Pradedu kaip naują temą, kur talpinsiu ir lankytojų tikiuosi, kad pasidalinsime informacija naudinga visiems vienaip ar kitaip ;)
18-mečiai po ES šalis traukiniais galės keliauti nemokamai
Europos Komisija numatė lėšas, kuriomis numatoma galimybė šiemet 18-mečiams ES gyventojams suteikti nemokamą „Interrail“ bilietą, leidžiantį nemokamai keliauti beveik visais traukiniais Europoje.
Europos Komisija (EK) numatė šiai programai skirti 12 mln. Eur. Bandomoji programa turėtų prasidėti jau šią vasarą, joje gali dalyvauti per 20.000 jaunuolių, kurie turėtų įgyti teisę nemokamai keliauti traukiniais tris savaites per dvejus metus.
Briuselio teigimu, ši programa suteiks galimybę jauniems europiečiams pažinti žemyną, o taip pat geriau sujungti jaunus žmones Europoje bei skiepyti jiems pagrindines ES vertybes.
„Svarbu tai, kad mes siūlome visiems jaunuoliams galimybę išplėsti jų horizontą ir pažinti kitas valstybes. Švietimas nėra tik tai, ką išmokstame mokyklos klasėse“, – sako Tiboras Navracsicas, ES komisaras, atsakingas už švietimą, kultūrą, jaunimą ir sportą.
Jaunuoliai iš visų ES valstybių, kurios priklauso „Interrail“ tinklui, turės teisę gauti nemokamą bilietą. Tokia galimybe galės pasinaudoti ir šiam tinklui nepriklausančių Lietuvos, Latvijos, Estijos, Maltos ir Kipro gyventojai.
Konkretus skaičius jaunuolių, kurie įgis tokią galimybę, kol kas nėra aiškus. Žinoma, kad programoje negalės dalyvauti žmonės, kurie patenka į kitas ES iniciatyvas jaunimo politikos srityje.
Skaičiuojama, kad iš viso galimybė kiekvienam ES piliečiui, sulaukusiam 18-ojo gimtadienio, suteikti nemokamą traukinio bilietą trims savaitėms, kainuos per 1,3 mlrd. Eur per metus.
Plačiau: https://www.vz.lt/verslo-aplinka/2018/03/05/18-meciai-po-es-salis-traukiniais-gales-keliauti-nemokamai#ixzz58s5OsXCR
Nuo rugsėjo galo – kelionės traukiniu iš Vilniaus į Rygą ir Kijevą
Lietuvos valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines.
Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio traukinio reisai, kuriais keleiviai rugsėjo 29 d. iš Vilniaus ar Šiaulių geležinkelio stočių galės vykti į Rygą, Minską arba Kijevą.
Pasak Lino Baužio, „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus, pirmaisiais mėnesiais iš Kijevo į Rygą vyks bandomieji važiavimai. Įvertinus jų rezultatus, ateityje gali keistis traukinio išvykimo laikai, galbūt – ir dažnis.
„Siekiame plėsti kelionių traukiniais geografiją. Vystome ne tik vietinio susisiekimo maršrutus, bet ieškome ir galimybių vežti keleivius į užsienio šalis, tad nuo šio rudens dalyvaujame šiame projekte. Keturių sostinių traukinys – sudėtingas ir ambicingas užmojis, tad pirmąjį pusmetį vyks bandomieji važiavimai, kurių rezultatai ateityje leis paslaugą tobulinti“, - bendrovės pranešime cituojamas p. Baužys.
Kelionė traukiniu iš Vilniaus į Rygą truks apie 4 val. 30 min., iš Šiaulių – apie 2 valandas. Traukiniai Kijevas-Ryga kol kas kursuos kartą per savaitę.
