Forumai   /    Europa   /

Puslapis 1 iš 2 Atgal1 2

ausra.jasaitiene ausra.jasaitiene
2010-02-03 12:23

Mieliausios Lietuvos vietos. Ne iš atvirukų, ne iš knygų, o tikros. Tos, į kurias kiekvienais metais jaučiate būtinybę nuvykti ir jas aplankyti. Pasidalinkime.

Mano Top 3

1. Lavysas (Varėnos raj.)

Mūsų šeimai išvyka prie Lavyso ežero - tarsi vasaros pradžios pažadas. Kasmet, pirmąjį vasaros savaitgalį susipakuojame būtiniausią mantą ir pirmyn.

Tą savaitgalį nepriklausomai nuo orų, kurie įprastai būna neįtikėtinai geri (geresni nei birželio mėn. pabaigos) – prie Lavyso ežero atidarome palapinių sezoną. Savaime aišku neapsieinama ir be linksminimosi iki paryčių, šokinėjimo per laužą, žaidimų ir maudynių...

Tradiciškai per vasarą būna net kelios išvykos prie šio ežero. Bet pirmoji visada būna geriausia!

2. Dubingiai. Nežinau kodėl, bet man ši vieta siaubingai miela. Be jokių paaiškinamų priežąsčių.

Miela poilsio bazė

Mielas ežeras su puikiu pliažu

Mielas pats keliukas iki Dubingių. Jo atkarpoje yra vienintelis medinis tiltas Lietuvoje, kuriuo gali važiuoti mašinos:

Ir viskas čia miela, patogu ir modernu. Daug pramogų. Bet niekas nemaišo kitų poilsiui. Viskas apgalvota iki smulkiausių detalių. Ir visą tą laiką jaučiatės neatitrūkę nuo gamtos. Tikriausiai niekur kitur neturėsite galimybės ežere išsimaudyti su žalčiais :) Jų čia daugybė. Ir kaip graikiški šunys – pacifistiniai. Kadaise teko atvykti į Dubingius ankstyvą pavasarį, tai, kol ėjome takeliu palei ežerą, teko suskaičiuoti net virš 20 iš po kojų skuodžiančių žalčių. Nepakartojamas jausmas. Savotiška atrakcija. O kiek uogų... Dievinu šią vietą. Bet kadangi, per tiek metų, vis dar neišmokome planuoti savo atostojų, tai tenka dažnai rinktis alternatyvias vietas, nes sezono metu čia viskas būna išgraibstyta. Pernai pirmą kartą vos paskambinusi gavau kambarį. Krizė – jėga!

3. Lietuvos pajūris

Sakykit, ką norite, keiksnokite kiek norite, oras gali būti bjauriausias, o jūra šalčiausia, bet per metus nors kartą nuvykti prie Baltijos baisiai norisi. Ir visai nesvarbu, kad neseniai esi grįžęs iš šiltų kraštų prie smaragdinių jūrų... Baltija traukia kaip magnetas. Matyt sentimentai. O nuvykusi pirmiausia ne lagaminus puolu kraustyti, o tiesiu taikiniu skuodžiu link jūros... Mėgstu sėdėti ant supustytų smėlio kauburių, klausytis Baltijos ošimo ir svajoti svajoti svajoti...

Karklė, Palanga, Nida, Melnragė... Man jokio didelio skirtumo pasirinkime nesudaro. Tad vykstame pagal aplinkybes. Neprigijo tik Šventoji, Pervalka ir Preila. Jų vengiu. Nesispjaudau Palangos ir visiškai nealpstu nuo Nidos. Tiesa, dėl didelio balagano Palanga buvo iškritusi iš sąrašo (retkarčiais nuvykdavome tik į jos priemiesčius), bet pernai, po to kai ją į savas rankas perėmė šeimos su vaikais, ji vėl yra sąrašo viršūnėje.

Sakau, krizė – jėga! O krizė ir buduliam – krizė :) Dėka to, pernai Palanga virto į tokią – kokią ją atsimenu nuo vaikystės. Norėtųsi, kad taip ir išliktų... Na, pasvajoti, juk galima :)

Turbūt būsiu čia nepopuliari, bet aš Palangą dievinu. Galiu sukti ir sukti ratus po Birutės parką, Meilės alėją ar Vytauto prospektą, pajūriu nuo Lino iki kito Palangos galo, siauromis gatvelėmis...

Palanga man brangesnė nei mūsų išliaupsinta Nida. Būtent Palangoje bėgdavo mano vaikystės vasaros atostogos, o kai tėvai persimetė atostogauti į Nidą... Na, prasidėjo tikras mano maištas :)

Su Nida mano santykiai kažkodėl yra komplikuoti. Čia miela, gražu, bet neturiu jai jokių sentimentų.

