Čado respublikos šiaurės rytuose plyti sunkiausiai pasiekiamas šalies regionas. Čia, pačiame Sacharos viduryje, visai šalia pasienio su Libija ir Sudanu, apsupta smėlio ir gilių slėnių, slepiasi Enedžio plynaukštė (pranc.k. Ennedi plateau).

Tai stulbinančio grožio vietovė, kur į dangų stiebiasi nuostabūs geologiniai dariniai – iš uolų natūraliai, vėjo ir vandens suformuotos arkos ir kolonos. Savo grožiu jos nė kiek nenusileidžia garsiausiems panašiems gamtos kūriniams Jutoje ir Arizonoje (JAV), tad ne veltui sakoma, kad tai „slaptas Sacharos sodas“, tik, kol kas neatrastas ir labai mažai kam žinomas.

Visai neseniai į šią vietovę užklysdavo nebent klajojantys karavanai. Sunkus pasiekiamumas, politiniai neramumai Čade, didelis skurdas šalyje, jos korumpuota teisėtvarka ir kita nepalanki situacija, bei turistinės infrastruktūros trūkumas, į šią vietovę beveik nepritraukdavo lankytojų. Tačiau, dabar yra mažytė galimybė į ją nuvykti ir todėl vis daugiau ir dažniau smalsių keliautojų ją pamažu atranda.

Enedžio plynaukštėje tyvuliuoja kelios, dykumos regionams tipiškos pelkės, prancūziškai vadinamos „guelta“. Jos susiformuoja plynaukštėse, požeminiam vandeniui sunkiantis į paviršių ir sudarant laikinus baseinus. Tai unikalios Enedžio floros ir faunos, išgyvenusios atšiaurioje Sacharos dykumoje, prieglobstis. Žinomiausias jų atstovas – garsusis nykštukinis Nilo krokodilas iki šiol aptinkamas „Guelta d‘Archei“. Pasakojama, kad iki 20-ojo amžiaus vidurio būtent čia slampinėjo paskutiniai Sacharos liūtai, o regiono gilumoje vis dar slapstosi keli Enedžio tigrai.

Ant kai kurių uolų galima išvysti senų, primityvių piešinių. Manoma, kad šioje vietoje galėjo stovėti prarastasis Niola Doa miestas.

Kad pasiekti šią gražią Enedžio plynaukštę ir joje slypinčią „Guelta d‘Archei“ teks leistis į keturių dienų, į vieną pusę trunkančią kelionę.

Tokios ekskursijos įprastai organizuojamos iš Čado sostinės Ndžamenos (N’Djamena). Pirmiausiai važiuosite su 4×4 džipais, o vėliau dar teks įveikti 4 valandų kelią pėsčiomis.