Bilietus į traukinius jau galima įsigyti geležinkelio stočių kasose, ateityje planuojama bilietais prekiauti ir internetu. Kelionės kaina važiuojant iš Šiaulių į Rygą kainuos nuo 16 Eur, iš Vilniaus – nuo 23 Eur. Traukinio bilietai Vilnius-Kijevas kainuos nuo 50 Eur. Į Kijevą važiuosiantiems keliautojams reikės turėti tranzitines Baltarusijos vizas.
Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2018/09/05/traukiniu--nuo-kijevo-iki-rygos#ixzz5QESrW87z
Per metus net du atėjo, tai gal pagaliau pokyčius pajusime kainų ir kokybės klausimu.
Į Lietuvą žengia didžiausias pasaulyje kelionių organizatorius TUI
Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių organizatoriaus TUI franšizės pagrindu. Iš Lietuvos skraidys į Turkiją, Italiją, Kiprą. Svarsto Graikijos kryptį.
„Pirmosiomis TUI kelionių kryptimis pasirinkome Lietuvoje itin mėgstamas poilsines keliones į Turkiją, Kiprą, Bulgariją ir Ispaniją. Net ir patyrę keliautojai, pasirinkę mūsų keliones, galės patirti dar didesnį komfortą, saugumą ir užtikrintumą. Pasiūlysime ir naujienų, tarp jų bus ir kelionių tolimesnėmis egzotiškomis kryptimis. Per artimiausius metus planuojame kelionių paslaugas suteikti virš 50.000 keliautojų visose Baltijos šalyse“, – pranešime cituojamas Ričardas Nosevičius, „TT Baltics“ generalinis direktorius.
Anot pranešimo, „TT Baltics“ didžiausią dėmesį skirs aukštos kokybės turizmo paslaugų plėtrai, kurių poreikis kasmet tik didės.
VŽ pasiteiravus, kuriomis kryptimis vyks kelionės iš Lietuvos, įmonės vadovai atsakė, kad į Turkiją, Italiją, Kiprą. Galvojame apie Graikiją.
Kaip teigia p. Nosevičius, TUI organizuojamų kelionių kokybę užtikrina kompleksinės paslaugos iš vienų rankų. Visas paslaugas – nuo viešbučio rezervacijos iki pervežimo atvykimo šalyje – įgyvendina TUI kompanija arba jos partneriai.
TUI nuosavą tinklą visame pasaulyje sudaro kelionių agentūros, šešios avialinijos, 150 lėktuvų, virš 380 viešbučių, 16 kruizinių laivų ir TUI padaliniai, veikiantys 48 šalyse.
https://www.vz.lt/paslaugos/2018/09/27/i-lietuva-zengia-didziausias-pasaulyje-kelioniu-organizatorius-tui#ixzz5SIZATax0
Žiemą – 8 naujos skrydžių iš Lietuvos kryptys
Įsigaliojus žiemos laikui, Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša pradėję žiemos skrydžių sezoną, kuriame siūlomi 66 skirtingi maršrutai.
LTOU praneša, kad po sėkmingiausio istorijoje vasaros sezono, kai buvo aptarnauta net 4 mln. keleivių, tikimasi ir žiemos sezonu išlaikyti augimo tendenciją. Aurimas Stikliūnas, įmonės Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas, pažymi, kad didžiausią impulsą augimui turėtų suteikti atsiradusios naujos skrydžių kryptys. Be to, šalies rinkoje atsirado naujų kelionių operatorių, tad tikimasi ir toliau auginti užsakomųjų skrydžių paklausą.
„Šių metų žiemos sezonas išskirtinis tuo, kad keliautojams ir verslo atstovams pristatome tiek naujas kryptis, tiek naujas šalis. Pavyzdžiui, iš Vilniaus oro uosto bus galima tiesiogiai nuvykti į saulėtosios Jordanijos sostinę Amaną. Taip pat pastebime augantį keliautojų poreikį dar patogiau pasiekti Ukrainą, todėl iš sostinės oro vartų atsiras nauja kryptis į Lvovą. Šis miestas – puikus pasirinkimas ne tik savaitgalio išvykoms, bet ir ilgesnėms slidinėjimo atostogoms Karpatų kalnuose“, – pranešime cituojamas p. Stikliūnas.
