Tankus tunelių labirintas raižo Budapešto širdyje stypsančią kalvą. Vieni mano, kad tai tikras požeminio pasaulio stebuklas, kiti, – jog tai įdomiausia lankytina vieta mieste, o tretiems ji tiesiog kelia siaubą ir iš tolo aplenkdami, ignoruoja ją.

Vienas dalykas vis dėl to yra aiškus, – kaip turistinis Budapešto lankytinas objektas – ši vieta yra gana įdomi. Ir jei pasiseks vietovėje nesutikti didelių moksleivių grupių, – tai gali būti puiki vieta patirti jaudinančius įspūdžius, laikinai pasislėpus nuo sostinės minios, alinančio karščio vasarą arba arktinio šalčio žiemą. O gal net pavyks paragauti nemokamo vyno!

Nors dėl to nebesame tikri. Neseniai atsirado turistus perspėjantys ženklai, kad to tikro, bet nemokamo vyno gerti iš fontano – nerekomenduojama.

Ir vis dėl to, jei kada lankysitės Budapešte, nepraleiskite galimybės aplankyti šios paslaptingos vietos, pasislėpusios Budos pilies kalvoje ir tiesiog vadinamos Budapešto katakombomis.

Manoma, kad Budapešto katakombos buvo pastatytos viduramžiais ir kaip dažniausiai būna su panašiais statiniais – gynybiniams tikslams. Per Antrąjį pasaulinį karą katakombų tuneliai buvo naudojami kaip prieglobstis ir slėptuvės nuo oro atakų. Labai padėjo apsaugoti kalvą nuo Sovietų užpuolimo 1945 m.

1986 metais katakombose buvo įkurti vaškinių figūrų muziejus, disco baras ir apsilankyti jose galima net ir dabar.

Budapešto katakombos – tai tikras Vengrijos sostinės istorinis lobis, todėl nepraeikite pro šalį lyg nepastebėdami jo.

Budos pilies katakombos yra tamsios ir dulkėtos, su tvyrančia juose šiurpą keliančia tyla. Labirintus gausiai nusėjusios kriptos ir alkos sukuria kapinių įspūdį. Tačiau nėra ko jaudintis. Taip Budos pilies labirintuose puikiai atkurta viduramžių katakombų atmosfera. Turistams atvirame labirinte nerasite nė vienos kaukolės ar kaulų, o krūptelėti priverčia nebent tik iš prieblandos išnirę freskų atvaizdai, gausiai puošiantys Budapešto labirintų sienas, kuriose dažnai vaizduojami Vengrijos pirmykštės ir viduramžių istorijos etapai.

Budos pilies katakombos atrodo senos ir vietomis apgriuvusios, tačiau nesijaudinkite, jos yra labai gerai prižiūrėtos ir turistams visiškai saugios. Tad nesibaimindami užsukite!

Adresas: Úri u. 9, 1014 Budapeštas, Vengrija
Darbo laikas: kasdien nuo 9:30 iki 19:30. Retkarčiais vyksta naktinės ekskursijos nuo 22 iki 7.
Įėjimo kaina: 2000 Ft (7.30 Eurai) – suaugusiems; 1500 Ft (5.50 Eurai) – vaikams.

2 thoughts on “Budapešto katakombos – siaubą varantys tunelių labirintai”
  1. Prieš porą metų teko aplankyti. Vieta tikrai šiurpoka, bet man labai patiko. Ypač vietos, kur nėra jokios šviesos, teko pasišviesti telefonu. Tikrai rekomenduoju aplankyti būnant Budapešte, tik surasti sunkoka, nes įėjimas kaip į patį paprasčiausią namą su nedidele iškaba „Budos labirintas”.