Su meile – Estijai... III dalis: nuo Talino bokštų iki Paldiski skardžių

2013-08-12 07:57

Kažkada, seniai seniai, visai netyčia užklydome į Katerinos skersgatvį - žiemą. Kaip žaviai atrodė tos arkos pasidabinusios sniego kepuraitėmis :)))

2013-08-12 08:31

Mačiau apsnigtos Katerinos nuotraukas. Tikrai gražu. Bet ir vasarą tos mėlynos gėlės vienoje iš nišų labai gražiai atrodo.

2013-08-12 19:37

Man Katerinos skersgatvis gražiausias apatinėje dalyje netoli miesto sienos. Buvau Taline 10 kartų ar daugiau. Visada susirandu tas arkas. Žiemą irgi. Anksčiau ten buvo apleista, dabar yra kavinė. Ir tas vaizdas nuo Olevistės viršaus. Tik ten siauri laiptai, paskutinį kartą palikau darbuotojai saugoti kuprinę, kad užlipčiau.

2013-08-13 08:01

Oho, Cesiau, matau, kad paties Talinas turėtų būti išgliaudytas kaip reikiant :).

2013-08-13 14:51

Turėjau Taline 2 gerus draugus. Turėdavau nakvynę centre Tartu mnt stalininiame name ( tokio tipo yra po 1 Vilniuje ir Kaune) arba Viaike Ysmiae miegamajame rajone. Dabar abu draugai emigravę iš Estijos toli, todėl rečiau važiuoju. Įdomiausias vizitas buvo 1991.08.23, kai baigėsi pučas naktį autobusu pasiekiau Taliną. Čia gulėjo tą naktį nuverstas Leninas. Dviračiais trise keliavom Suomių įlankos pakrante. Nakvojome Kiasmu, Vysu- nuostabios vietos, rekomenduoju. Pakeliui Rakverė, Palmsė, Sagadi. Tada buvo visuotinė euforija. Dviračiu ir pėsčias esu išmaišęs Taliną. Estų tolerantiškumas skatina važiuoti dviračiais. Mėgdavau valgyti Olimpiniame kaimelyje Piritoje. Tuomet, kai kitur uždrausta, man užsienis buvo Talinas. Žiūrėjom estų TV, žinojau, kada bus erotinė programa. Veždavausi draugus ir gimines į Taliną. Nuvažiavau nuo Narvos, Narvos- Yjesu iki Haapsalu ir Saaremos. Dar ir dabar žinau, kur nemokamai palikti mašiną Taline.
Loreta, ačiū už nuostabų straipsnį, man jis kaip balzamas. Aš taip nekenčiu okupantų. Estiją tiesiog myliu. Ir gražiausio skersgatvio nuotrauką... Anksčiau iš manęs juokdavosi, kai eidavau į tą skersgatvį, jis atrodė nuošalus ir apleistas, bet man gražiausias.

2013-08-14 08:50

Ačiū, Cesiau, už gražius žodžius.
Estija mane nustebino gerąja prasme. Panašu, kad pasigavau jos virusą. Kol rinkau informaciją kelionei ir ypač šiam pasakojimui, perskaičiau tiek, kiek nebuvau nei apie vieną šalį skaičiusi. Net estiškai skaičiau – po vieną žodį verčiausi. Užtat dabar jau randu net „matytų“ žodžių. Besidomint gimė dar keli maršrutai. Belieka vėl susiruošti.

2013-08-14 11:59

Tai jau matosi, matosi, kad padirbėta neblogai :)) Aš kaip tik domėjausi šiomis vietomis, nes turėsiu 4 laisvas dienas su kemperiu būnant Rygoje, tai galvojau kur čia palėkus...labai domina Šiaurės Estija, bet kai tavo pasakojimus perskaičiau, tai kaip ir pabuvau jau, nes apie viską, kas sudomino mane, jau perskaičiau :)))) Suprantu, kad keliaujant viskas įdomu, bet jei reikėtų ko nors atsisakyti, trūkstant laiko, kur nebevyktum, o kur patiko labiausiai?

2013-08-14 12:20

Sunku kažko atsisakyti :). Galbūt Narvos, su sąlyga, kad tuo metu nevyktų baikerių festivalis :). Nes ten tik pilys atrodo įspūdingiausiai, o vien dėl jų gal ir nelabai apsimoka važiuoti.
Tikrai neatsisakyčiau šiaurės Estijos skardžių. Kalbant apie Baltiją, tai tokie skardžiai būdingi Estijai, jos saloms, Rusijos Leningrado sričiai ir Švedijos Elando salai. Būtent Estijije (pri Ontikos) jie yra aukščiausi.
Ir neatsisakyčiau Talino.
O dar norėčiau persikelti į Kihnu salą. Jos aplinka ir tradijos įtrauktos į UNESCO. Keltu iš Pernu iki jos – 3 val.

2013-08-14 19:42

Aš irgi "aukočiau" Narvą, nes ten tik pilis, mažai likę senovės, o kalba ten tokia pati kaip už upės Ivangorode, esu jų pily buvęs, bet dabar reikia vizos. Lahemaa nacionalinis parkas ir skardis manau yra svarbiausi. Lahemoje nedideli atstumai automobiliu, didelė įvairovė turistui. O pakrantė ten- didžiuliai akmenys, smėlis, įlankos , iškyšuliai, pušys. Iki Ontikos važiuočiau.

2013-08-16 14:00

Ačiū, Lahema mane taip pat užkabino, bet spręsim viską expromtu, nes priklausys ir nuo oro. O kad sunku kažko atsisakyti ir kaip visko norisi tai aš žinau - juk mus draugai pakvietė tik nuplaukti 1 dienai į Stokholmą, o aš jau visą Estiją ir Latviją išstudijavau ir jiems atostogas pratęsiau :))))

2013-08-17 23:23

Loreta pramoko estiškų žodžių. Aš kelis juos žinau. Palengvina keliaujant. Centras- keskus, pilis- loss, bažnyčia- kirik, ežeras- järv, upė- jõgi. Dar kelis žodžius išmoksti. Kai estui pasakai jų kalba vieną žodį, jiems daug ką reiškia, padeda bendraujant. Arba važiuojant ant rodyklės prie plento dažnai būna aukščiau minėti žodžiai.

2013-08-19 07:34

Juga – krioklys, parkla – stovėjimo aikštelė, turg – turgus, tere – labas... Tik juos ištarti – čia jau aukštasis pilotažas :).
Turbūt kiekvienam miela, kai į jį kreipiasi gimtąja kalba. Bent jau mane pamalonina, kai užkalbinę užsieniečiai bando perskaityti ant lapukų pasirašytus lietuviškus žodžius. Nors dėl jų tarties dažnai net nesupranti ko klausia, bet matai, kad žmogus gerbia šalį, į kurią atvyko ir ja domisi.