Man ji kažkodėl visada asocijuodavosi su pensininkų arba atsiskyrėlių rojumi. O tai reikšdavo nuobodybę. Turbūt to jausmo negaliu atsikratyti iki dabar.

Paauglystėj ir studijų laikais buvau net griežtai atsisakiusi į ją vykti. Dabar retkarčiais nuvažiuojame, bet kaip ir minėjau, didelio prioriteto ji neturi.

Retkarčiais labiau net Juodkrantė vilioja.

Studijų metais netikėtai buvo atrasta Karklė. Oi kaip šaunu būdavo. Ten praleistos vienos puikiausių studentavimo akimirkų :)

Pasistatai palapinę pas sodybos savininkus, praktiškai kopose ir atostogauji, kojos iš paplūdimio nekeldamas... Buvau pamėgus šią vietą.

Bet atvykus vieną vasarą ištiko šokas. Vietoj senų pavienių bakužių, palei jūrą stoviniavo virtinė naujų, modernių vilų be galimybės įsikurti ar net prieiti prie jūros... :( Artimiausiu metu čia vykti nebeplanuojame.

Užtai visai nesenas ir džiugus atradimas buvo Melnragė. Žmogui ilgai neišbūnančiam vienoje vietoje - ideali vieta.

Yra pėsčiųjų kelias iki pat Girulių. Su dviračiu galima traukt turbūt ir iki Šventosios. Ir tik viena stotelė iki Klaipėdos. Miestelis tylus ir ramus. Mėlynos vėliavos paplūdimys. O netingint takeliu paeiti toliau – tavo nuosavas paplūdimys. Idealesnės vietos atostogoms su vienerių metukų vaiku nebuvo galima ir sugalvoti.

linosa linosa
2010-02-03 20:27

Labai įdomią temą čia užvedei, ypač tokiems kaip aš, kurie tarp kelionių taip ir neatranda laiko Lietuvai...Gėda prisipažint, bet nors vaikystėje su tėvais visi pajūriai aplankyti, daugybė vakarų su palapinėmis prie ežero praleista, o ir studijuojant geografiją daug keliauta, bet lig šiol nesu buvus nei Rumšiškėse, nei Ventės Rage, nei Baublių nemačiau (nebent vaikystėj,bet jei neatsimenu-tai nesiskaito).Bet žadu pasitaisyt-šiemet net seniai užmirštą Stelmužės ąžuolą aplankiau :)
O mano trejetukas būtų toks
1.Kuršių Nerija-nėra man gražesnės vietos Lietuvoje už ją.Net kelias nuo Smiltynės iki Nidos pats gražiausias.
2.Trakai-bet tik ežero pakrantė su vaizdu į pilį, nes pats miestas man nepatinka
3.Merkinės piliakalnis, nuo kurio atsiveria nuostabi upių santakos panorama
Taip pat Dzūkijos miškai,bei Ignalinos ežerai...
Loreta Loreta
2010-02-04 08:36

Negaliu sudėlioti eilės tvarka, bet:
1.Jau išvardinti Trakai ir Merkinės piliakalnis (pastarasis - būtent dėl upių santakos);
2. Neseniai atrastas Šlavanto ežeras Lazdijų raj. http://lazdijai-turizmas.lt/lt/marsrutai-turistams/dviraciais/slavantas/
3. Vilniaus Vingio parkas. Nors ir daug jam reikia permainų, bet kasmet vis atsinaujina ir gražėja.

Palangai jaučiu dvejopus jausmus. Daug sentimentų, prisiminimų, susijusių su vaikyste ir jaunyste. O atmetus visas nostagiškas mintis belieka tik supelijusių aliuminių puodų kvapas. Kita vertus, be galo smagu būtent Palangoje pasivažinėti dviračiu ir pakvėpuoti tuo gaiviu oru, kokio daugiau niekur Lietuvoje nėra.
zakas zakas
2010-02-04 12:31

Gražiausios vietos pagal mane:
1. Lietuvos pajūris - nes čia užaugau ir iki šiol gyvenu:) Esu ne kartą ir keturiais , ir dviem ratais, ir savomis kojomis beveik visą ruožą nuo Nidos iki Būtingės išnagrinėjęs.Tai gražesnio ir minkštesnio už mūsąjį smėliuką niekur nemačiau :) Na, tik vanduo galėtų būti šiltesnis, bet tai ne bėda, ne esmė.
2. Panemunė ( tarp Jurbarko ir Vilkijos) - nes labai jau gražus tas Nemuno slėnis.
3. Kernavės piliakalniai - šiaip įstrigusi kaip mistiška vietelė.
Ra Ra
2010-02-04 21:30

