Barselonoje įsikūręs Katalonijos istorijos muziejus (Museu d’Història de Catalunya) veikia nuo 1996 metų. Pagrindinis jo tikslas – tausoti, stiprinti visuomenės sąmoningumą ir supažindinti muziejaus lankytojus su turtinga katalonų tautos istorija. Visi apsilankę Katalonijos istorijos muziejuje turi puikią galimybę susipažinti su Katalonijos regiono istorija nuo priešistorės iki dabartinių laikų, sužinoti kaip ji vystėsi, formavosi ir kaip tapo tokia, kokią sutinkame šiandien.

Visa informacija Katalonijos istorijos muziejuje yra pateikta naujoviškai ir interaktyviai. Lankytojai gali viską paliesti, pasukioti ir patyrinėti kiekvieno daikto veikimo ar pritaikymo funkcijas. Kur tik įmanoma, eksponatams sukurta autentiška istorinė aplinka, o tas labai žavi šiuolaikinius turistus.

Nuolatinė muziejaus ekspozicija suskirstyta pagal temas ir chronologiškai išdėstyta per 4 aukštus. Vaikštinėdami susipažinsite su Katalonijos politiniais, istoriniais, ekonominiais, kultūriniais aspektais ir kas paskatino juos vystytis.

Be nuolatinės ekspozicijos muziejuje nuolat vyksta laikinos parodos. Tai gražus, informatyvus, įdomiai organizuotas ir modernus muziejus, kuriame noriai lankosi tiek suaugę, tiek vaikai.

Kalatonijos istorijos muziejus įsikūręs istoriniuose Barselonos uosto rūmuose vadinamuose Palau de Mar (liet.k. Jūros rūmuose). Tai vienintelis išsaugotas Barselonos senojo uosto pastatas. 1881 metais suprojektuotame name įsikūrė bakalėjos, 1901 metais pertvarkytos į prekybinius sandėlius, o 1996 metais – į Katalonijos istorijos muziejų.

Adresas: Pl. Pau Vila, 3. (Palau de Mar), Barselona
Darbo valandos: antradieniais – šeštadieniais nuo 10:00 iki 19:00 val.; trečiadieniais dirba iki 20:00 val.; sekmadieniais ir švenčių dienomis iki 14:30. Pirmadieniais nedirba.
Kaina: 4€ suaugusiems, 3€ vaikams (7-16 metų amžiaus). Nuolaidos taikomos studentams, pensininkams. Vaikams iki 7 metų įėjimas į muziejų yra nemokamas. Visi kiti nemokamai muziejų gali aplankyti kiekvieną pirmąjį mėnesio sekmadienį arba balandžio 23, gegužės 18, rugsėjo 11 ir 24 dienomis.
Transportas: Metro L4 – geltona linija (Barceloneta stotelė). Miesto autobusai nr.: 14, 17, 36, 39, 40, 45, 51, 59, 64, 120 ir D20; Šalia muziejaus stoja Barselonos turistinis autobusas.