Kroatija ir ne tik

Kelionė į Kroatiją
2012.06.23-07.07
Ekipažai -2, žmonių -10( dviems iš jų tik 4 metai)

Pirma diena (06.23 šeštadienis). 5 val. ryto išvykimas iš Garliavos. Kelionė per Lenkiją: Suvalkai, Augustovas, Lomža, Varšuva, Lodzė, Piotr Tribunalski, Katovicai. Keliai puikūs. Pabandėme naują autostradą Varšuva-Lodzė, kuri mūsų lūkesčius pateisino. Į Čekiją įvažiavome per Rybnikų muitinę. Trumpam sustoję parduotuvėje Brno alaus atsargų papildymui, vykstame link nakvynės vietos, kurios iš anksto nesuplanavome. Atvykome į Mikulovą apie 17val. Nakvynę susiradome maždaug per 1 valandą. Apartamentai visai neblogi. Dvivietis kambarys 30 eur. su pusryčiais. Vakarieniaujame kiemelyje, ragaujame čekišką alų, stebime futbolo rugtynes. Pirmoji diena vertinama labai gerai, mažosios laikėsi puikiai.
Antra diena (06.24 sekmadienis). 8 val. pusryčiaujame: valgome dešreles arba kiaušinienę (skanu). Iš karto išvykstame į Vieną, kurioje buvome apie10 val.. Vienoje sekmadieniais parkavimas nemokamas. Automobiliams vietą randame nesunkiai. Aplankome Šv. Stepono katedrą, Vienos operą, Hofburgo rūmus, parlamentą, miesto Rotušę, gražuolius skverus ir žinoma “auksinių arkų” (Mc Donald) restoraną. Nors temperatūra siekia 30 ºC, karštis nevargina, įspūdžiai puikūs. Iš Vienos išvykstame 15.30val.. Toliau kelionė per Austriją, Slovėniją su sustojimais kuro papildymui, valgymui (Slovėnijoje už kelius nemokame, bandome važiuoti nemokamais keliais, nežinia ar pavysta. Sutaupome). Vakarop kertame Kroatijos sieną. Važiuojame iki Plitvicų nacionalinio parko. Ten suplanuota nakvynė (iš anksto nerezervavome). Randame nesunkiai Rakovice kaime prie pirmo įvažiavimo į parką.. Vieta labia graži, parkas ranka pasiekiamas, apartamentai puikūs, tiesa brangoka -21,4 eur/p./ žm. su pusryčiais kiekvienam, neišskiriant mažųjų. Vakarieniaujame terasoje. Gyvensime 2 dienas.
Trečia diena (06.25 pirmadienis). 8 val. pusryčiaujame. Vykstame į Plitvicų nacionalinį parką. Kadangi nei viena iš mūsų nėra buvęs, informacijos turime nedaug, įvažiuojame per antrą įvažiavimą (taip mums atrodo geriau). Automobilius parkuojame mokamoje aikštelėje (7 kn/val.) Į aikštelę įvažiuojame apie 9 val. Labai trumpai praplaukiame laiveliu ir keliaujame pėsčiomis į kairę pusę. Apžiūrime (kaip vėliau suprantame) mažiau įspūdingus vaizdus. Su trumpais sutojimais, pastoviai lipdame į kalną, pasiekiame traukinuką. Juo važiuojame iki galutinės stotelės. Toliau ilgai keliaujame pėsčiomis. Vaizdai keri, gana karšta (manome apie 30 ºC), labai norime maudytis, tačiau parke tai griežtai draudržiama- suvilgome nors rankas. Viena mažoji miega tėčiui ant peties, kita sunkiai, bet eina. Antroji parko dalis įspūdingesnė. Savo kelionę baigiame laiveliu ilgesniu plaukimu. Viso parke praleidžiame 6val. Manome, kad apžiūrėjome įspūdingiausius dalykus. Parkas įspūdingas, informacijos ir civilizacijos trūksta. Mūsų nuomone antroji diena parke būtų neprasminga. Vakarieniaujame apartamentuose, kepame dešreles lauže. Vakare labi atvėsta, pakyla vėjas, pradeda lyti, pasijuntame kaip Lietuvoje.
