Turistinė trasa Nemunu: Kaunas – Zapyškis – Kulautuva – Kaunas

• patalpinta: 2010-05-31
  • Lietuva (Kaunas)
Žemėlapis Komentarai (2) Spausdinti

Pirmoji 2010 metų kelionė minėtu maršrutu įvyko šį sekmadienį, gegužės 30 dieną, 12 valandą. Maždaug 125 keleiviai Nemunu plaukiančiame laive bandė iš naujo pažinti Kauno rajoną. Prie jų suskubome prisijungti ir mes. Daugelį kartų diskutuodavome, kodėl niekam daugiau nekyla noro pradėti vystyti pažintinius – pramoginius maršrutus mūsų didžiosiomis upėmis, todėl kai iš dangaus, dieną prieš, nukrito informacija apie atnaujinamus reisus Nemunu iš Kauno į Kulautuvą, negalėjome praleisti tokios progos. Skubiai išsiruošėme į kelionę. Ačiū Sauliui už informaciją.

Nuo šiol, šiuo maršrutu galima bus keliauti kiekvieną gegužės – rugsėjo mėnesių sekmadienį.

Kelionės pradžia: 12 val.
Laivas išvyksta:
nuo prieplaukos, prie Vytauto bažnyčios, greta Kauno „amfiteatro“, vos keli žingsniai nuo miesto Rotušės ir Katedros.
Kelionės trukmė: kelionė laivu - pirmyn atgal trunka tris valandas. Dar dvi valandas keliautojai gali iškylauti arba poilsiauti Kulautuvoje. Todėl būkite pasirengę paaukoti praktiškai visą sekmadienio dieną.
Kelionės kaina: suaugusiems – 10 Lt; vaikams – 5 Lt; Tai simbolinė suma. Kitą dalį išlaidų padengia Kauno rajono ir Kauno miesto savivaldybės. Taip siekiama populiarinti vandens turizmą. Šaunuoliai! Rezultatas kaip ant delno. Laivas sausakimšas, kad net truputėlį piktoka dėl trinties. Keleiviai tiesiog glaudžiasi vienas prie kito. O kiek dar „likusių už borto“, t.y nepatekusių į laivą...

Pastaba: Iš čia pat, šeštadieniais – sekmadieniais vandens turistinius reisus vykdo ir pramoginis laivas su Bernelių užeiga - Aitra. Kelionės kaina juo – 14,50Lt. Tačiau tuo laivu plauksite tik iki Nevėžio žiočių ir parplauksite atgal. Tokia kelionė užtrunka ~ 1,5 val. Jos metu niekur neišsilaipinate, bet laive veikia baras-restoranas, kur galite pramogauti.

O štai jei pageidaujate daugiau pažinti, plačiau apžvelgti ir aplankyti Kulautuvą, įsidėmėkite: Jūsų laivas - „Tolstojus“!

Maršrutą Tolstojaus laivu Kaunas – Zapyškis – Kulautuva – Kaunas nesuklysime pavadinę labiau pažintiniu, o ne pramoginiu.

Plaukiant laivu atsiveria visai kiti, nepažįstami vaizdai nei įprastai važiuojant plentu. Pasijunti tarsi Amsterdamo kanaluose. Akimis sekame besikeičiančias medžių virtines ir kalvas, stebime pro šalį bėgančias gyvenvietes ir vandens paukščių pasaulį, mojuojame ant kranto stovintiems ar besideginantiems žmonėms.

Ko pasigedome šiuo kelionės metu tai, - laivui vinguriuojant pro nuostabias vietas, nebuvo kam bent trumpai ir glaustai paaiškinti ką regime prieš akis. Nereikia datų ar istorijos perpasakojimų, bet kad „dabar praplaukiame tą ar aną ir t.t.“ būtų įdomu žinoti. Patikėkite, nuomonė, kad laivu plaukia tik kauniečiai ar puikiai pažįstantys Kauno rajono vietoves – yra klaidinga. Reikia atsisakyti šių stereotipų ir šioje vietoje derėtų truputėli pasitaisyti.

Mes iš daugybės gyvenviečių plaukdami atskiriame tik Zapyškio miestelį. Čia palei Nemuno upę stovi viena seniausių Lietuvoje gotikinė Šv. Jono Krikštytojo bažnyčia.

Ir štai, neilgai trukus, laivas jau švartavosi prie kilnojamosios prieplaukos, skirtos mažiesiems laivams, Kulautuvoje. Netrukus turėsime puikią progą susipažinti su ja.

