Receptas Žolinių savaitgaliui: gabalėlis Latvijos ir Estijos trupinys

2013-09-02 19:49

Žiūriu, šiemet Estija labai populiari. Kadangi pati tik ką grįžau iš Estijos, tai tiesiog daug kur perskaičiau savo mintis :)
Pirmiausia tai mums taip pat Estija paliko kažkokius šiltesnius prisiminimus, nei Latvija. Atrodo tiek daug gražaus ir įdomaus ta Latvija turi, bet Estija kažkokia mielesnė... Ir aš taip pat buvau pasipiktinus dėl skardžių Estijos šiaurinėje dalyje, kurių be valties neįmanoma pamatyti, o laivelių jokių, aišku, nėra.

2013-09-02 22:59

Daug Jūs čia apvažiavote. Ir dar su šeima. Skirtingi regionai. Žiemgala ir Vidžemė. Aš irgi šiemet buvau Lygatnėje. Parsivežiau mažą puodelį nykščio dydžio su Lygatnės herbu. Neužima vietos. O Lygatnė mane užkabino. Turėtų ten patikti nuo miesto triukšmo pavargusiems. Mažytis miestelis, o įvairios įžymybės. Aš vaikščiojau pakrante, ten nuo kelto į kairę nuostabios uolos Gaujos krante. Ir Lustūzis nuostabus. O Cinevilloje buvau pernai. Man nepatiko žvyrkelis dulkėtas į ten. Buvau vienas, tai manęs niekas pinigų neprašė. Latvijoje man visur, net toli nuo Lietuvos, prisistačius lietuviu, palengvinu dalią. Buvau šventėje netoli Estijos, tai maisto daugiau pridėjo. Kitur Latvijos gilumoje kuro kolonėlėje kalbino lietuviškai, kai užsimaniau kavos. Nenoriu, jog laikytų rusakalbiu. Šį savaitgalį buvau Lenkijos gilumoje Ostrudoje ir Lidzbarke. Teko bendrauti su daug lenkų. Tai, jog iš Lietuvos juos labai sudomina. Po to telefonu su lenkais kalbėjau lenkų-rusų mišiniu. Jie pabrėžia, jog buvo Trakuose ar Vilniuje.

2013-09-03 08:10

Su latvių policija, žiūriu, ne tik mano vienos tokia patirtis :). Net jų pirmas klausimas toks pats :)). O tas oranžinis medis, tai tiesiog dažų reklama – labai vykusi ir puošni.
Dėl Saaremos, nors dar nebuvau, bet kiek aš ją esu išsinagrinėjusi, tai tikrai nei dienos, nei dviejų neužtenka. Žinoma, norint pamatyti kažką, o ne tik pliusiuką užsidėti.

2013-09-03 10:43

Gera kelionė pas kaimynus.
Salos visai kitokios nei žemyninė Estija. Ir tikrai nesutiksiu, kas Saaremui užtenka vienos dienos. Ten tiek visko įdomaus ir lankomo, o kadangi saliečiai labai prietaringi,tai kiekvienas didesnis akmuo, bažnyčia, ežeras ir pan. apipinti legendomis ir net ne po vieną. Kaali krateris net dvi turi, be vadinamų mokslinių aiškinimų.
Miunchauzeno muziejus man irgi įdomus tvarinys- reiks kada palėkt :)

2013-09-03 13:10

Šiais metais iki žiemos dar kartelį norėčiau iki Estijos palėkėti - jau gal pusmetis žadame sūnų nuvežti į Tartu AHHAA mokslo centrą. Ir man pačiai jis labai knieti:)

2013-09-03 19:00

Labai jau realu per savaitgalį suvažinėti į pietinę Estiją. Daugiausia laiko suryja Rygos apvažiavimas. Tiesa šiemet remontuoja Jelgavos apvažiavimą ir jos centrinę gatvę. Už Siguldos eismo nedaug. Jei į Tartu, galima per Valgas, pro Sangastės pilį ir sportinį Otepės miestą, ten gražios kalvos. Kitas kelias Valmiera- Rūjiena-Karksi Nuja- Viljandis- Vyrtsjarvo šiaurinė pakrantė. Ten netoli Tageperos pilis (viešbutis) ir Helmės kryžiuočių pilies griuvėsiai prie Tyrvos. Kelias visas asfaltuotas, nors žemėlapyje dar nepažymėta. Galima ir toliau per miniatiūrinį Apės miestą. Ten už Siguldos plentas ištuštėja, lengva orientuotis.