JAV. Įdomybės

Huverio užtvanka
  • 2015-02-25
  • JAV
Tūkstančius metų teka Kolorado upė nuo ištakų Uoliniuose kalnuose iki Kalifornijos įlankos. Visa, kas gyva pakrantėse, priklauso nuo jos vandens; tačiau upė atsiima savo dalį. Kiekvieną pavasarį ir ankstyvą vasarą tirpstant sniegui, pagrindiniam Kolorado šaltiniui, aplinkinėse žemumose nuolatos kildavo niokojantys potvyniai, naikindavę pačios upės maitintus gyvus padarus, brandintus javus ir turtą. Paskui, praėjus vasarai ir prasidėjus rudeniui, upė išdžiūdavo, likdavo tik menka srovelė. Norint gyvenimą Kolorado baseine padaryti geresnį ir pastovesnį, reikėjo upę sutramdyti. ...
Bruklino tiltas
  • 2014-11-17
  • JAV
Bruklino tilto atidarymo juosta buvo perkirpta 1883 metų gegužės 24 dieną. Tada tiltu perėjo daugiau negu 150 000 žmonių ir pervažiavo 1500 transporto priemonių. Tai buvo didelis įvykis, dėl kurio vienai dienai užsidarė įmonės ir mokyklos....
Disnėjaus pramogų parkas
  • 2013-03-24
  • JAV
Didesnių užmojų projektas turėjo būti ne vien išplėstas Anaheimo Stebuklų karalystės variantas su pasakų pilimi, XIX amžiaus pabaigos miestelio pagrindine gatve, Nuotykių šalimi, Rytdienos šalimi ir Pasienio kraštu, - jis turėjo apimti ir kurortinius viešbučius, visuomeninio transporto sistemą bei Valto įsivaizduotą eksperimentinę ateities bendruomenę EPCOT, kur nėra lūšnų, atsikratyta vargo, o šiuolaikine technologija naudojamasi kasdieniniame gyvenime....
Beaidis kambarys – tyliausia vieta Žemėje (1)
  • 2013-03-22
  • JAV
Jungtinėse Amerikos Valstijose, Minesotoje įsikūrusioje Orfieldo laboratorijoje egzistuoja „Beaidis" kambarys arba kitaip perfrazavus “kambarys be aido”. Jis sulaiko net 99,99% viso mus supančio triukšmo, todėl yra užregistruotas Gineso rekordų knygoje, kaip tyliausia vieta mūsų Žemėje....
Vartų arka
  • 2013-03-15
  • JAV
Tarsi išreikšdama vieno plataus mosto didybę, arka suprojektuota kaip kreivė, iškylanti iki 192 metrų aukščio ir turinti tapti aukščiausiu paminklu Amerikoje. Paminklo konstrukcija susideda iš atskirai stovinčio lenkto vamzdžio, sukonstruoto iš vienos medžiagos ir galais įtvirtinto į gilius pamatus...
Skydeck - Willis bokšto apžvalgos aikštelė
  • 2013-01-14
  • JAV
Nuo 2009 metų Čikagoje galima aplankyti vieną žymiausių Pasaulyje apžvalgos aikštelių, vietinių vadinamą tiesiog “Skydeck”. Aikštelė įkurta 103-ajame “Willis Tower” dangoraižio aukšte, iškilusiame net 412 metrų virš žemės ...
Dažytos kalvos Oregone
  • 2012-10-26
  • JAV
Dažytos kalvos rytinėje Oregono valstijos dalyje yra vienas įspūdingiausių JAV gamtos paminklų. Išmargintos tokiu įspūdingu spalvų spektru, jog atrodo lyg tas kalvas specialiai būtų išdailinęs dažais žmogus, todėl jos taip ir pavadintos – Dažytomis kalvomis. ...
Stiklo paplūdimys
  • 2012-10-03
  • JAV
Per kelis dešimtmečius krantą skalaujančios vandenyno bangos išnešiojo likusias šiukšles ir nugludino paplūdimyje pažirusias stiklo šukes, paversdamos jas į mažus, saulėje žėrinčius spalvotus karoliukus, kurie šiandien nukloję visą paplūdimį, taip džiugina turistus....
Ekskursija į ypatingą laivą (1) Kelionės – vienas iš nuostabiausių gyvenimo malonumų. Kai pradedi keliauti, negali sustoti. Yra daug būdų keliauti, vieni keliauja automobiliais, kiti dviračiais, kiti pėsčiomis, o kiti plaukia laivais. Apie kruizinius laivus daug kartų teko skaityti, klausytis pasakojimų, bet apie tokį laivą išgirdau pirmą kartą. ...
Kenedžio kosmoso centras
  • 2012-09-04
  • JAV
JAV, tarp Floridos pelkynų ir mangrovių kemsynų įsteigtas Kenedžio mokslo centro (angl.k. Kennedy Space Center) savo didybe pribloškia net ir daug mačiusius lankytojus. Nuo 1950 metų , šiame centre yra įsikūręs Amerikos kosminių laivų ir erdvės tyrimų centras. ...
De Šeli kanjonas ir anasazi genties būstai (1)
  • 2012-08-22
  • JAV
Nors ir neprilygstantis Didžiojo kanjono didybei, De Šeli kanjonas yra savaip patrauklus ir byloja net 2 tūkst. metų čia gyvenančių Amerikos vietos gyventojų istoriją....
Centrinis parkas
  • 2012-07-05
  • JAV
Pažintį su Niujorku siūloma pradėti nuo įžymiojo Centrinio parko. Sakoma, kad čia iš karto galima pažvelgti į miesto sielą ir kiekvienas gali atrasti kažką ypatingo sau....