėl nedidelio savo ūgio nė kiek nesumenksta. Kasmet ją aplanko maždaug po 600 tūkst. lankytojų.

Kristaus Atpirkėjo statula buvo pastatyta 1931 metais. Kūrybos darbai truko net penkerius metus. Originalios idėjos autorius buvo Carlos Oswaldo, kuris dar 1921 metais sukūrė Kristaus, nešančio kryžių statulos eskizą. Bet galutinį monumento projektą buvo patikėta sukurti inžinieriui Cheirotui Silva Kosta (Heitor da Silva Costa), kuris kartu su lenkų skulptoriumi Poliu Landovskiu (Paul Landowski) šiek tiek pakeitė pirminį dizainą, į dabartinę formą. Visi projektavimo ir gamybos darbai vyko Prancūzijoje. Jie buvo finansuojami žmonių paaukotomis lėšomis, prie kurių prisidėjo ir Katalikų bažnyčia. Tuomet statulos statyba kainavo 250 tūkst. dolerių.

Šiandien, kaip ir prieš 80 metų, kuomet ant Korkovado kalno buvo atidengta Kristaus Atpirkėjo statula, kelionė į kalno viršūnę vis dar yra neišvengiama pramoga, kiekvienam Rio de Žaneiro lankytojui. Monumento papėdėje įrengta apžvalgos aikštelė, nuo kurios atsiveria pritrenkianti panorama į visą Rio de Žaneiro miestą, jo paplūdimius, mišką, kalnus ir sodus…

Norint pakilti prie statulos geriausia pasinaudoti keltuvu arba elekriniu traukinuku, raudonai nudažytais vagonais, kursuojančiu iš Kosme Velju rajono. Šis traukinys į vaizdingą Korkovado kalną pradėjo kilti dar 1884 metais su imperatoriaus Pedru Antrojo palaiminimu. Šiandien tai bene didžiausia Rio de Žaneiro transporto atrakcija. Kelionė per didžiausią Pasaulyje žalią miesto mišką, kuriame auga didingi medžiai, teka sraunūs kriokliai, veši egzotinė augmenija – jau savaime yra didelis nuotykis. Ir šis nepakartojamas nuotykis tęsiasi beveik iki pačios Korkovado kalno viršūnės, kur vos už 40-ies metrų nuo Kristaus Atpirkėjo statulos yra įsikūrusi jo stotelė. Iš čia, iki apžvalgos aikštelės dar teks įveikti apie 220 laiptus. Tačiau bijantiems net ir tokių iššūkių, 2003 metais buvo atidarytas keltuvas, kuriuo galima nesunkiai pakilti iki papėdėje įrengtos apžvalgos aikštelės, minėtos bažnytėlės ir nedidelės suvenyrų parduotuvėlės.

Traukinukas veikia kasdien ir gabena lankytojus į kalną tarp 08:30 ir 18:30 val. Pirmyn, atgal, aukštyn ir žemyn jis kursuoja maždaug 360 kartų per valandą. Bet sezono metu dažnai jo paklausa viršija pajėgumus ir laukimo laikas prie jo gali gerokai prailgti.

Pastaruoju metu, vis daugiau keliautojų renkasi kelionę į Korkovado kalną pėsčiomis. Pietine kalno pašlaite yra nusidriekę daugiau nei 50 įvairiausių turistinių maršrutų. Bet žinokite, kad tai tikrai nebus paprastutis pasivaikščiojimas miško takeliu. Pasikėlimas pėsčiomis į šį kalną yra gana rizikingas, gausus sudėtingų iššūkių, todėl iškylos pėsčiomis yra labiau skirtos patyrusiems keliautojams ar net alpinistams.

*   *   *

2007 metais Kristaus Atpirkėjo statula buvo paskelbta vienu iš septynių šiuolaikinio pasaulio stebuklų. O 2000 metais buvo pilnai atrestauruota, kruopščiai nuvalyta ir apsaugota nuo korozijos. Taip pat buvo instaliuotas naujas apšvietimas ir dabar ant aukšto kalno stovinti statula – naktimis iš Rio de Žaneiro gatvių yra dar geriau matoma.

2 thoughts on “Korkovado kalnas ir Kristaus Atpirkėjo statula”
  1. Traukinukas važiuoja maždaug kas valandą. Bilietą parduoda artimiausiam laikui, kai yra vietų.

Taip pat yra galimybė važiuoti mikriukais – šią paslaugą šalia traukiniko kasų siūlo vietinės „firmos” gatvėje 🙂