Dubrovnikas

Dubrovnikas – senovinis miestas Adrijos jūros pakrantėje, įsikūręs piečiausioje Kroatijos dalyje. Jis dar vadinamas „Adrijos perlu“ ir garsėja savo grožiu bei svetingumu, o labiausiai - senamiesčiu ir stora, tvirta jį juosiančia siena.

VII amžiuje įkurtame Dubrovniko mieste, visais laikais klestėjo jūrų prekyba. Viduramžiais jis buvo vieninteliu miestu gebėjusiu konkuruoti su Venecija. Tokia ypatinga miesto padėtis XV-XVI amžiuje, leido Dubrovnikui pasiekti puikų išsivystimo lygį. Klestintis Dubrovnikas netrukus tapo kroatų kalbos ir literatūros centru. Jame gyveno daug reikšmingų poetų, dramaturgų, dailininkų, matematikų, fizikų ir kitų mokslininkų. Kroatijos nepriklausomybės karo metu, Dubrovnikas tapo kroatų pasipriešinimo ir kovos už nepriklausomybę simboliu.

Miestas pasižymi ypatingai turtinga istorija ir pritrenkiančia architektūra. UNESCO saugomame mieste, kaip niekur kitur – gausu įdomių lankytinų vietų. Čia sutiksime daug įspūdingų bažnyčių, vienuolynų, muziejų, fontanų...

Pagrindinės Dubrovniko lankytinos vietos:

• Ginybinė miesto siena  – pastatyta X-XV amžiuje. Tai 25 metrų aukščio ir 4-6 metrų pločio statinys, nusagstytas išdidžiais bastionais, bokštais bei penkiais fortais: Šv. Jono, Minčentos, Lorenso, Bokaro bei Revelino. Bendras Dubrovniko sienų ilgis sudaro 2 kilometrus ir jomis be galo įdomu pavaikštinėti. Nuo jų atsiveria graži Dubrovniko panorama ir jos sudaro puikias galimybes artimiau su mieto istorija susipažinti.  Daugybę metų miestą nuo užpuolikų saugojusi siena, dabar yra garsi visame pasaulyje. Tai pagrindinė Dubrovniko turistinė atrakcija.

Pagrindinį įėjimą ant „Dubrovniko miesto sienos“ rasite prie Piles vartų (Straduno gatvės pradžioje). Tačiau ant jos galite patekti ir kitais dviem būdais: pro Muitinės vartus (Custom‘s House Gate) arba Šv.Jono fortą. „Dubrovniko miesto siena“ atvira lankytojams tarp 8 ir 19 val., kasdien. Įėjimo kaina: 70 KN suaugusiems ir 30 KN vaikams (gali keistis).

• Minčentos fortas – tai vienas gražiausių Dubrovniko fortų, įsitaisęs senamiesčio šiaurės vakarinėje dalyje, vidinėje „Miesto Sienos“ pusėje. Jį pastatė garsusis Juraj Dalmatinac, renesanso laikotarpy. Minčetos forte puikiai matomos šaudymo angos, o užlipus į jo bokštą atsiveria graži panorama į Dubrovniko miestą ir Adrijos jūrą.

• Šv. Luko bokštą rasite įsitaisiusį prie Pločės vartų. Jis jau ištisus amžius saugo įėjimą pro Dubrovniko uostą.

• Šv. Jono fortas buvo pastatytas XVI amžiuje. Jį verta aplankyti, kadangi pirmame Šv. Jono forto aukšte yra įsikūręs Akvariumas, o antrame ir trečiame - Jūrų muziejus. Šv. Jono forto darbo laikas: 8-21 val., kasdien. Įėjimo kaina: 30 Kn.
  • Monumentinis Lorenso fortas (Fort Lovrijenac) stovi ant 37 metrų aukšio uolos, išnirusios iš smaragdinės jūros. Nors metams bėgant, jo paskirtis nuolat kito, tačiau ginybiniais tikslais pastatytam Lorenso fortui, daugybę kartų teko ginti Dubrovniko laisvę.