Kulautuva – mažytė, bet išskirtinai graži gyvenvietė Kauno rajone, įsikūrusi dešiniajame Nemuno krante ir apsupta pušynų. Tarpukario Lietuvoje ji buvo viena labiausiai Kauno gyventojų pamėgtų poilsiaviečių ir garsiu kurortu. Vienu metu nusileido tik Palangai. Vasaros metu savaitgaliais čia suplūsdavo net iki 5 tūkst. poilsiautojų.

Šiuo metu Kulautuva siekia atgauti kurorto statusą, kurį turėjo iki II Pasaulinio karo.

Prieplaukoje visų laivo keliautojų laukė siurprizas – nemokama ekskursija su gidu po žymiausias Kulautuvos vietas!

Keista, bet tokią pramogą pasirinko vos keli turistai. Likusieji slampinėjo miestelio gatvėmis, snūduriavo miške ant pievelės, o didžioji dauguma vaikingųjų patraukė į vaikų žaidimo aikštelę. Matyt visi rado to, ko ieškojo. O mes dvi ekskursijos valandas paskyrėme sekiojimui paskui gidą ir pažinčiai su garsiuoju tarpukario turizmo kurortu.

Pagrindinės Kulautuvos lankytinos vietos:

1. Buvusi Kulautuvos sinagoga. Kadaise tai buvo modernių formų, netipiška sinagoga. Šiuo metu tai labiau tarybinį pastatą primenantis statinys. Parduodamas!

2. Turizmo informacinis centras. Simboliška, bet šiame name gyveno pulkininkas leitenantas Vytautas Augustauskas, kurio dėka 1932-1939 metais Kulautuva turėjo kurorto statusą. Greta yra paminklinė lenta jam.

3. Gulbių tvenkinys. Apleistas ir be gulbių. Laikas spręsti šią problemą. Turistams neužtenka pasakyti, kad kažkada jos čia buvo. Jos turi čia būti ir dabar!

4. Šv. Mergelės Marijos paminklas prie Gulbių tvenkinio. Viena ryškiausių Kulautuvos skulptųrų pastatytų 1934 metais, minint Lietuvos prezidento Antano Smetonos 60-metį. Paminklo autorius - Stasys Stanišauskas. Tai puošnios baliustrados supama Šv. Mergelės Marijos marmurinė statula tarp dviejų stilizuotų vazų. Postamento priekinėje plokštumoje yra iškilių raidžių įrašas:  "Šv. 1934 m. LX TAUTOS VADO ANTANO SMETONOS AMŽIAUS SUKAKČIAI PAMINĖTI 1874-1934".

5. Švc. Mergelės Marijos Vardo bažnyčia (dar kitaip vadinama: Šv. Petro išvadavimo bažnyčia). Pastatyta 1930 m. vienuolių.  Ji medinė, su liaudies architektūros motyvais.

6. Dievų ir deivių slėnis. Dievų ir deivių slėnį, kuriame aplankė skulptūrų parkelį, įveikė pažliugusią žemę ir telkšančias purvo balas, kopė į kalvas.

Ši ekskursija leido greitai susipažinti su Kulautuvos žymiausiomis vietovėmis, bet pro mūsų akis nepraslydo, keli egzistuojantys maršrutai pėsčiomis ir dviračiais šiame nuostabiame miestelyje ir jo apylinkėse. Dėl laiko stokos šį kart į juos net žvilgtelėti nespėjome, bet esame tikri, kad artimiausiu metu čia sugrįšime.

Be to, 2 valandų Kulautuvoje pasirodė truputėlį mažoka. Galima pasvarstyti ir apie tokį variantą: atplaukti laivu, apžiūrėti Kulautuvą, pasimėgauti gamta, pailsėti prie upės, pasivaikščioti pėsčiųjų takais ir grįžti į Kauną autobusu. Galbūt net su nakvyne Kulautuvoje. Kulautuvoje yra 3 kaimo turizmo sodybos:

Miško svetainė
Bernatonių kaimo turizmo sodyba “Gojus”
Petrauskų sodyba

Tik tokiu atveju turėsite išspręsti vieną didelę Kulautuvos bėdą – šiame miestelyje mes neradome nė vienos kavinukės, kur galima būtų papietauti ar užkąsti ir kavos atsigerti. Gal tik mums pakeliui jų nepasitaikė? Kad ir kaip ten būtų, skrandžius kimšome parduotuviniais sausainiais ir šokoladais. O vis dėl to mieliau būtumėme pinigines paploninę kavinėje.

Dėl daugiau informacijos apie vandens maršrutą Nemuno upe Kaunas – Zapyškis – Kulautuva – Kaunas teiraukitės tel. 8 37 54 33 18, 8 672 66 694, el. paštu: kauno.rajonas@krs.lt.

Kulautuvos gido kontaktai planuojant individualią išvyką: