Londone lankote Haid Parką, Paryžiuje smagu pavaikštinėti  Bulonės mišku, o štai pažintį su Niujorku siūloma pradėti nuo įžymiojo Centrinio parko. Sakoma, kad čia iš karto galima pažvelgti į miesto sielą ir kiekvienas gali atrasti kažką ypatingo sau.

Kaip atrodo paslaptingas ir didelis Centrinis parkas, nusidriekęs pačiame Manheteno centre, geriausia matyti iš paukščio skrydžio. Tai milžiniškas žalias stačiakampis pačiame judraus miesto viduryje, dangoraižių apsuptyje.

Ši erdvi vietovė buvo apželdinta prieš daugiau kaip 150 metų ir dabar užima 3,4 km2 (kiek daugiau nei visa Monako karalystė Europoje).

Parko kaiminystėje iš rytinės pusės stovi  garsūs Gugenheimo ir Metropoliteno muziejai bei driekiasi 5-toji gatvė, su prašmatniausiais butais visame Niujorke. Šiaurėje parkas ribojasi su juodaodžių Harlemo kvartalu.

Centriniame parke nėra daug kavinių. Čia labiau vyrauja laukinė gamta: pievos, medžiai, vandens kaskados ir grotos… Daugeliui niujorkiečių šiandien Centrinis parkas atrodo taip natūraliai, kad jie įsitikinę, jog iš tikrųjų čia viskas sukurta gamtos. Bet, kaip žinia, kiekvienas medis, krūmas ar uola čia sukurta žmogaus rankomis.

Centrinis parkas dažnai dar apibūdinamas kaip tobuliausias meno kūrinys, koks buvo sukurtas XIX mažiaus Niujorke. Niekas net neprisimena, jog 1857 metais šioje vietoje buvo tik sąvartynas, pelkė, kuriuos supo vien nešvara. Ir tik Frederiko Lo Olmstedo beiarchitekto Kalverto Vokso vizija pavertė pelkyną viena nuostabiausių pasaulio vietų.

Mūsų dienomis Centrinis Niujorko parkas yra masinių pramogų ir švenčių vieta. Tai mėgstama niujorkiečių pasivaikščiojimų vieta. Rytais čia galima pamatyti kroso mėgėjus ir galima sutikti ristele lankstančią ne vieną įžimybę. Sakoma, jog bėgant Centrinio parko takais, galima įveikti net 10 kilometrų.

Aktyvaus sporto mėgėjai čia žaidžia beisbolą, kriketą, tenisą, jodinėja žirgais bei važinėjasi dviračiais. Meno mėgėjai čia gali pasiklausyti muzikos, pasižiūrėti spektaklį ar apsilankyti parodoje. Vaikų laukia ne tik zoologijos sodas, bet ir daugybė vaikų žaidimų aikštelių.

Centrinis parkas turbūt taip pat yra dažniausiai filmuojamas parkas Pasaulyje. Jame jau yra susukta apie 200 filmų.

Deja, bet Centriniame parke ne visur ir ne visada saugu vaikščioti. Pvz., artėjant prie 110-osios gatvės darosi vis nesaugiau. Taigi, visada išlikitę budrūs.