Ketvirta diena (06.26 antradienis). Ir vėl pusryčiaujame 8 val. Neilgai trukus išvykstame. Mūsų tikslas miestelis Maručisi (piečiau Omišo). Važiuojame vaizdingais Kroatijos keliais. Skurdžius augmenija kalnus keičia vešlesni. Važiuojame mokamais ir nemokamais keliais. Pakeliui aplankome Zadarą. Mašinas parkuojame krantinėje (mokame 6kn/val). Po senamiestį vaikščiojame pėščiomis. Paklausome jūros vargonų muzikos (jūros pagalba specialiai išdėstytuose vamzdžiuose susidarantis garsas, primenantis koncertines melodijas). Pavalgę ledų, išsikeitę pinigus, nusipirkę vaisių važiuojame toliau. Pakeliui pietaujame pakelės restorane, pavalgome labai skaniai (tiesa sumokame nemažai). Dėl šiokio tokio nuklydimo nuo kelio į Omišą įvažiuojame nepaprasto grožio Cetina upės slėniu ( paklydimas pasiteisina). Nakvynės vieta jau ranka pasiekiama, tačiau linksmybės prasideda. Miestelio Maručisi mums reikiamos gatvelės navigacija nerodo, bandome važiuoti nenusakomo statumo ir siaurumo gatvelėmis ir tikslo vis nerandame. Darosi nejauku, bet galų gale mūsų laikinieji namai pasiekti. Visi lengviau atsipučiame. Apartamentai jaukūs, per balkonus, terasas matosi jūra, čirškia cikados, visiška kaimo ramybė. Kelias iki jūros gana stačiais laiptais, tačiau įveikiamas ir pirmyn, ir atgal. Apartamentai nebrangūs –50eurų/5 žmonėms/para.
Penkta diena (06.27 trečiadienis). Pasakiškas poilsis prasideda. Išsimiegame, ramiai papusryčiaujame, apsiperkame Omišo turgelyje (vaisiai ir daržovės nepigūs, tačiau kainos panašios į lietuviškas). Maudomės jūroje, gaudome saulės spindulius ( nejučia pagauname per daug), nardome, susipažįstame su jūros gyvunija (gausybė jūros ežių šiek tiek gąsdina, bet jie toliau nuo maudynių vietų). Pučia stiprus vėjas, bet jis šiltas, gaivina, 35 ºC temperatūra nevargina. Pietaujame namuose, poilsiaujame terasoje. Vakare žinoma -futbolas.
Šešta diena (06.28 ketvirtadienis). Poilsiaujame toliau. Vėjas nurimo, jūra dar šiltesnė, maudynės pasakiškos. Saulė ryte šviečia pro lengvą debesėlį, todėl karštis nevargina, nors temperatūra ir vėl 35 ºC. Nardantieji nebenori išlipti iš vandens. Šeimininkas pasiūlė įsigyti vietinio „samagono“ rakijos, mes tuo žinoma pasinaudojome.
Septinta diena (06.29 penktadienis). Ryte poilsiaujame prie jūros. Papietaujame ir vykstame į Šibeniką pajūrio keliu. Mašinas parkuojame mokamoje aikštelėje, keliaujame miesto centre esančia krantine. Užkopę iki šv. Mykolo tvirtovės liekanų beveik pačio viršaus, dėl neapsisprendžiančio ir pernelyg principingo prižiūrėtojo (reikalaujančio po 20kn nuo kiekvieno, net ir nuo mažylių) nusprendžiame iki pat viršaus neiti. Pasėdėję ir atsigaivinę kavinukėje, Šibeniką paliekame. Toliau vykstame į Splitą, kurį pasiekiame jau