• Bokar fortas, stypso jūros pusėje. Jį XV amžiuje suprojektavo Florencijos architektas Michelozzo.
  • Stradunas (dabar labiau vadinamas Placa) – pagrindinė miesto gatvė, jungianti du pagrindinius įėjimus į Dubrovniko senamiestį - Pilės ir Pločo vartus. Apie 200 metrų, nuo vieno senamiesčio galo iki kito, nutįsusioje gatvėje įsikūrę daugybė suvenyrų parduotuvių ir jaukių kavinukių. Gatvę supa renesanso laikų rūmai, baroko stiliaus pastatai bei kitos garsiausios miesto įžimybės. Tai gyviausia miesto vieta ir didžiausių miesto renginių centras.

• Dubrovniko varpinė yra įsitaisiusi uosto prieigose, prie Pločo vartų. Varpinės bokšto viršuje matosi įmontuotos garsiosios 'Zelenci' (žaliosios) - bronzinės statulos, kas valandą mušančios į milžinišką bokšto varpą. Neseniai originalios statulos buvo pakeistos į tikslias savo kopijas. Originalios Zelenci dabar yra saugomos Sponzos rūmuose.

• Sponzos rūmai - įsikūrę vakarinėje Dubrovniko varpinės pusėje. Tai renesansinio stiliaus rūmai su gausiais gotikos elementais. Tai vienas iš kelių pastatų nepakitęs po katastrofinio žemės drebėjimo Dubrovnike, 1667 metais. Jis puikiai išlaikė savo formą. Sponzos rūmuose dabar dabar yra laikomi istoriniai miesto archyvai. Čia yra įkurtas muziejus ir memorialinis kambarys miesto gynėjams. Rūmai atviri lankytojams nuo 10 iki 22 val., kasdien. Įėjimo kaina: 20 KN

• Rolando kolona stovi priešais miesto varpinę. Tai akmeninė legendinio riterio statula, sukurta 1950 metais. Pakeliant vėliavą, prie šios kolonos kasmet vyksta Dubrovniko vasaros festivalio atidarymas. Tai kasmetinis kultūrinis renginys, vykstantis liepos - rugpjūčio mėnesiais, kurio metu miesto raktai būna perduoti menininkams, linksminantiems Dubrovniko gyventojus ir svečius ištisą mėnesį savo koncertais, žaidimais, spektakliais.

• Barokiniu stiliumi pastatyta Nekaltos Mergelės Marijos Dangun Ėmimo Katedra Dubrovnike iškilo XVIII amžiuje, senos bažnyčios vietoje. Senoji bažnyčia sugriuvuvo per didįjį žemės drebėjimą, 1667 metais. Dubrovniko Katedra - tai vienas įspūdingiausių miesto pastatų, pasižymintis ne tik savo grožiu, bet ir įspūdingu, lankytojams prieinamu lobynu,  kuriame sukaupta virš 200 įvairių ornamentuotų aukso ir sidabro relikvinių dirbinių.

• Dubrovniko Rotušė

• Dubrovniko Rektorių rūmuose galime įžvelgti susipynusius įvairiausius architektūros stilius. Architektūros šedevru laikomi rūmai visai neseniai buvo aukščiausios miesto valdžios susitikimų vieta, o dabar juose yra įsikūręs Miesto istorijos muziejus.

• Barokinė Šv. Blažiejaus bažnyčia yra dedikuota Dubrovniko miesto globėjui. Legendoje pasakojama, kad viduramžiais Blažiejus surinkdavo priešų patrankų šaudomus sviedinius ir numesdavo juos atgal. Vasario 3 dieną minima jo šventė. Kasmet ji pradedama Šv. Mišiomis Šv. Blažiejaus bažnyčioje. Vėliau dar kelias dienas mieste vyksta įvairūs šventiniai renginiai.

• Dominikonų vienuolynas – tai įpatingai turtingas pastatų kompleksas, mieste iškilęs XIV amžiuje. Be to, kad vienuolynas atlieka savo pagrindinę - religinę paskirtį, jame taip pat veikia muziejus, supažindinantis lankytojus su svarbiais Dubrovniko miesto meniniais kūriniais. Domininkonų vienuolyno muziejaus darbo laikas: 9 – 18 val., kasdien.

• Serbų Ortodoksų bažnyčia ir Ikonų muziejus - pastatytas 1865-1877 metais. Bažnyčia slepiasi už įspūdingų geležinių vartų, o joje įkurtame Ikonų muziejuje eksponuojamos garsiausios religinės ikonos. Įėjimo į Ikonų muziejų kaina: 5-10 KN.

