Maršruto ilgis – 8 km

TIC – 1 – „beždžionių“ tiltas – 0,5 – Žemaičių alka – 2 – Būtingės g. – 1 – kelias Palanga – Liepoja (A13) – 3,5 – Lietuvos–Latvijos siena (8 km)

Nuo Šventosios TIC važiuojate apie 1 km Kopų gatve pro kurorto restoranus „Paršelių rojus“ ir „Titanikas“ iki „beždžionių“ tilto. Kertate Šventosios upę šiuo ant lynų kabančiu tiltu ir važiuojate smėlėtu keliuku iki pagoniškos žemaičių alkavietės (šventvietės). Po to sukate į Kuršių taką ir pro poilsio namus „Energetikas“ išvažiuojate į asfaltuotą Jonpaparčio gatvę, kuria važiuojate iki Būtingės gatvės. Čia sukate kairėn ir smėlėta Būtingės gatve važiuojate iki pirmos sankryžos, sukate dešinėn ir netrukus išvažiuojate į pagrindinį kelią Palanga–Liepoja (A13). Sukate kairėn ir šiuo keliu per Būtingę pasiekiate Lietuvos–Latvijos sieną.

Būtingė

Būtingės pavadinimas kildinamas nuo jos įkūrėjų Kuršo dvarininkų Budendickių pavardės. XVII a. pab. tapęs valstybinis, Būtingės dvaras suklestėjo, o pati gyvenvietė nustelbė Šventąją. Būtingėje išliko veikianti XIX a. pr. evangelikų bažnytėlė. Miestas garsėja Lietuvos pajūrio ekologine bomba – naftos terminalu, pastatytu Rusijos naftos eksportui.

Lankytinos vietos:

(69) Žemaičių alka – tai bandymas atkurti senąją žemaičių šventvietę su paleoastronomine observatorija, sudaryta iš medinių stulpų, kurių kiekvienas atitinka baltų mitologijos dievų ir deivių vardus (Perkūnas, Aušrinė, Žemyna, Austėja, Ondenis, Patrimpas, Patulas, Velnias, Leda) bei dangaus kūnus Saulę ir Mėnulį. Saulei leidžiantis į jūrą, pagal stulpus galima matyti visą iš pagonybės laikų atėjusių kalendorinių švenčių seką: Rasos šventę, Gandro dieną, Užgavėnes, Kalėdas ir kt. Čia švenčiamos pagoniškos šventės, traukiančios akį archaiškais ritualais ir apeigomis.

(70) „Žaidimų takas mažiems ir dideliems“ – jį rasite priešais Būtingės bažnyčią pasukę dešinėn. Čia yra visa įranga poilsiui gamtoje: pavėsinės, stalai, suolai, laužavietės, žaidimų kompleksas vaikams – supynės, lipynės, medinės skulptūros.