Vos 25 km į kalnus nuo kurortinio Benidorm miesto ir 116 km nuo Valencijos, apsuptas Aitana, Serella ir Xorta kalnų įsikūręs mažytis miestelis Guadalest, dar žinomas kaip Guadalest pilis.

Nuo 715 m iki pat 18 a. turėjęs didelę strateginę reikšmę dėl dviejų savo pilių, dabar gyvena vien iš turizmo ir teturi tik 200 nuolatinių gyventojų.

Į Guadalest galima patekti CV-70 arba CV-755 keliais. Palikus automobilį milžiniškoje stovėjimo aikštelėje (kas liūdija tikrai didelį šio miestelio populiarumą tarp turistų)

iškart patenkame į mauriškąją, išorinę miestelio dalį vadinamą L’Arrabal, pasižyminčia siauromis gatvelėmis ir ryškiai baltai dažytais namais, gausiai papuoštais keramika, kaltiniu metalu ir gėlėmis. Visur pilna parduotuvėliu su gausiu suvenyrų, odos, metalo ir karamikos gaminių pasirinkimu, bei įvairaiusių saldumynų su riešutais ir prieskoniais (nuotraukos 2771, 2779)

Čia mūsų laukia privatus Manuel Ussa muziejus “Micro-Gigantic” (bilietas 4 arba 2 eur), kuriame pro padidinamąjį stiklą galima pamatyti bibliją ant plauko, 2 cm didžio mieto maketą, bei daug kitų įspūdingų grožybių, bei keletą didžiulių meno kūrinių

kitas panašus “Manuelio Ussa miniatiūrų muziejus” yra jau aukštutiniame mieste. Jame galima pamatyti Piccaso “Guernica”, tapytą ant grūdo, ar kupranugarį, einantį pro adatos skylutę, Visiškai šalia “mėgėjai” gali surasti ir “Kankinimų muziejų”. Kita Gudalesto įžymybė – privatus Antonio Marco “Lėlių namų muziejus”.

Muziejus užima visą 3 aukštų namą ir yra vienintelis toks pasaulyje (pagal lankstinuko informaciją), (bilietas 4 arba 2 eur). Pirmus du aukštus užima sunkiai įsivaizduojamo grožio ir tikslumo vadinamieji “lėlių namai”, bei daugybė kitokių žmogų supančių daiktų maletai: baldai, automobiliai, dviračiai ir t.t.,

trečią aukštą, kartu su laiptais užima didžiulis Betliejaus maketas sveriantis 12 t, kuriam sukurti prireikė 20 metų. Už jį Meistras susilaukė Ispanijos karališkos šeimos padėkos. Viena iš šio muziejus įpatybių yra tai, kad viskam sukurti buvo naudojamos tik natūralios medžiagos – medis, metalas, akmuo, o Betliejaus makete ant tikrų uolų auga tikri augalai, o tikruose ežerėliuose plaukioja tikros žuvys.

Toliau nuostabau grožio gatvele De La Pena

kylame į kalną ir pasiekiame uoloje iškirstą tunelį arba kitaip San Jose vartus – vienintelį įėjimą į aukštutinį miestą arba San Jose (Josep) pilį.

Pirmas mus pasitinka “Orduna House”- Guadalest miestelio mero nuo 1667 m namas muziejus (bilietas 4 arba 2 eur), šiek tiek tolėliau Guadalest “Etnografijos muziejus”, įėjimas į kurį nemokamas, bet tuo ir dar brangesnis, nes išlaikomas iš lankytojų aukų. Einant aukštyn siauromis gatvelėmis iš parduotuvėlių terasų galima pasigrožėti Alcala bokšto likučiais, priėjimo prie jo praktiškai nebėra

ir Guadalest upės užtvanka.

Centrinėje miestelio akštėje išlikęs 12 a kalėjimas, o už jo apžvalgos aikštelė, iš kur galima grožėtis San Jose pilimi ir apylinkėmis.

Į maurų 11 a. pastatyta L’Alcozaiba pilį ir varpinę, kuri yra tapusi Guadalest simboliu

galima patekti tik per “Orduna House” muziejų, o lipant vis aukštyn ir aukštyn atsidursite San Jose pilies bokšte.

Guadalest’e taip pat galima aplankyti 20 a meno muziejų “Ribena Girona”, o tik išvažiavus iš miestelio įsikūręs senų motociklų muziejus, turintis virš 200 eksponatų. Guadalest’o aplankymui reikėtų skirti gerą pusdienį, o esant galimybėms ir visą dieną, tikrai nenusivilsite.

Daugiau informacijos galite rasti: www.guadalest.eu