• Pranciškonų vienuolynas Dubrovnike buvo pastatytas XIV amžiuje. Tai pastatų kompleksas, kurį sudaro romantinis vienuolynas, graži baroko stiliaus bažnyčia ir veikianti seniausia Europoje vaistinė, įkurta 1317 metais. Pranciškonų vienuolyne taip pat yra įkurtas Pranciškonų muziejus, kuriame eksponuojami bažnytinės dailės kūriniai. Jame veikia turtinga biblioteka. Pranciškonų vienuolyno darbo laikas: 9-18 val., kasdien.

• Didyjį Onofrio fontaną sutinkame prie Pilės vartų, ties vakariniu įėjimu į senamiestį. Tai populiari miestelėnų susitikimų vieta. O turistai šioje vietoje mėgsta atsigaivinti iš fontano trykštančiu gaiviu, vėsiu vandeniu. Onofrio fontaną XV amžiuje pastatė Neapolio architektas Onofrio de la Cava. Kadaise tai buvo dviejų aukštų konstrukcija, skirta tiekti gėlą vandenį į miestą. Deja, iki mūsų dienų išlikęs tik pirmasis aukštas.

• Nepamirškite aplankyti Senojo Dubrovniko uosto. Šiandien į jį užsuka maži laiveliai ir prabangios, baltos jachtos.

• Karo fotografijų parodų centras yra įsikūręs Antuninskos gatvės 6 name. Šiame centre eksponuojami geriausių karo žurnalistų darbai. Fotografijos parodos keičiasi kiekvieną sezoną. Parodų centras veikia nuo 9 iki 21 val., kasdien.

• Visai neseniai atidarytame Visia Dubrovniko Teatre galima pažiūrėti 5D filmukus, kurie lankytojus supažindina su Dubrovniko istorija ir kultūra. 5D Teatras įsikūrė Šv.Klaros vienuolyne, stovinčiame prie įėjimo į senamiestį. Visia teatro darbo valandos: 9-22 val., kasdien. Kaina: 75 KN.

Jei turite daugiau laiko, tuomet galite aplankyti senamiestyje įsikūrusią Šv. Ignasijaus bažnyčią ir Jėzuitų koledžą, bei Šv.Sebastiano bažnyčią, pastatytą XV amžiuje, prie Pločės vartų. Žudioska (žydų), gatvėje Dubrovnike stovi viena seniausių Europoje sinagogų, pastatyta žydų bendruomenės, ištremtos iš Ispanijos.

Nevertėtų užmiršti muziejų, kurių Dubrovniko mieste yra be galo daug. Keli garsiausi: Bukovačo (Bukovčeva 5), Dubrovniko istorijos muziejus (Prirodoslovni muzej, Androvićeva 1), Siguratos vienuolyno muziejus, Marino Drzičiaus muziejus (Široka 7), Etnografinis muziejus (Od Rupa 3).

Planuodami lankyti muziejus, žinokite, kad į daugelį jų galima įsigyti jungtinius bilietus. Jie leis jums žymiai sutaupyti, lankant populiariausias Dubrovniko įžimybes.

Nuostabiausią miesto ir kone visos Dalmatijos panoramą galima pamatyti užkopus į Sergijaus (Srd) kalną, išsistiebusį į viršų virš miesto net 412 metrus. Į jį galite pakilti Dubrovniko keltuvu. Senasis keltuvas po 1991 metų miesto bombardavimo buvo uždarytas. Bet praeitais metais buvo renovuotas ir vėl atidarytas. Srd kalno viršuje rasite mažą parduotuvėlę, barą ir be abejo, - tvirtovę su mažu muziejumi. Keltuvo darbo laikas nuo 9 iki 21 val. Kaina į abi puses: 73 KN. Į kalną galite kopti pėsčiomis gražiu, vingiuotu kalnų takeliu. Tuomet kelionėje užtruksite apie 90 minučių.

Garsiausi Dubrovniko paplūdimiai: smėlėtas Lapado, įsitaisęs miesto pakraštyje ir Banje – miesto centre.

Dubrovnikas - tai garsiausias Viduržemio jūros turistinis kurortas, kuriame gyvena apie 47.000 žmonių. Šiandieninis Dubrovnikas – didžiausia Kroatijos turistinės karūnos puošmena – išdidi elito lankytina vieta ir be abejo – vienas gražiausių Viduržemio jūros miestų.