Dviračių maršrutas Palanga – Šventoji - Būtingė

Komentarai (0) Spausdinti

Kelionę pradedame Basanavičiaus gatvėje prie Palangos tilto. Čia pat stovi legendinė skulptūra Jūratei ir Kastyčiui.

Puikus dviračių takas veda Meilės alėja palei jūrą. Pravažiavę Rąžės upelį, pasukame kairėm į Naglio alėją. Pavažiavę maždaug 1,7km, privažiuojame Naglio kalną.

Naglio kalnas – tai 15 m aukščio Baltijos pakrantės kopa, supustyta ant senovinės Litorinos jūros terasos. Spėjama, kad 1425 metais ant jo norėjo statytis pilį. Tačiau kalnas ilgą laiką, iki apželdinant kopas, buvo pustomas vėjo, todėl piliakalnio požymių jame nepastebėta.

XV–XVI a. tai buvo alka, šventvietė. Šalia kalno buvo kuršių žvejų gyvenvietė Senasis Uostas. Pasak legendos, šis kalnas esąs narsaus karvedžio Naglio kapas, kurį jam supylusi jo žmona. Iš jos ašarų prasidėjęs pro šalį tekantis upelis.

Tęsdami kelionę pajūriu už 2 km. privažiuojame viešbutį ir pirčių kompleksą „Medūza“, kertame Kontininkų gatvę ir važiuojate 4 kilometrus per Užkanavę iki Ošupio „Kuršių kelio“ poilsio aikštelės.

Prieš tęsdami kelionę Ošupio taku iki Šventosios, išsukame iš dviračių tako į pajūrio paplūdimį išsimaudyti. Šioje vietoje paplūdimiai atrodo ypatingai viliojantys. Erdvūs, platūs ir ramūs. Tolumoje matosi vos vienas, kitas žmogus. Tai nebe patraukliausios pajūrio vietos.

Toliau dviraščių trasa vingiuoja tarp jūros ir aerouosto Ošupio taku. Per mišką vedantis kelias tęsiasi apie 5 km. Pravažiuojame kempingą „Pas Juoni“ ir neįgaliųjų poilsiavietę, kol pagaliau pasiekiame Šventosios pradžią. Iki centro, Jūros gatve tenka įveikti dar 1,3 km. Tarp Palangos ir Šventosios centro dviračių takas tęsiasi apie 14 km. Takas naujai rekonstruotas ir tvarkingas.

Greta jo įrengtos trys papildomos poilsio aikštelės su dviračių stovais, suoliukais ir šiukšlinėmis, dviem biotualetais. Žadama, kad labiausiai turistų mėgstama tako atkarpa nuo J. Basanavičiaus gatvės iki Naglio kalno vakarais bus apšviesta.Tik gaila, kad vandalai darbuojasi greičiau, nei rangovai.

Turistinio Informacinio Centro Šventojoje mums taip ir nepavyko rasti. Nelabai apie tokį žino ir vietiniai. Laimei šiek tiek pasiruošėme iš anksto, prieš pradedant išvyką. Pagrindinės Šentosios lankytinos vietos iš eilės atvykstant dviračių taku nuo Palangos būtų:

Šventosios švyturys;
Senasis Šventosios jūrų uostas;
„Žvejo dukros“ skulptūra;
Švč. Mergelės Marijos Jūrų žvaigždės bažnyčia;
Kabantis Šventosios tiltas, dar vadinamas Bezdžionių tiltu;
Žemaičių alkas.

Smulkų maršruto aprašymą po Šventąją ir jos įdomiausias vietas bei žemėlapį galite rasti čia: Ką įdomaus pamatyti Šventojoje.

*   *   *
Toliau iš Šventosios važiuojame link Būtingės. Tako žymės už Bezdžionių tilto dingsta. Jokių nuorodų, kur toliau važiuoti nėra, tad šiek tiek keblu. Vienu metu pagalvojom ar tik nebūsime kažko nepastebėję ir kelią netyčiom pametę.

Bet už poilsio namų „Energetikas“ išsukę į Jampaparčio gatvę, vedančią tolyn nuo jūros, už nepilnų poros kilometrų dviračių tako nuorodos vėl atsiranda.

Tačiau toliau juo važiuoti nerekomenduoju ir vietoj to, kad nusukti pagal nuorodą į neasfaltuotą Būtingės g., kelionę pratęsti ta pačia Jonpaparčio gatve tiesiai iki Palanga-Liepoja plento (A13). Taip, kitoje kelio pusėje netrukus privažiuosite nedidelę evangelikų bažnytėlę, pastatytą XIXa. Ir prie bažnyčios įkurtą jaukią poilsiavietę „Miškas visiems“, bei miške įrengtą taką „Mažiems ir dideliems“.

Toliau Palanga-Liepoja plentu važiuojame iki Būtingės naftos terminalo.

Apvažiavę ir paganę akis aplink jį, toliau pasukame žvyrkeliu link jūros.

Pajūris šioje vietoje gražus. Išlikusios dar šiokios tokios kopos. Bet noro išsimaudyti prie į jūrą vedančių naftos vamzdžių – nekyla.

Todėl, netrukus pasukame atgal link Šventosios pajūriu vedančiu smėlėtu žvyrkeliu. Man ši atkarpa ypatingai patiko. „Kuršių taką“ tarp Būtingės ir Šventosios supa jaukus ir šviesus pušynas, pakelės apaugusios žydinčiais erškėčiais.

Tai vienur tai kitur styro apgriuvę nedideli žvejų namukai. Gražu. Vietovė spinduliuoja ramybe.

Palangą pasiekėme vakare, visi patenkinti pavykusia vienos dienos išvyka. Ką pamatyti ir aplankyti verta Palangoje, galima paskaityti čia: Palangos lankytinos vietos