2010-04-16 14:14

INFORMACIJA iš http://www.ecc.lt

Kokias teises turite, jei Jūsų skrydis atidedamas?

* Jei skrydis atidedamas dviem ar daugiau valandų, oro linijos turi Jums pasiūlyti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, du nemokamus telefono skambučius, galimybę išsiųsti faksą ar e. pašto žinutę;
* Jei skrydis atidedamas penkioms ar daugiau valandų, galite atsisakyti keliauti ir reikalauti grąžinti visą už bilietą sumokėtą sumą.

Ką daryti, jei skrydis atšaukiamas?

Jei skrydis atšaukiamas, Jūs turite teisę:

* Rinktis alternatyvų skrydį į Jūsų vykimo galutinę vietą;
* Gauti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, du nemokamus telefono skambučius, galimybę išsiųsti faksą ar e. pašto žinutę;
* Jei skrydis ar grįžimas galimas tik kitą dieną, oro linijos privalo pasiūlyti nemokamą apgyvendinimą viešbutyje ir apmokėti transporto išlaidas iki jo ir atgal.

Ką daryti, jei lėktuvas perpildytas ir Jus atsisako vežti?

Jei lėktuvas perpildytas, oro linijos privalo ieškoti keleivių, kurie už tam tikrą kompensaciją atsisakytų vykti. Jei Jūs esate tarp tų, kuriuos atsakoma vežti, turite tokias pačias teises kaip atšaukus skrydį (žiūrėkite aukščiau) ir turite gauti 250-600 eurų dydžio kompensaciją (priklausomai nuo skrydžio atstumo).

Ar Jūs galite reikalauti kompensacijos, jei skrydis atšaukiamas?

Jei skrydis atšaukiamas, galite reikalauti 250-600 eurų dydžio kompensacijos (priklausomai nuo skrydžio atstumo). Tačiau kompensacija Jums nepriklauso, jei:

* skrydis atšaukiamas dėl išorinių, nuo oro linijų nepriklausančių, priežasčių, pvz., netinkamo skrydžiams oro;
* Jūs buvote informuotas apie skrydžio atšaukimą ne vėliau kaip prieš 14 dienų;
* pasiūlomas Jums tinkantis alternatyvus skrydis panašiu laiku.

Oro linijos privalo Jus raštu informuoti apie Jūsų teises, jei skrydis atšaukiamas, atidedamas daugiau nei 2 valandoms arba atsisakoma Jus vežti. Šioje informacijoje turi būti nurodyta visa Jums priklausanti pagalba, kompensacijos ir kontaktai, kur kreiptis, jei teisės buvo pažeistos.

Kokias teises Jūs turite, jei skrendate už Europos Sąjungos ribų?

Jūs turite tokias pačias teises išvykdami iš Europos Sąjungoje esančio oro uosto, taip pat vykdami Europos Sąjungos oro linijomis, iš bet kokios pasaulio šalies į Europos Sąjungos valstybę.

Kokias teises Jūs turite, jei vykstate pigių skrydžių oro linijomis arba įsigijote organizuotą turistinę kelionę?

Jūsų teisės galioja visiems skrydžiams, taip pat ir vykstant pigių skrydžių oro linijomis arba įsigijus organizuotą turistinę kelionę užsakomaisiais reisais.

SVARBU ŽINOTI!

* Oro keleivių teisėmis galite pasinaudoti tik tada, jei turite rezervacijos patvirtinimą ir laiku užsiregistruojate skrydžiui (kaip reikalaujama arba, jei laikas nenurodytas, ne vėliau kaip 45 minutės iki išvykimo).
* Jei skrydis atidedamas daugiau nei 2 valandoms arba atšaukiamas, oro linijos turi Jums pasiūlyti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, ryšio paslaugas, apgyvendinimą bei nuvykimą iki viešbučio ir atgal (priklausomai nuo situacijos).
* Oro linijos privalo Jums suteikti informaciją apie Jūsų teises.


Kur kreiptis, jei Jūsų teisės buvo pažeistos?

Jei manote, kad Jūsų teisės buvo pažeistos, kreipkitės Lietuvoje į Civilinės aviacijos administraciją, tel. (8-5) 273 9038, http://www.caa.lt/
Jei iškilo problemų dėl oro linijų kitoje Europos Sąjungos šalyje, galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Vilniuje tel. (8-5) 265 03 68, http://www.ecc.lt/.

Jei buvo pažeistos Jūsų kaip vartotojo teisės, visada galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą telefonu (8-5) 262 67 60, http://www.vartotojoteises.lt/

Daugiau informacijos apie savo teises Europos Sąjungoje rasite tinklalapyje http://www.ecc.lt/

2010-04-17 12:27

Dėkui už informaciją.
Įdomu būtų sužinoti ar kas iš šio portalo lankytojų ar jų pažįstamų patyrė kažkokius nesklandumus keliaujant ir kaip su jais tvarkėsi. Kaip pavyzdį galiu pasakyti, kad gerbiamas Dziedukas turėjo sekmadienį kartu su ledo ritulio rinktine išskristi į pasaulio čempionatą Olandijoje, tačiau kol dar nebuvo vėlu apsispręsti, operatyviai sureagavo ir šeštadienio rytą su visa rinktine į Olandiją išvyko autobusu, kad spėtų į čempionatą.
Tikiuos viskas susitvarkys iki gegužės, kada aš pats turiu skrydį per Atlantą.

2010-04-18 15:39

Mano draugai turėjo atskristi iš Belgijos. Atšaukus visus skrydžius Ryanair'as pasiūlė grąžinti pinigus arba išsirinkti naują skrydžio datą. Jie pasirinko pirmąjį variantą ir į Lietuvą išvyko autobusu. Taip pat atsitiko draugei, kuri gyvena Osle - nežinau tiksliai kokios oro linijos, bet pakeitė skrydžio datą kitam savaitgaliui ir tikisi, kad tada jau bus galima skristi...

2010-04-19 09:03

negalejau su airbaltic parskristi i Romos; jei (ne)grazins pinigus, parasysiu