BalkanTrip2019: 1 dalis

Šalis: Lenkija - Slovakija - Vengrija - Serbija - Makedonija

Data: 2019-liepa

Keliautojai: Aš+žmona+sūnus

Fototechnika: Samsung S8 ir S9

Lengvas šeimininis overland tripas su šeima (aš, žmona ir 4 metų sūnus, šuo liko namuose, bet apie keliavimo problemas su šuniu aprašysiu vėliau)

Planuota buvo nuvažiuoti 6500km ir kelionei skirti 21-23 dienas. Bet antrą kelionės dieną, gavus info, kad atsirado svarbus projektas, teko kelionę trumpinti iki 15 dienų. Iš viso nuvažiuota 5608 km.

Lithuania-Poland-Slovakia-Hungary-Serbia-Macedonia-Albania-Montenegro-BosniaHerzegovina-Croatia-Italy-Slovenia-Austria-Czech-Poland-Lithuania.

Kelionės kaštai 1900eur TOTAL, kuras, nakvynės, maistas ir t.t. (Čia neskaitant reguliarių, kasmetinių, pasiruošimo / remonto kaštų).

Dabar trumpai, apie FamilyBalkanTrip2019. Kur dar kartą važiuočiau, o kur nebe. Detaliau viską aprašysiu eigoje. Valstybių sąrašas pagal labiausiai patikusias. Tvelf pointz gou tu:

1. Albanija - bet tik apačia, nuo Vlorės žemyn (į viršų neverta vykti). Ten tikra Albanija, viskas super, žmonės, maistas, gamta, Jonijos jūros pakrantė, kalnai. Nuoširdumas, tikrovė, ech....Ar dar ten vykčiau? Taip tikrai, ten pilna visokių keliukų, maršrutų, kur galima būtų su visureigiais pasitrankyti;

2. Juodkalnija - fantastika. Dar kokius 5 kartus mielai nuvykčiau, puiki vieta poilsiui / atostogoms su šeima. Tivato regionas ir įlanka užburia. Nors ir daug prabangos ir milionierių :) ) bet jie neužgožia vietinių žmonių nuoširdumo. Jūros gėrybės - super!

3. Kosovas - manau, kad būtų jis buvęs čia, bet pasikeitus kelionės planams ir trukmei, nebepavyko aplankyti.

4. Bosnija ir Hercogovina - paliko tokį dviprasmį įspūdį, visiškas 90tųjų marozinas su nieko neatsiliekančia archiektūra, bet kažką tokio turi kabinančio, bet dar nežinau ką, gal saulėlydžius, gal tą aurą, gal... teks dar kartą apkankyti kadanors, kad įsitikinti.

5. Serbija - prieš kelionę galvojau, kad ši agresorinė, tironinė valstybė, bus paskutinėje vietoje, bet paliko geresnį įspūdį, labai nuoširdūs žmonės, tik vis pabrėžia, kad jie "better in basketball".

6. Makedonija - atgrasanti, vietoj kelių planuotų nakvynių, nebuvo nei vienos, sutikti žmonės pasirodė nemalonūs, atstumiantys, labai primenantys romus, labiausiai iš visų balkanų aplankytų šalių, makedonai buvo panašiausi į radžį :)

7. Kroatija - never ever again. Totalus nusivylimas. Visiškai nepatiko, viskas, žmonės, miestai, atmosfera, ten besilankantys turistai ir t.t. KONKRETI PALANGA. Manau daugiau ten kojos nekelsiu :)

p.s. ši nuomonė yra tik mano ir gali skirtis nuo kitų žmonių nuomonės, bei situacijos, ir nėra rekomenduojamo pobūdžio (išskyrus dėl Kroatijos :) )

Trumpai apie keliavimo priemonę. Kadangi tai šeimyninis lengvas maršrutas, tam turiu skirtą FamilyTripCar'ą.

2009 VOLVO XC90 V8 4.4. Sport+Executive+Individual. Eksplotuojamas nuo 2013 metų, prifarširuotas visokių priedų ir patobulinimų lengvinančių keliones su šeima.

Du bakai, kuro telpa 140 litrų, trąsoje galiu nuvažiuoti net 1000km.

30" AllTerain padangos (Cooper Zeon LTZ R19/55/255).

GroundClearencas apie 27-28 cm. Po didelias bekelias neskirta važinėjimui, bet šeimyninėms kelionėms, kur reikia didesnio pravažumo, puikiai tinka (Stogo bagažinėje turiu sandrakus, pora sintetinių lynų, skremulius, karabinus ir mechaninę gervę, bet dar niekad neprireikė).

Dugno apsaugos (Variklio, dėžės, Haldex)

Bagažinėje viskas pritaikyta, kad patogiai susidėtų 60litrų 3 konteineriai ir 30litrų 3 konteineriai (Palapinės, kirvukai, kastuviukai, stalai, kėdės ir visas kitas stovyklavimo inventorius).

photo_2019-08-30_07-52-50.jpg

Pirma diena

Panevėžys [LT] - Liublinas [PL] - Prešovas [SK]: 920km

2019-liepos-24

Pirma diena, kaip ir visos kelionės dažniausiai prasideda Lenkijos kilometrų "žudymu". Taip ir šį kartą ne išimtis.