Į Lvovą iš Vilniaus skraidins „Wizz Air“ oro linijos, o „Ryanair“ iš Vilniaus pradės maršrutą į Kijevą – Ukrainos sostinę keliautojai galės pasiekti dažniau ir pigiau. Pastarosios oro linijos skraidins ir į Amaną bei Italijos miestą Trevizą. Planuojantiems atostogas patrauklu tai, kad Trevizas yra vos 35 minutės automobiliu nuo Venecijos.
Nuo žiemos sezono pradžios oro bendrovė „Air Baltic“ skrydžius iš Vilniaus į Amsterdamą, Miuncheną, Berlyną ir Paryžių vykdys didesnio tipo orlaiviais. Taip pat „Norwegian“ oro linijų bendrovė pasiūlys daugiau skrydžių iš Vilniaus į Stokholmą.
Iš Kauno žiemos sezonu bus skrendama 4-iomis naujomis kryptimis. „Ryanair“ pradės reisus į Boloniją ir Milaną, taip pat Turku, o spalio pabaigoje – į Tel Avivą.
Iš viso 2018 m. žiemos sezoną LTOU keliautojams pasiūlys 66 kryptis į 59 miestus, esančius 26 šalyse. Jas aptarnaus 15 aviakompanijų. Iš Vilniaus oro uosto bus skrendama 55-ais maršrutais, Kauno – 19-a, o iš Palangos oro uosto keliautojai galės vykti 5-iais skirtingais maršrutais.
Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, LTOU prie Lietuvos BVP prisideda 2,5%.
Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2018/10/30/ziema--8-naujos-skrydziuis-lietuvos-kryptys#ixzz5VSRCVA3t
Naujos „Wizz Air“ ir „Ryanair“ bagažo taisyklės
Įsigalioja dviejų Europos pigių skrydžių bendrovių – „Wizz Air“ ir „Ryanair“ naujos bagažo taisyklės, ribojančios į saloną leidžiamą įsinešti bagažą.
„Wizz Air“ dabar leis į saloną nemokamai neštis tik vieną, mažesnį rankinio bagažo krepšį. Jo matmenys negalės viršyti 40 x 30 x 20 cm formato, o keleiviai, įsigiję „WIZZ Priority“ paslaugą, su savimi galės turėti ir bagažą, kurio matmenys neviršys 55 x 40 x 23 cm matmenų.
„Wizz Air“ su šiais pokyčiais pristatė 10 kg registruojamą bagažą, kurio kainos prasideda nuo 7 Eur. Prioritetinės registracijos ir įlaipinimo kainos prasideda nuo 5 Eur.
„Ryanair“ nuo lapkričio du rankinio bagažo vienetus nemokamai leis įsinešti tik prioritetinio keleivio mokestį sumokėjusiems keleiviams.
Įsigaliojus naujajai tvarkai, niekas nepasikeis tik 6 Eur kainuojančią prioritetinę paslaugą nusipirkusiems keleiviams: jie galės į lėktuvą įsinešti vieną mažą bagažo vienetą ir vieną, iki 10 kg svorio ir 55 x 40 x 20 cm dydžio lagaminą.
Šios paslaugos nenusipirkusiems keleiviams bus leidžiama į lėktuvą įsinešti tik vieną mažą bagažo vienetą, o norintieji pasiimti iki 10 kg sveriantį lagaminą, bilieto pirkimo metu turės mokėti 8 Eur mokestį. Po bilieto pirkimo mokestis už 10 kg bagažo vienetą padidės iki 10 Eur. Bendrovė nurodo, kad šis lagaminas turės būti registruojamas oro uosto bagažo atidavimo skyriuje – tai dar vienas papildomas nepatogumas.