Man trijų punktų niekaip neužtektų mieliausias ir gražiausias Lietuvos vietas išvardint.
Pati pati mieliausia yra aišku savas kaimas prie mažo ežerėlio :-)

O tarp kitų -iausių žinoma yra Daugų ežero pakrantės, Varėnos miškai, Žuvintas, Nida, Ventės Ragas, Kernavė, Panemunės pilys ir kelias, Trakai ir Vilnius, Alytaus Dainų slėnis, Aukštaitijos ežerų kraštas, ...
Andrius.Nemeika Andrius.Nemeika
2010-02-05 12:22

Negaliu išskirti trieju super viečikiu, o ir nustebina, katratis ne viečikes o žmonės ir jų tradicijos...

Man nuo vaikystės mielas Kurtuvėnų RP, ežerai, kalvos, miškai, takeliai... bet iš principo kiekviename RP, NP ar rezervate rastumėme kažką mielo ir išskirtinio

Nors kalnų neturime bet mielos kalvos ir piliakalniai: žemaiičiu Šatrija, Medvėgalis, Girgždutė, kuršiu Gondinga, kryžiuočiu Sudargas, Merkynė, aukštaičiu Kernavė, Dubingiai, Vilniaus kalvos...

Savotiškai žavūs miestas, Vilnius su bažnyčiu jūra, Kaunas, Klaipėda, Kėdainiai su senamiesčiu, o kartais nustembi ne ką mažiau atradęs ir mažuose miesteliuose: Anykščiai, Palūšė, Tytuvėnai ir Šiluva, Varniai, Plateliai, Rusnė...

Pilimis pasigirti gal būt negalima, tačiau turime nemažai dvarų, kai kurie iš tiesu maloniai stebina: Burbiškio savo parku ir tulpėmis, Rokiškio kompleksiškumu, Lentvario apleistumu, Švėkšnos sąlyginiu kuklumu...

Manau visa Lietuva graži, tik ar sugebame tai pastebėti?
nj109 nj109
2010-02-05 22:27

Sutinku, viskas kas Lietuvoje, yra miela, nes tai mūsų. Netgi koks Didžiasalis, N. Akmenė ar Šalčininkai ir tai yra sava ir miela. Todėl trijų išrinkimas nereiškia, kad kiti objektai yra nemieli. Bet mano trejybė, kur aš nuvažiavęs atsigaunu labiausiai būtų tokia:
1. Molėtų rajonas prie skaidraus tarsi krištolo Balčio ežero apsupto miškų. Ten važiuoju kiekvieną vasarą jau daugiau nei 20 metų ir važiuosiu kol jėgos leis. Laimingos vaikystės atostogos.
2. Kaunas prie Nemuno ir Neries. Apšepęs, vienišas, liūdnas, nemadingas, daugelio nemėgstamas, tačiau beprotiškai žavus, nepaprastai šarmingas, gilios dvasios, atviras ir draugiškas tiems, kurie jį perpranta ir priima tokį koks jis yra, tiesiog kiekviename žingsnyje alsuojantis smetoniška tarpukario Lietuvos, hipių Kalantos, senojo ir naujojo Žalgirio dvasia.
3. Kėdainiai. Neabejotinai pats gražiausias Lietuvos provincijos miestas.
Ra Ra
2010-02-07 01:47

Na drįsčiau nesutikti. Negali viskas būt miela, nebus tai nuoširdu. Pvz. N. Akmenėje nesu buvusi, tai ji man ir nėr miela :-)
bamboo bamboo
2010-02-08 23:01

1. Plateliai. Seniai buvau - bet noriu nuvažiuoti kasmet.

2. Užutrakis - pati geriausia ramaus laisvalaikio praleidimo vieta pavilny.

3. Ginučiai - mieliausias Aukštaitijos Nacionalinio parko kaimelis.

Grazina Grazina
2010-02-23 11:39

1. Telšiai - miestas į kurį su šeima grįžome gyventi po tremties – čia užaugau, baigiau mokyklą... Ir nors institutą baigiau Kaune, kur pasilikau toliau gyventi, bet pro Telšius ramiai pravažiuoti iki šiol negaliu.

2. Matau, kad Lavyso ežeras yra mėgiamas ne vien mūsų šeimos. Mes irgi ten iškylaujame kiekvieną vasarą. Bet važiuojame jau vasarai įsibėgėjus.

3. Pirmą kartą Kernavę aplankėme vos prieš kelis metus, bet ji paliko labai didelį įspūdį. Čia visada norisi grįžti.

4. Dar kasmet vykstame į Lietuvos pajūrį. Atostogos be jūros - ne atostogos.