Važiuoji, stoji į degalinę, vėl važiuoji, vėl stoji. Šios atkarpos vidutinis greitis gavosi tik 66km/h, kažkaip pirmą kartą pasitaikė, kad senuoju keliu link Liublino buvo labai didelis apkrovimas, gal, kad vasara, darbo diena... Nakvynė pakelės motelyje netoli Prešovo, Slovakija.

Lekiant Lenkijos keliukais, aplenkėme 6-7 suomių ekipažus su Citroen 2CV. Nors visos kelionės metu, visose šalyse sutikome tiek vokiečių, tiek švedų, suomių su 2CV.

photo_2019-08-30_12-35-58%2B%25283%2529.

photo_2019-08-30_12-35-58.jpgNakvynė netoli Prešov. Už 50eur gavome paskutinį kambarį, keturviečius 120kv/m apartamentus :)

photo_2019-08-30_12-35-58%2B%25282%2529.

Antra diena

Prešovas [SK] - Budapeštas [HU] - Belgradas [RS] - Nišas [RS]: 905km (T1825km)

2019-liepos-25

Be didesnių "lyrinių" nukrypimų į šonus, toliau naikiname kilometrus. Po paskutinio apsilankymo Slovakijoje, be vinjetės, daugiau neberizikuoju :) Kertame Vengrijos lygumas ir judame link Vengrijos-Serbijos sienos. Apie šios sienos kirtimą (Horgoš) interneto platybėse buvau prisikaitęs daug gandų, net buvau pasiruošęs mažesnius punktus, kuriuose galima kirsti sieną. Sklando daug, kandų, kad reikia kabėti po kelias valandas, kad problema ne Serbijos pusėje, o Vengrijos, kad Vengrai labai viską "stabdo". Na kažkiek tiesos yra, visas pravažiavimas truko apie 1,5val (kitose šalyse, niekur tiek nebesugaišom). 15 valanda, temperatūra +40C, bestovint valandą eilėje, akyse kuro rodyklė nukrito nuo F iki E, mintyse "Jo, tik baigėsi EU ir prasidėjo nuotykiai". Paranojiškai pradedu užuosti benzino kvapą, išlipu iš automobiliu, pasilenkiu, jokios balos, jokios šlangutės netrūko (turėjau prisidėjęs kuro šlangų, dėl tokių bajerių), bakas neprakiuro, paranojinis benzino kvapas tiesiog šiaip tvyro ore, nuo šimtų automobilių. Įlipus į automobilį, gamyklinės navigacijos ekranas pradeda mirksėti, telefonas pajungtas krauti išmeta "Temperature error"... Pavažiavus į pavėsį, užgesinus automobilį, pastovėjus keliolika minučių viskas susitvarko. Tiesiog lauke keturiasdešimt, per priekinį langą panelė įkaitinta turbūt iki visų +60C, kaip sakant "ŠP" :) Judam toliau, autostrados puštustės, labai keista po perkrautų EU kelių atsidurti Panevėžys-Vilnius automagistralėje. Kelionės tikslas perlėkti per Serbiją ir nakvynė, pačioje Serbijos apačioje, Niše. Nišas pasitinka jau sutemus, apie 21 val. Varganai atrodantis, su pramoniniai rajonais, apgriuvusiais pastatais, gyventojų netoli pusantro šimto tūkstančių. Per booking.com išsifiltruoju pigiausius ir geriausius įvertinimus turinčias apgyvendinimo įstaigas. Vuolia, pačiame centre, 18eur už trivietį kambarį, įvertinimas 9.6 balo, pažymėta, kaip įtin švarūs apartamentai. Likus kokiam kilometrui iki nakvynės vietos prasideda nebaigtų statybų namai, tiksliau dalinai baigtų, kaip arabiškose šalyse, pirmas aukštas gyvenamas, antras paliktas "dasistatyti" vaikams, pasukus link apartamentų prie kelio ant sankryžos kampo stovi pora serbų ir nužiūrinėja mus pravažiuojančius. Vos tik prisiparkavus automobilį atbėga vienas iš tų stovinčių, mojuodamas rankomis ir šaukdamas. Net nespėju sureguoti, kaip jis stovi mane apkabinęs ir vardina 1995 metų Lietuvos krepšinio rinktinę, ne tik pavardėmis, bet ir vardais, net neleidžia įsiterpti :) Baigęs savo eilėrašti, pabrėžia, kad nesijaudinti dėl automobilio, čia jis bus "safe" ir atsisveikindamas sušunka "but we are better in basketball". Apartamentai tikrai liuks, švaru, tvarkinga, net jaučiasi švaros kvapas ir tik 6eur žmogui. Savininkas labai malonus ir paslaugus, kieme pilna mototuristų plieninių žirgų su GR ir D numeriais. Labai nustemba sužinojęs, kad mes važiuojame ne į Graikiją, kaip daugelis čia apsistojusių, o į Albaniją. Taip pat pasisiūlo mus užregistruoti policijoje, kad nereikėtų patiems registruotis, nes jeigu Serbijoje būni daugiau, kaip 24val., privaloma apie save informuoti. Labanaktis.

Booking.coms
Įdomybės:
storyLazyload();