Šio pakeitimo proga bendrovė padidino mažo bagažo vieneto matmenis nuo 35 x 20 x 20 cm iki 40 x 20 x 25cm.
Svarbu žinoti, kad prie įlaipinimo vartų nustačius, kad bagažo parametrai neatitinka bendrovės reikalavimų, imamas papildomas 50 Eur mokestis.
Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2018/10/31/nuo-lapkricio--naujos-wizz-air-ir-ryanair-bagazo-taisykles#ixzz5VdciZdAT
Naujos kryptys - Vilnius - Madagaskaras
Kitų metų pavasarį Vilniaus oro uoste nusileis didžiausias reguliariais reisais skraidantis keleivinis lėktuvas „Boeing 767“, kuris keliautojus iš Lietuvos skraidins tiesiai į Madagaskarui priklausančią Bė salą..
Skelbiama, kad „Blue Panorama“ avialinijų keleiviai galės rinktis iš 259 ekonominės klasės bei 8 verslo klasės vietų. Naujoji atostogų kryptis bus pasiekiama tiesiai iš Lietuvos nuo 2019 m. balandžio.
Dominikas Milowskis, „Itaka Lietuva“ generalinis direktorius, teigia, kad turistams iš Lietuvos stengiasi pasiūlyti vis naujų atostogų krypčių.
Madagaskaras yra sala Indijos vandenyne, netoli rytinio Afrikos kranto.
Salos vaizdai
Kainos, datos
„Ryanair“ – blogiausias JK vežėjas
„Ryanair“ – prasčiausia Jungtinės Karalystės keleivių skrydžių kompanija, rodo kasmetės „Which“ apklausos rezultatai.
Prasčiausiu vežėju iš 19 oro linijų, vykdančių skrydžius iš Jungtinės Karalystės, „Ryanair“ pripažįstamas šeštus metus iš eilės.
Geriausiųjų avialinijų penketuke atsidūrė „Aurigny Air Service“, „Swiss Airlines“, „Jet2“, „Norvegian“ ir Nyderlandų KLM.
„Ryanair“ atstovo teigimu, avialinijų sėkmė neatsispindėjo apklausoje. Per pastaruosius šešerius metus keleivių skaičius išaugo 80%, o Ryanair.com tapo lankomiausia avialinijų interneto svetaine pasaulyje. Tokie faktai, kompanijos atstovo teigimu, rodo, kad klientai norėtų gerokai daugiau nei nereprezentatyvios 8.000 respondentų apklausos.
Didžiausi Jungtinės Karalystės vežėjai „Easyjet“ ir „British Airways“ atsidūrė 11-oje ir 15-oje sąrašo vietose.
2018 m. dėl pilotų streikų „Ryanair“ atšaukė skrydžius, bet atsisakė pasiūlyti kompensacijas keleiviams. Praėjusiais metais bendrovė tris kartus keitė bagažo taisykles.
Keleiviai taip pat nepatenkinti „Ryanair“ įlaipinimo taisyklėmis, sėdynėmis, maisto ir gėrimų pasiūla, orlaivio salonu.
„Ryanair“ šiemet planuoja pervežti 141 mln. keleivių.
Tačiau, kaip teigia BBC, tūkstančiai apklausos dalyvių nurodo niekada daugiau neskrisiantys „Ryanair“ – 70% apklausos dalyvių pasirinko „Ryanair“, kaip avialinijas, kurių paslaugomis ateityje nesinaudos.
Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2019/01/06/keleiviu-apklausa-ryanair-blogiausiasjkvezejas#ixzz5bw88HgAK
Atsargiai
„Small Planet Airlines“ iškelta bankroto byla
Registrų centro duomenimis, sausio 7 d. Vilniaus apygardos teismas finansinių sunkumų kamuojamai užsakomųjų skrydžių bendrovei „Small Planet Airlines“ (SPA) iškėlė bankroto bylą.
