Kaip pasiruošti žygiui gamtoje?

Žygiai gamtoje gali tapti puikiu atsipalaidavimo būdu. Į ilgus pasivaikščiojimus pakvieskite savo draugus ar artimuosius, kad pirmosios kelionės neprailgtų. Žygio metu galite atrasti dar nematytas gamtos vietas, kurių automobiliu ar kita transporto priemone galėtumėte pasiekti. Buvimas gamtoje su puikia draugų kompanija padeda pabėgti nuo dienos rūpesčių ir praskaidrinti kasdienę rutiną.

Daugeliui žmonių, kurie nėra fiziškai aktyvūs žygiai gali pasirodyti per daug sudėtingas laisvalaikio praleidimo būdas. Galbūt nerimaujate ar esate tinkamos fizinės formos? O gal bijote pasiklysti gamtoje? Neverta dvejoti, nes leistis į žygį gali kiekvienas žmogus! Žygiai nėra lenktynės iki finišo, kur svarbus jūsų greitis ir ištvermė. Pagrindinis šio užsiėmimo tikslas – mėgautis gera kompanija ir pasinerti į nuostabios gamtos grožį.

Ilgi pasivaikščiojimai gryname ore turi daug naudos mūsų organizmui. Reguliarus fizinis aktyvumas padeda sumažinti širdies ligų, diabeto ar hipertenzijos riziką. Taip pat, vaikščiojimas gerina mūsų psichinę sveikatą, nes mažina stresą, padeda nukreipti negatyvias mintis. Taigi, šiame straipsnyje rasite daug svarbių patarimų, kurie padės tinkamai pasiruošti jūsų pirmajam žygiui.

Ką svarbu pasiimti į žygį

Jeigu tai pirmasis jūsų žygis, tikėtina, kad pasirinksite trumpą pažintinį maršrutą, kuris leis įvertinti savo dabartines fizines galimybes. Tokiems žygiams nereikia pasiimti daug daiktų. Prisiminkite, kad kuo mažiau daiktų pasiimsite su savimi, tuo lengviau juos bus nešti visos kelionės metu. Į pirmąjį žygį būtinai pasiimkite:

  • Pakankamai vandens. Vanduo – pats svarbiausias dalykas, kurį privalote turėti su savimi kiekvieno žygio metu. Jis ypatingai svarbus karštomis dienomis, kai prakaituodami netenkame daug skysčių. Jeigu jūsų organizmas negaus pakankamai skysčių galite perkaisti ar patirti dehidrataciją. Dėl šios priežasties, būtinai turėkite vėsaus vandens ir jį gurkšnokite visos kelionės metu. Patariama įsigyti šaltį išlaikančią gertuvę, kuri užtikrins, kad su savimi visada turėsite vėsaus vandens.

  • Tinkamas maistas. Tikėtina, kad žygio metu greitai išalksite, todėl rekomenduoja pasiimti greitai negendančių užkandžių.

  • Pirmosios pagalbos vaistinėlė. Ilgų pasivaikščiojimų metu netikėtai galite susidurti su įvairiais pavojais. Jeigu įsipjausite ar pritrinsite pūslių turėkite su savimi pleistrų, dezinfekacinio tepalo, tvarsčių. Nepamirškite įsidėti kasdien vartojamų vaistų.

  • Navigacijos įrankiai. Jeigu norite pasijusti tikrais žygiavimo ekspertais pasiimkite žemėlapį ir kompasą. Jeigu kelionės metu išsikrautų jūsų telefonas, būsite ramūs, kad galėsite tęsti suplanuotą kelionę.

Tinkama apranga

Tinkama apranga užtikrins, kad kelionės metu jausitės komfortabiliai. Patariama rengtis sluoksniais. Tokiu būdu visada galėsite nusiimti dalį rūbų jeigu sukaisite. Žygiuojant karštomis dienomis būtinai turėkite su savimi kepurę, kuri apsaugos nuo perkaitimo. Rinkitės patogius sportui skirtus drabužius. Kokybiški džemperiai internetu, neperšlampamos nuo vėjo apsaugančios striukės ir patogios kelnės leis žygio metu jaustis patogiai. Atkreipkite dėmesį į rūbų medžiagą. Venkite sintetinių medžiagų, kurios sulaiko drėgmę ir neleidžia kūnui kvėpuoti. 

Ne ką mažiau svarbu pasirinkti tinkamą avalynę. Ilgiems pasivaikščiojimams rinkitės specialius žygiams skirtus batus. Storas neslystantis padas užtikrins, kad galėsite judėti kalnuotais paviršiais. Patariama įsigyti vienu dydžiu didesnius batus, nes daug vaikštant koją yra linkusi patinti, todėl su didesniais batais jausitės patogiau. Prieš išvykdami būtinai išbandykite naujus batus namuose, kad išvengtumėte nutrynimų. Stilingus žygiams skirtus batus galite įsigyti apsilankę https://www.batuskveras.lt/31-turistiniai-trekingo-batai.

storyLazyload();