Kastelfolit-de-la-roka (kat.k. Castellfollit de la Roca) dar viduramžiais iškilo ant aukštos, stačios uolos, susiformavusios Fluvijos ir Toronelio upių santakoje. Vietove tekėdamos sraunios upės išgraužė gilias vagas, o centre paliko siaurą bazalto uolos ruožą. Ant jos ir įsitaisė labai mažas, bet pasakiško grožio Kastelfolit-de-la-roka miestelis.

Kastelfolit-de-la-Roka įsikūrusi Žironos provincijoje, kuri priklauso autonominiam Katalonijos regionui. 50 metrų aukštyje virš bedugnės pakibęs miestas tėra 0,67 km² dydžio. Tai vienas mažiausių Katalonijos miestelių, kuriame gyvena šiek tiek daugiau nei 1000 nuolatinių gyventojų.

Nors tai tėra tik miniatiūrinis ispaniškas miestelis, tačiau daugelį didesnių miestų pranoksta savo įspūdingu natūraliu grožiu ir šiuo metu yra viena daugiausiai fotografuojamų bei tapomų Katalonijos vietovių. Atvykusių turistų širdis suvirpina nepaprasta miesto panorama su virš bedugnės pakibusiais namais, dramatiškai įsiliejančiais į natūralią aplinką. Tai nepakartojamas vaizdas.

Gražiausia panorama į miestą atsiveria nuo Fluvijos upės tilto. Tamsiu paros metu jis įspūdingai apšviestas. Ties įvažiavimu į miestą, šalia upės, turistus pasitinka labirintas, kuriame vaikai gali papramogauti nemokamai.

Kastelfolit-de-la-rokos senamiesčio gatvelės yra siauros ir tamsios, kaip būdinga viduramžio miestams, o visi namai pastatyti iš vulkaninės kilmės uolienų. Viename uolos gale stovi sena Šv. Salvadoro bažnyčia su keturkampiu laikrodžio bokštu. Sakoma, kad šioje vietoje bažnyčia pirmą kartą iškilo XIII amžiuje, tačiau ne vieną kartą buvo sugriauta ir vėl atstatyta. Dabar ji priskiriama vėlyvo renesanso stiliaus atstovėms. Po Civilinio karo joje įkurtas kultūros centras. Viešėdami Kastelfolit-de-la-rokoje būtinai aplankykite Sant Roc varpinę ir pačiame uolos krašte įrengtą Josep Pla apžvalgos aikštelę, nuo kurios atsiveria kvapą gniaužianti panorama į apylinkes.

Kastelfolit-de-la-rokoje yra daug aikščių ir atvirų erdvių, kuriose siaučia vaikai, kol suaugę poilsiauja. Populiariausia susitikimų vieta – The Plaça de Catalunya. Vasaros metu čia veikia baseinas, atviras kiekvienam lankytojui.

Vos už kelių metrų nuo senamiesčio, Fluvià ir Toronell upių santakoje, slypi mažas dirbamos žemės sklypas, atskirtas akmeninių sienų. Šioje vietoje rasite pėsčiųjų pažintinį taką, kuris yra dalis „Gamtos parko pėsčiųjų maršruto“, vedančio palei statų skardį. Čia atsiveria nuostabi panorama ne tik į upę, bet ir į didingus kanalus, pylimus, kurie šiandien padeda tiekti vandenį „Ar Mulleras“ ir „Montaguto“ gamykloms, gaminančioms hidroenergiją.

Kastelfolit-de-la-roka miestelyje taip pat rasite unikalų Europoje istorinį muziejų, dedikuotą Vietnamo karui. Jis įsikūręs Sant Josep gatvės 1 name. Verta užsukti. Vietnamo muziejaus interneto svetainė: www.museodevietnam.com

Kaip nuvykti?

• Mašina
    • Iš Barselonos: 147 km (E-15 iki Žironos + C-66 link Besalú + N-260) arba 143 km (C-17 iki Ripoll + C-26)
    • Iš Žironos: 47 km (C-66 iki Besalú + N-260)
    • Iš Figereso: 37 km (N-260)
    • Iš Oloto: 7,5 km (N-260)
  • Autobusu (autobuso stotelė Kastelfolit de la Roca: carretera d’Olot) iš Žironos, Barselonos, Figereso, Oloto.