VŽ rašė, kad į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo gruodžio 7 d. kreipėsi Kristijonas Kaikaris, SPA generalinis direktorius. Tuomet teigta, kad į teismą dėl bankroto bylos kreiptasi norint apsaugoti kreditorių interesus, nes Civilinės aviacijos administracijai (CAA) lapkričio pabaigoje sustabdžius bendrovės licenciją, SPA nebegauna pagrindinių savo pajamų.
Lapkričio 28 d. Vilniaus apygardos teismas atmetė SPA prašymą iškelti įmonei restruktūrizavimo bylą, o lapkričio 29 d. CAA sustabdė SPA komercinę licenciją. Teismas pareiškė, jog finansinių sunkumų kamuojama bendrovė nepateikė dokumentų, rodančių realią jos finansinę padėtį, neatskleidė duomenų apie turtą, nepagrindė veiklos tęstinumo.
„Kai prarandi komercinę licenciją, atsiranda pauzė. Gali prašyti laikinos licencijos, bet viskas ima griūti, kaip kortų namelis. Mūsų operatoriai pasirinko kitą vežėją („Novaturas“ ir „Tez Tour“ pasirašė sutartis su Vilniuje registruota „GetJet“ bendrove – VŽ), o kai neturi komercinės licencijos ir negali skraidyti, įgulos ir kiti darbuotojai greitai galvoja, ką veikti. Tai visiškai suprantama, – tuomet VŽ tvirtino p. Kaikaris.
„Sodros“ duomenimis, šiuo metu bendrovėje yra likę vos 40 darbuotojų, kai dar spalio pabaigoje dirbo 334 apdraustieji darbuotojai.
Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2019/01/09/small-planet-airlines-iskelta-bankroto-byla#ixzz5c7E04oYn
„Wizz Air“ stabdo keliones iš Vilniaus 5 kryptimis: bilietų jau nebeįsigysite
Kaip teigia „Wizz Air“, optimizuodama rinkos poreikius, kompanija sustabdys kelionių kryptis Vilnius–Roma, Vilnius–Baris, Vilnius–Geteborgas, Vilnius–Gdanskas ir Vilnius–Stokholmas 2019 metų vasaros sezono metu. Bilietai šiomis kryptimis jau nebeparduodami.
Anksčiau „Wizz Air“ jau skelbė, kad nutrauks skrydžius ir į Agadirą. „Kaip įprasta aviacijos industrijos praktikoje, skrydžių dažniai keičiami atsižvelgiant į kelionių sezoną ir maršrutų patrauklumą. Siekdama, kad patys populiariausi maršrutai būtų prieinami žemiausiomis galimomis kainomis, avialinijų bendrovė „Wizz Air“ visuomet stebi ir analizuoja siūlomų maršrutų rezultatus“, – rašoma bendrovės atsiųstame atsakyme. Kompanija teigia, kad dėl tokio sprendimo klientai nenukentės. „Visi keleiviai, kuriuos palies vykdomi pokyčiai, yra informuojami ir jiems automatiškai siūloma skrydžio alternatyva, visiškas pinigų grąžinimas arba 120 proc. sumokėtos sumos grąžinimas į jų „Wizz Air“ sąskaitas“, – teigia bendrovė. Kompanija atsisakė komentuoti ar tokį sprendimą galėjo priimti dėl augančių Vilniaus oro uosto mokesčių. Taip pat neatskleidė ar ketina pasiūlyti naujas skrydžių kryptis. Anksčiau „Wizz Air“ skelbė, kad nuo šių metų balandžio mėnesio sujungs Palangą su Dortmundu Vokietijoje. Skrydžiai bus vykdomi du kartus per savaitę – trečiadieniais ir sekmadieniais.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transportas/wizz-air-stabdo-keliones-is-vilniaus-5-kryptimis-bilietu-jau-nebeisigysite.d?id=80096691