temstant (iš anksto buvome girdėję, kad vaizdai įspūdingiausi jau sutemus). Mašinas parkuojame mokamoje aikštelėje miesto centre. Pro turgelį keliaujame link krantinės. Mus pasitinka Diokleciano rūmų liekanos. Vaizdas išties įspūdingas. Senovė persmelkta šiuolakiškumu: rūmų liekanos nuostabiai apšviestos, gausybė kavinukių, skambanti gyva muzika, siauros gatvelės ir t.t.. Krantinėje gausybė žmonių, apšviesti laiveliai jūroje. Vaizdas išties nuostabus. Vėlai vakare grįžtame namo.
Aštunta diena (06.30 šeštatadienis). Ryte ir vėl poilsis prie jūros. Po pietų vykstame į Mostarą (Bosnija ir Hercegovina). Iš anksto nusiteikę, kad tai bus ranka pasiekiama (vaizdas žemėlapyje toks), turime nusivilti: mūsų laukia 125km serpantininiais kalnų keliais. Vaizdai pritrenkiantys, tačiau vairuoti iš ties nejauku. Užtrunkame apie 2val. (dalį kelio važiuojama mokama autostrada) Pakeliui užsukame į Medugorijos vienuolyną. Lauke kepina 37 ºC karštis, todėl ilgai neužtrunkame. Stebina gausybė maldininkų, ilgiausios eilės laukiančių prieiti išpažinties įvairiomis kalbomis. Toliau atvykstame į Mostarą. Miestas labai nukentėjęs nuo karo. Daug pastatų dar neatstatytų po sugriovimų ir apšaudymų. Miesto senamiestis nedidelis, bet labai jaukus. Vyrauja turkiška dvasia. Pagrindinis akcentas arkinis tiltas per upę. Daugybė suvenyrų taip pat primenančių karą (tušinukai iš šovinių). Vėlai vakare grįžtame namo. Termometras 23 val. rodo 30ºC (išties karšta)
Devinta diena (07.01 sekmadienis). Kepina rimta kaitra. Poilsiaujame prie jūros. Didesnę laiko dalį leidžiame vandenyje.
Dešimta diena (07.02 pirmadienis). Papusryčiavę apie 9 val. išvykstame į Dubrovniką. Važiuojame pajūriu nemokamu keliu, apie 180 km įveikiame maždaug per 3val. Mašinas parkuojame pačiame centre (10kn/val.). Siaura gatvele pasiekiame pagrindinę miesto gatvę. Labai gražu, daug žmonių, tačiau alina 37 ºC karštis. Atsigaivinę kavinėje, kurioje kainos nemaloniai dideles (bokalas alaus 50kn), kopiame į tvirtovės sieną. Apeiname ją visą, tačiau tokiame karštyje tai didelio malonumo netekia. Žinoma vaizdai labai gražūs, tačiau vaikai teigia, kad dėl nuovargio ir karščio mažai ką ir bematė. Padarome išvadą, kad tokiai ekskursijai- diena per karšta. Grįždami papietaujame pakelėje, pavalgome tikrai skaniai. Vakare grįžtame namo ir kiek atsipūtę skubame į sutemų apgaubtą jūrą.
Vienuolikta diena (07.03 antradienis). Rytą pabuvę prie jūros, apie pietus važiuojame į Omišą. Tikslas- lauktuvės likusiems Lietuvoje, suvenyrai. Pučiant gaivinančiam vėjeliui, vaikštinėjame siauromis nedidelio senamiesčio gatvelėmis. Vaizdai malonūs akiai, kainos negąsdina (daug mažesnės nei Dubrovnike ar Zadare). Prisipirkę vietinių likerių, rakijos, aliejaus, nuostabiai kvepinčių levandų ir kitų suvenyrų, prisėdame alaus, kuris atrodo tikrai pigus (bokalas 14kn). Visi laimingi. Grįžę pietaujame ir einame paskutinį kartą prie jūros. Vakare lagamininės nuotaikos ir atsisveikinimas su svetingais mums buvusiais laikinaisiais namais. (Visi vieningai nutariame, kad norime sugrįžti čia kitais metais, preliminariai rezervuojame vietas)
Dvylikta diena (07.04 trečiadienis). 7val.ryto išvykstame. Tikslas Liptovskij Mikulaš Slovakijoje. Laukia beveik 1100km. Apie 21 val. atvykstame į Jasna kalnų slidinėjimo centrą. Randame nakvynę kalno papėdėje (jei tai būtų žiema sakytume tiesiog slidinėjimo trąsoje). Už nakvynę mokame stebėtinai mažai ( 11eurų/para/žm), vertinant kokius prabangius randame apartamentus. Jaukiai įsikūrę, naktį internetu pažiūrėję krepšinio varžybas, einame miegoti.
Trylikta diena (07.05 ketvirtadienis). Papusryčiavę traukiame į kalnus. Dauguma mūsų čia ne kartą slidinėjome. Keltuvu keliamės į kalną.Tas malonumas mums kainuoja 10 eur. suagusiam, 8 eur. vaikui. Pakylame 1834m aukštį -Chopok kalną. Atsiveria nuostabūs vaizdai. Negalime atsistebėti, kaip plečiasi šis slidinėjimo centras, kokia gausybė žmonių jį lanko vasarą: kalnų dvriratininkai, kopinėtojai ir šiaip besigėrintys kalnais. Nusileidę žemyn važiuojame į Ledinius urvus. Deja, privažiavę suprantame, kad esame per mažai apsiregę. Lauke tuo metu temperatūra apie 30ºC, urvuose 1-5ºC. Urvus paliekame. Papietvę (pavalgome labai skaniai, gausiai ir nebrangiai), važiuojame į vandens parką „Tatralandia“ (žiemą jame esame buvę daug kartų, vasarą mums tai -naujiena). Suaugusiems parkas palieka vidutinį įspūdį, tačiau vaikai lieka labai patenkinti. Temstant grįžtame namo. Nors rytoj laukia sunki diena, pavakarieniavę neskubame miegoti- džiaugiamė besibaigiančia kelione.
Keturiolikta diena (07.06 penktadienis). 8val. pajudame. Kelionės pradžioje tikslas -Krokuva ir Veličkų druskų kasyklos. Į jas atvykstame šiek tiek po11val. Ekskursija po kasyklas įspūdinga, tačiau pernelyg ištempta ir varginanti. Kasyklas paliekame apie 15 val. Dar trumpam užsukame į prekybos centrą ir toliau jau namo. Spaudžia laikas, labai norime sugrįžti iki krepšinio varžybų (3val ryto Lietuvos laiku). Namus pasiekiame 4val.
Viso pravažiavome apie 5000 km

Kelionės įspūdžiai patys geriausi. Pavydėkite visi nevažiavę, o mes jau laukiame kitų metų

Booking.coms
Atraskite Italijos kryptį autobusu - kelionių agentūros Baltic Tours Group karščiausi kelionių pasiūlymai. Autobusu į Italiją

Jauskitės patogiai visos kelionės metu su kelioninėmis kompresinėmis kojinėmis - Ortopedinių prekių parduotuvė "Pes Planus". Kelioninės kojinės.

Lektuvubilietai.lt – skrydžių paieškos platforma, ieškantiems pigių lėktuvų bilietų pasiūlymų. Pigūs skrydžiai į Europą, Aziją ir už Atlanto ribų. Raskite geriausius skrydžių pasiūlymus jau dabar!

Skrydžiai į Europą, Aziją ir už Atlanto ribų! Skrendu.lt siūlo geriausius skrydžių pasiūlymus poilsinėms, turistinėms ar verslo kelionėms. Raskite skrydį į jūsų norimą šalį ar miestą už itin patrauklią kainą. Lėktuvų bilietai.